Měsíční shrnutí #5 /květen 2017


Máj lásky čas, nebo květen chcete-li, nám skončil a tak je na čase připomenout si všechno to, co se mi podařilo přečíst.

 

Počet přečtených knih: 6

Počet přečtených stran: 1 434

Nejčtenější nakladatelství: CooBoo, Alpress, Host, Artur, Maťa







Autor měsíce: Alec Palmer
Proč: Český spisovatel, od kterého se mi do rukou dostala dobrodružná kniha, z které jsem byla nadšená. Přestože spousta čtenářů nahlíží na české autory skrz prsty, tenhle je na úrovni zahraničních a svým stylem psaní i celám příběhem si mě získal.


Kniha měsíce: Pomsta & rozbřesk (Renée Ahdiehová)
Proč: Převyprávění Šeherezádina příběhu s přidáním akce. Tak by se dala shrnout tahle kniha a já z ní byla naprosto nadšená. Prožívala jsem každou stránku a už teď se nemůžu dočkat dalšího dílu.




Největší překvapení: Ztracené město (Alec Palmer)
Proč: Na tímhle bodem jsem se dlouho zamýšlela a nakonec jsem zvolila českou knihu, která mě opravdu vyloženě nadchla. A musím se přiznat, že jsem to ani nečekala.




Největší zklamání: Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých (Olga Tokarczuková)
Proč: Bohužel musím vybrat tuhle. Těšila jsem se na ni, že příběh bude něco trošku jiného a neobvyklého, než běžně čtu. To se mi sice splnilo, ale celkově mě kniha neoslovila, moc mě nebavila a chyběla mi v ní alespoň trocha akce. A ne jen nudné proslovy nad mrtvolami...




Ženská postava měsíce: Šeherezáda - Pomsta & rozbřesk (Renée Ahdiehová)
Proč: Silná, statečná, sebevědomá a nezranitelná dívka, která si jde pevně za svým cílem a nehodlá se podřizovat nikomu a v ničem. Zvlášť když ví, že má pravdu. Hrdinka, která svůj osud drží pevně v rukou. Někdo od koho bychom se mohli učit.

 

Mužská postava měsíce: Nikola Šuhaj - Nikola Šuhaj loupežník (Ivan Olbracht)
Proč: Stejně jako ženská postava i mužská je silný jedinec, která se nebojí nikomu postavit, nehodlá přihlížet bezpráví, naopak vše bere do svých rukou a pomáhá svým krajanům na úkor sebe, svých tužeb i svého života...




Pár měsíce: Šeherezáda a Chálid - Pomsta & rozbřesk (Renée Ahdiehová)
Proč: Tihle dva se mi k sobě líbili hned od začátku knihy. I přesto, že jsou každý naprosto jiný, skvěle se k sobě hodí, doplňují a usměrňují se.





Nejhezčí obálka: Pomsta & rozbřesk (Renée Ahdiehová)
Proč: Opět vítěz na plné čáře. Snad ani není potřeba něco obhajovat, stačí se na knihu podívat.






Nejhorší obálka: Nikola Šuhaj loupežník (Ivan Olbracht)
Proč: Opět se stačí jenom podívat. Tahle kniha mi přijde vyloženě ošklivá. A ta stromo-hlava... Proč??


10 komentářů:

  1. Pěkné čtecí skóre :) Pomstu a rozbřesk jsem četla a také se mi moc líbila :) Ale ještě víc jsem byla nadšená z podobně laděného Zakázaného přání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, na Zakázaném přání slýchám samou chválu...budu se na něj muset zaměřit. :))

      Vymazat
  2. Pěkné číslo :-) Zaujala mě kniha Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých, slyšela jsem o ní už dříve, myslím, že dostala snad nějakou cenu, ale že tě zklamala, to mě celkem zklamalo :-)) Ráda bych si ji taky přečetla, ale po tvém hodnocení teď nevím :-) Jinak z tvých přečtených knih jsem žádnou nečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, třeba se tobě líbit bude... Na mě byla moc zdlouhavá a v podstatě o ničem zajímavém je to ale věc názoru. :))) o tom, že dostala cenu jsem taky něco slyšela, ale nějak se mi tomu nechce věřit... :))

      Vymazat
  3. Pomsta & Rozbřesk zní fajn.
    Jinak pěkné shrnutí.

    OdpovědětVymazat
  4. Na Pomstu a rozbřesk si také dělám zálusk, snad se k ní brzy dostanu :) Přeji krásné čtení i v červnu! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jak vidím hodně u tebe zapůsobila kniha Pomsta a Rozbřesk a naprosto s tvým shrnutím souhlasím:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.