Měsíční shrnutí #48 /prosinec 2020

Poslední shrnutí roku 2020. Je to vůbec možné? Přijde mi neuvěřitelné, jak rychle ten čas letí. Od doby, kdy jsme slavili příchod roku jakoby uběhla chvíle, a přitom je to rok a tentokrát slavíme příchod roku nového, nutno dodat, že snad lepšího...

Prosinec se nesl spíše ve znamení školy - zápočtové testy, první zkoušky... a tak. Takže to se čtením bylo slabší. I tak se mi ale povedly přečíst krásné 4 knihy. Přičemž o všech můžu říct, že byly velice povedené a můžu je s klidným srdcem doporučit.


Počet přečtených stran: 1 472

Počet přečtených knih: 4
  
Nejčtenější nakladatelství: Alpress, CooBoo, Cosmopolis, Red
 
 
 

Autor měsíce: Bogusław Wołoszański
Proč: Tohoto autora jsem dosud neznala a kniha, kterou jsem od něho četla mě naprosto ohromila a nadchla. Přestože se jedná o literaturu faktu, autor ji dokázal skvěle a velmi čtivě pojmout. Opravdu vybral ty nejvýznaměnšjí dějinné události 20. století a následně je výborně, logicky a čtenářsky přístupně zpracoval. Za to si pan autor zaslouží můj obdiv, protože to opravdu není příliš časté.



Největší překvapení: Kruté století (Bogusław Wołoszański)
Proč:
U pana autora a jeho knihy ještě chvíli zůstanu. Jak už jsem výše zmínila, tahle kniha je opravdu velmi čtivě a čtenářsky přístupně napsána. I pro čtenáře bez větší znalosti historie bude jistě snadno pochopitelná a něco mu dá. Já jsem z ní opravdu mile překvapená.


Největší zklamání: Den, kdy jsem zahlídla lásku (Josie Silverová)
Proč: Tato kniha je přesným příkladem, když se kniha čte ve špatném období a rozpoložení. Rozhodně se nejedná o špatnou knihu/příběh, právě naopak. Ani moje hodnocení ve výsledku není negativní. Jen jsem prostě čekala něco víc, nebo něco trochu jiného. Každopádně jsem v průběhu čtení prožívala určité pocity, které by se daly zařadit k pocitům zklamání. Ještě jednou ale opakuju, nejedná se o špatnou knihu.

 

Ženská postava měsíce: Hailee - Strmý pád (Bianca Iosivoni)
Proč: Tato postava mi byla od první chvíle sympatická. Svým nenuceným vystupováním, povahovými rysy a  rozhodně také stylem oblékání. Co se mi také líbilo, byla její snaha o vymanění se z komfortní zóny a vypořádání se s minulostí.



Mužská postava měsíce: Theron - Sníh nebo popel (Sara Raaschová)
Proč: V tomhle případě si nejsem jistá proč tomu tak je, ale něco ve vystupování této postavy mi bylo sympatické. Možná je to jeho odvaha postavit se dominantnímu otci, nebo city, které chová k dívce daleko nižšího postavení, než je on sám? Každoápdně je škoda, že mu nebylo věnováno více prostoru. Snad to bude v příštích dílech lepší.



Pár měsíce: Laurie a Jack - Den, kdy jsem zahlídla lásku (Josie Silverová)
Proč: Je jasné od první chvíle, že tito dva si jsou souzeni. A v průběhu knihy se to jen ještě jasněji projevuje. V některých případech je prostě osudová přitažlivost neměnná a nic s tím nezmůže ani deset let odloučení a obcházení se.



Nejlepší obálka: Strmý pád (Bianca Iosivoni)
Proč: Těžké. Nakonec ale vybírám právě tuhle, protože mě zaujala na první pohled a ve skutečnosti je ještě mnohem krásnější, než jak je tomu na fotce. Levandulově fialová ve spojení se zlatou, zlatými odlesky a strukturou mranoru vypadá prostě skvěle.



Nejhorší obálka: Kruté století (Bogusław Wołoszański)
Proč:
Naopak v tomto případě je to poměrně jasné. Skvělá, úžasná kniha s obálkou, u které bych se určitě nezastavila. Zdání někdy klame... u téhle knihy tomu tak rozhodně je.

 

10 komentářů:

  1. Den, kdy jsem zahlídla lásku jsem četla minulý rok, a docela se mi líbila. Teď od autorky vyšla další kniha (Dva v srdci) tak jsem zvědavá co na ní řekneš, jestli se do ní pustíš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už ji mám doma, takže se do ní určitě pustím. :) Podle komentářů a recenzí, které jsem zatím viděla, není špatná, ale nevyrovná se první knize. :) Tak uvidíme...

      Vymazat
  2. Taky mám pocit, že ten rok strašně rychle utekl :-o Jinak žádné knihy z tvého výběru jsem nečetla a ani se nechystám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozně rychle... :) Chápu, že se do žádných nepustíš. Je to trochu mimo tvůj žánr, že? :)

      Vymazat
  3. Z uvedených knih jsem žádnou nečetla, ale díky, za připomenutí, taky musím sepsat prosincové shrnutí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se přehoupl nový rok, člověk by skoro zapomněl. :)

      Vymazat
  4. Četla jsem pouze Sníh nebo popel a to už je opravdu nějaká chvíle zpět. Děkuji za připomenutí, že bych tuto sérii měla dočíst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se jí mnoho let vyhýbala, ani nevím proč. Teď jsem z ní velmi mile překvapená. :) Také mám pár sérií, které mám rozečtené mnoho let a nějak se k nim nemůžu "dokopat". :)

      Vymazat
  5. Strmý pád bych si ráda přečetla :-) Jinak jsem nečetla ani jednu z tvého seznamu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.