Měsíční shrnutí #24 /prosinec 2018


Není možné jak ten čas letí. Vzhledem k tomu, že jsem tady se shrnutím měsíce prosince, posledního v roce... Jako by to bylo včera, co jsem vypisovala přečtené knihy za leden. Ale dost sentimentality.
Za tenhle měsíc se mi překvapivě podařilo přečíst poměrně velké množství knih. Ty, které bych si dobrovolně vybrala jsou ale jen tři. Zbytek byl povinností do školy. (i ze školní četby mě ale některé velmi mile překvapili).
Teď už k tomu, jaké to byly.




Počet přečtených knih: 8

Počet přečtených stran: 1 832

Nejčtenější nakladatelství: Albra, SPN - Státní pedagogické nakladatelství, CooBoo, Ocelot, Masarykova univerzita, Československý spisovatl, Severočeské nakladatelství






Autor měsíce: Kiera Cass
Proč: Přestože mě kniha Elita naproto zklamala, tento měsíc, kdy jsem četla autorčiny další knihy, se ukázalo, že autorka prostě psát umí.

 
Největší překvapení: King (T. M. Frazier)
Proč: Rozhodně King. Od knihy jsem nečekala nic převratného a byla jsem velmi mile překvapená. Kniha se moc dobře četla a jakoby nic mě vtáhla do děje. Jediné co mi trochu vadilo, bylo velké množství vulgarismů, ale jinak prostě super kniha.

 
 
 


Největší zklamání: Dějiny pravěké Evropy (Miroslav Buchvaldek)
Proč: Zklamání? Nevím, asi se to dalo čekat, ale tahle kniha byla tak mooc nudná. Téma pravěku je zajímavé, ale pojetí pana autora... jsem ráda, že mám dočteno.


 
 

Ženská postava měsíce: Marlee - Šťastně až navěky (Kiera Cass)
Proč: V knize se jenom mihla, ale i to stačilo, aby se stala mojí oblíbenou postavou. Pro lásku je ochotná vydržet vše a s osudem se popasuje jak nejlépe to jde. Přesto ale dokáže zůstat noblesní, hrdá a svá.



 
 

Mužská postava měsíce: Maxon - Šťastně až navěky (Kiera Cass)
Proč: Teď, když jsem se mohla princi Maxonovi „podívat“ do hlavy, pochopila jsem jeho pohnutky, charakter a to proč se v určitých situacích choval tak, jak se choval. Navíc, kdo by ho nelitova kvůli děsivému dětství.

 
 


Pár měsíce: Doe a King - King (T. M. Frazier)
Proč: Od začátku knihy to mezi nimi jiskřilo a bylo jasné, že tihle dva skončí spolu. A mě se jako pár vážně moc líbí, třeba to, jak se navzájem hezky doplňují.



 
 

Nejhezčí obálka: První (Kiera Cass)
Proč: Jednoznačně. Všechny obálky ze série Selekce jsou nádherné, ale tahle obzvlášť.



 

 

Nejhorší obálka: Slepé uličky archeologie (Karel Sklenář)
Proč: Tohle rozhodování bylo těžké, protože tenhle měsíc bylo nepříliš hzkch obálek víc než dost. Nakonec jsem ale vybrala tuhle, u které se mi zdá, že knihu schazuje a to i přesto, že je obsah více než zajímavý. Navíc ta zelená barva je vážně ošklivá...

20 komentářů:

  1. Na Kinga se chystám, tak jsem zvědavá jestli se mi bude líbit stejně jako ostatním. První se mi taky líbí nejvíce ze všech obálek ze série :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ačkoli jsem sérií Selekce byla dosti zklamaná, musím ale uznat, že má naprosto boží obálky. Je radost se jimi kochat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálky jsou vážně nádherné. :) Je ale pravda, že v některých částech příběh trochu pokulhává... :)

      Vymazat
  3. 8 knih? Tak to je krásné číslo. Na Kinga se teprve chystám a ostatní v plánu nemám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš v plánu? Že mě to u většiny ani nepřekvapuje. :)) Přeju ať se King líbí. :)

      Vymazat
  4. Přečtla jsi toho dost :) Já jsem teď naopak poněkud ve skluzu :) Ale určitě se chystám na Kinga a jednou bych ráda dočetla i celou Selekci, zatím mám přečtené jen první tři díly :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Překvapivě ano. :) Kinga vřele doporučuju. :) Ohledně skluzu.... v tom jsem já právě teď. :)

      Vymazat
  5. Selekci bych si někdy ráda přečetla... Už delší dobu mě to k ní nějak táhne.... Tak třeba se k jí někdy dokopu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to nic výjimečného, ale jako velmi příjemná oddychová kniha je Selekce ideální. (kromě druhého dílu, který mě zklamal, můžu vřele doporučit) :))

      Vymazat
  6. Máš pravdu, King a Doe jsou prostě nejlepší! A Selekce má vážně nádherné obálky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono v poslední době většina knih z CooBoo má nádherné obálky. :) Hned má člověk větší chuť knihu otevřít. :)

      Vymazat
  7. Ságu od K. Cass mám ráda, King si chci přečíst!

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jo, tolik přečtených knih. "Kinga" vidím teď opravdu všude, že by nějaké znamení, abych do něj také šla? :D

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě. :) a na znamení se musí brát zřetel. :))

      Vymazat
  9. Ty joo, osm knih je parádní počet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Za to začátek letošního roku je pěkně slabý. :)

      Vymazat
  10. osm je moc pekny pocet, i kdyz z tveho vyberu bych si asi nic nevybrala :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.