Recenze: Zachraň mě

Autor: Stacey Kennedy

Název originálu: Save me

Počet stran: 208

Série: Phoenix

Díl v sérii: #3

Nakladatelství: Metafora

Rok vydání v ČR: 2023



Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Metafora!


Oficiální anotace:

Mladá reportérka Hazel Roseová má před sebou nový úkol – najít maskovaného muže z fotografie pořízené v erotickém klubu Phoenix a pokusit se s ním udělat rozhovor. V čem je háček? V tom, že Hazel už ví jak o klubu, tak o muži ukrytém za zlatou maskou. Jmenuje se Kieran Black a je to její sexy spolubydlící.
Hazel za žádnou cenu nec
hce odhalit světu jeho identitu, stejně jako se neodvažuje s ním probírat jeho tajnou vášeň. Stačí totiž jediný jeho úsměv, aby zrudla jako rak.
Kieran preferuje sex tvrdý a vztahy krátké. Jako dítě rozvedených rodičů se nikdy nechtěl vázat. Najednou se ale dostal do věku, kdy se jeho přátelé žení, a on si začíná uvědomovat, že jeho život je vlastně prázdný. Na svatbě jejich společných přátel Rhyse a Zoey konečně svou nenápadnou spolubydlící trochu poznává. A když mu Hazel vylíčí trable s bývalým přítelem, Kieran jí nabídne dohodu.
Hazel dobře ví, že jejich žhavý románek nikdy neměl přerůst v nic vážnějšího. Brzy však zjistí, že tomuhle neznámému Kieranovi – který v sobě skrývá víc vřelosti, než sám tuší – začíná propadat.
Když život do jejich nevázaného vztahu vnese komplikace, oba se musí rozhodnout, zda se dál vydají každý po vlastní ose, nebo se pokusí nechat minulost za zády a vyrazí společnou cestou.

Moje hodnocení:

Kniha Zachraň mě je v pořadí třetím volně navazujícím dílem z romanticko-erotické série Phoenix, která se točí kolem tajného erotického klubu a jeho návštěvníků.

Na tento díl jsem se těšila asi nejvíc, protože mi přišly skvělé hlavní postavy, se kterými jsme se lehce setkaly již v předcházejících dílech. Ve výsledku to ale nebylo zdaleka tak skvělé, jak jsem čekala, i když špatné také ne.

Sledujeme hlavní postavy Hazel a Kierana. 

Hazel je mladá talentované reportérka, která ale působí velmi zakřiknutým dojmem. Je tichá, nenápadná, kvůli každé sebemenší věci se červená. Toto chování má příčinu v traumatické události z minulosti, která se točí okolo vztahů. Není jasné, co přesně se jí stalo, ale z daného důvodu nechce vztah ani se s nikým vídat. Jejími nejlepšími kamarádkami jsou hrdinky z minulých dílů Elise a Zoey, takže není neznámou postavou.

To ovšem ani Kieran, který je zas kamarád Rhyse, Archera a Hunta. Je hasič a zároveň častým návštěvníkem a účinkujícím v klubu Phoenix. Na první pohled je silný, vysportovaný a sexy, jeho hlavním problémem v souvislosti se vztahy je to, že se nechce za žádnou cenu vázat. Averzy a nechuť vůči vtahům má kvůli své nepovedené rodině a dětství. Nechce vztah, rodinu, děti... má pocit, že tohle pro něj není a chce si hlavně užívat, proto je pro něj prostředí klubu ideální volba. Jeho přesvědčení ale začínají mít trhliny poté, co se sblíží s Hazel.


V příběhu začínáme v podstatě tam, kde předchozí kniha skončila. Hazel nemá kde bydlet, a tak ji Kieran jako gentleman pomůže v nouzi a nabídne jí pokoj ve svém bytě. Od té chvíle sledujeme jejich soužití a postupné poznávání i následnou dohodu. Na první pohled je jasné, že tihle dva se k sobě hodí, ale oni to dlouho nevidí. Je poměrně snadné uhádnout, jak vše skončí. Nečeká nás žádný velký zvrat ani překvapení.

K této sérii nedomyslitelně patří erotické scény, kterou se objevují i tentokrát. Je jich ale překvapivě malé množství a neobsahují nic drastického nebo neobvyklého. Oba předchozí díly (Sváděj mě, Drž mě) byly v tomto výraznější. V souvislosti s minulými díly je třeba zmínit to, že se v knize mihnou i páry z minula. Jejich směřování, další život, překvapivě je jim věnováno poměrně velké množství času, což je fajn.

Kniha má opravdu málo stran, z čehož vyplývá, že vše nejde popsat komplexně, podrobně. Spíš se jen klouže po povrchu, a to i v souvislosti s traumaty hlavních hrdinů. Myslím, že kdyby se přidalo pár stran navíc, mohlo by vše vyznít lépe a trochu více se rozepsat. Na druhou stranu se díky tomu kniha opravdu velmi rychle a snadno čte.

Autorka se drží svého zajetého vzorce a stylu psaní. Což není špatně, protože mě její styl docela vyhovuje. Tentokrát mi ale přeci jen něco chybělo. Celkově ale můžu říct, že jsem si knihu užila, postavy byly fajn... až na to malé ale v pozadí jsem spokojená.

Obálka knihy je stejného stylu jako předchozí díly. Je příjemné, že spolu ladí a udržují ci jednotný ráz, ale mě osobně se moc nelíbí. Působí na mě dost prvoplánovým dojmem, takže bych se nebránila něčemu decentnějšímu.





Knihu Zachraň mě si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

6 komentářů:

  1. Tak toto není nic pro mě, ani obálka se mi nelíbí :-D

    OdpovědětVymazat
  2. obálka je zvláštní, také se mi moc nelíbí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je škoda, že většina erotických knih má takovéhle obálky... :)

      Vymazat
  3. Už jen podle obálky je jasný žánr. 😄 Ale úplný opak, kdy by člověk čekal, že to bude YA a ono je to erotický román jsem zažila u Icebreaker 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, v tomhle případě je to jasné na první pohled. :) Ale také jsem už narazila na knihy, od kterých bych něco erotického nikdy nečekala... a ono hle! :)) Např. Holka přes palubu mě v tomhle hodně překvapila. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.