Recenze: Záměna

Autor: Nika Peas

Název originálu: Záměna

Počet stran: 291

Série: Tetralogie bratří Maclachlanů

Nakladatelství: Mediaplex

Rok vydání v ČR: 2023

Drobná překladatelka Vivien se celý život řídila chladnou logikou a práci prokládala péčí o svou jedinou žijící příbuznou. Když se však dostane do neřešitelné situace a musí zaplatit babičce operaci v soukromém sanatoriu, sáhne po zoufalém řešení – kývne na nabídku svého současného šéfa. Za jednu noc vášně italský boháč Matteo zaplatí Vivien, kolik si řekne. Výčitkami zkoušená dívka polkne stud, téměř nulové zkušenosti v oblasti lásky a s myšlenkou, že všechno pro svou babičku vydrží, vkročí do hotelového pokoje. Netuší, že jedna noc ji celou změní. Že milenec skrytý tmou bude na její tělo hrát jako na vzácný nástroj. Ráno odchází z hotelu se zasněným úsměvem – zaplatí za babiččin pobyt a navíc prožila nádherné milování. Vášní omámenýma očima sleduje Mattea a ignoruje žhavý pohled jeho obchodního partnera Ryana. Vysoký svalnatý skot skřípe zuby žárlivostí. Jak má říct té křehké blonďaté víle, že pomocí intrik a lží vyměnil schůzky a obelhal Mattea. Ale hlavně, že to byl on, kdo se celou noc žhavě miloval s Vivien? A jak zařídí, aby ještě jednou svíral v náručí svůdné tělo plaché Vivien?

Kniha Záměna je prvním dílem ze série Tetralogie bratří Maclachlanů, která slibuje romantické čtení s prvky erotiky. Na první pohled by nikdo nehádal, že jde o knihu z pera české autorky, ale je tomu tak. Zajímavé je to, že jednotlivé díly série jsou poměrně dost krátké, takže jde o jednohubku na večer.

Hlavními postavami jsou Vivien a Ryan. Lidé z rozdílných světů, s jiným náhledem na svět.

Vivien je překladatelka a tlumočnice, jejími jazyky jsou italština a angličtina. Nově začíná pracovat ve firmě movitého vlastníka hotelové sítě po celé Itálii Mattea. Její práce ji baví, a zároveň ji potřebuje kvůli tíživé finanční i rodinné situace, ve které se právě ocitla. Popisována je jako kulatá - úzký pas, ale výraznější prsa, boky a zadek. Což je fajn, že jednou není hlavní postava vysportovaná a dokonalá.

Zaměstnavatel Matteo shodou okolností plánuje fúzi se Skotem Ryanem, který prodává kvalitní whisky. A právě na jednáních při tlumočení se s ním Vivienn setkává. Zajímavé je, že všichni muži ve firmě i samotní Matteo a Ryna jsou svalnatí vysocí fešáci. Konkretně Ryan je ale zajímavý na první pohled.

Zajímavá zápletka je finanční tíseň a sex za peníze z nutnosti. Vivien spolkne hrdost a je rozhodnutá strávit noc s mužem, sama ale po celou dobu zůstává s páskou přes oči. Tím pádem je velmi snadné situaci maličko pozměnit. Místo Mattea zůstává celou noc s Ryanem. A nutno podotknout, že je to vášnivá a nezapomenutelná noc. Chvilkové vzplanutí ale není to, co by Ryanovi stačilo, a tak vymyslí plán, aby mohlo sbližování pokračovat.

Při čtení knihy s tímto tématem, člověk očekává velké množství žhavých scén. Opak je ale pravdou. Dohromady jsou asi jen tři erotické scény. Což ale ve srovnání s počtem stran není zas tak špatné. Scény jsou dobře napsané, ale ne moc detailní.

Celkově kniha není špatná a je přečtená opravdu velmi rychle. Na jeden dva zátahy. Kvůli tomu samozřejmě není tak do hloubky rozpracovaná a spíš jen klouže po povrchu, než aby zacházela do detailu a pitvala jednotlivé charaktery.

Cesty osudu jsou nevyzpytatelné, ale přesto na závěr nechybí pořádný happyend, byť trochu uspěchaný.

Jedná se o tetralogie, tedy čtyři díly. Každý díl se bude věnovat jednomu z Raynových bratrů, pohledných svalnatých Skotů. Myslím, že i ostatní díly by mohly stát za to.

Obálka knihy je na můj vkus opravdu hodně prvoplánová a jasně je na ní vidět, co se bude dít vevnitř. Škoda. Bohužel je to u tohohle druhu literatury velmi časté.