Recenze: Hotýlek na Islandu

Počet stran: 360

Série: Romantické útěky

Díl v sérii: #4

Nakladatelsví: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2020

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!

Lucy nic nechybí, má dobrou práci v hotelu a přítele. Jenže stačí jedna jediná nehoda a vše se změní – dostane padáka a kopačky. Její život je náhle v troskách, nedaří se jí najít novou práci, úspory docházejí a už brzy nezbude nic jiného než se přestěhovat zpátky k rodičům, a to za žádnou cenu nechce. Takže když jí personální agentura nabídne místo manažerky hotýlku Polární záře na Islandu, okamžitě přijme i přes to, že nesnáší zimu. Po příjezdu se nemůže zbavit dojmu, že udělala chybu. Jako šéfová se navíc uvede naprostým trapasem, takže pochybuje, jestli ji podřízení přijmou. Jenže pak jako by jí osud dal znamení, že má zůstat. V noci se na nebi roztančí polární záře a Lucy se při sledování toho fascinující podívané rozhodne vytěžit z téhle životní příležitosti co nejvíc. Využije všech svých znalostí a zkušeností a postará se, aby se z Polární záře stal nejúžasnější romantický hotel na celém Islandu! Hotel má špatné hodnocení a je poloprázdný, takže ji čeká pořádně tvrdá práce. Lucy dělá, co může, ale má pocit, že se jí někdo snaží škodit. Jsou k ní všichni kolegové upřímní? Může jim důvěřovat? Navíc ji začíná zneklidňovat barman Alex… Mezi ním a Lucy to sice jiskří, ale záhy se ukáže, že Alex skrývá nějaké tajemství…

Kniha Hotýlek na Islandu je v pořadí čtvrtý (u nás pátý) díl ze série Romantické útěky. Tentokrát, jak už název napovídá, zavítá do chladného prostředí Islandu.

Hlavní hrdinka, která podniká svůj útěk, je v tomto díle Lucy. Utíká před svou nepříjemnou minulostí, prací a zásadním problémem s bývalým přítelem. Působí jako zničená žena, která přišla o vše, na čem si zakládala a čeho si cenila. Žena, která nějak neví co dál. Proto nadšeně přistupuje na návrh pracovní pozice manažerky hotelu Polární záře na Islandu. Jedinou vadou na kráse je, že žádný z předchozích ředitelů nevydržel příliš dlouho a hotel tak mimo jiné díky tomu, nesbírá příliš pozitivní ohlasy. Ne vše funguje tak jak by mělo. A to je právě výzva a náboj, který Lucy potřebuje. Nová síla se jí vlije do žil a ona je připravena postarat se o hotel a zvelebit ho, jak jen to půjde. Ze zlomené, smutné ženy, která přišla o iluze, se postupně znovu stává osobnost, která je připravena na restart a nový začátek.

Samozřejmě nesmí chybět pohledný, šarmantní muž. V tomto případě je to barman Alex a zároveň inkognito zvěd případného kupce hotelu. Má za úkol zjistit, jak hotel funguje, jaký je personál a jak si povede nová manažerka. Na první pohled je to sympatický, skotský rytíř na bílém koni, který je vždy připraven pomoci. Alex je dobře známý z předchozího dílu Cukrárna v Paříži, jako dobrý přítel Sebastiana a Niny a ředitel  luxusního pařížského hotelu.

Na první pohled je hotel Polární záře kouzelný, plný útulné domácké atmosféry a jistého severského kouzla. Všichni členové personálu působí přátelsky a sympaticky, dříve či později. Jediným zádrhelem je tzv. huldulfólk, mytická postava, kvůli níž se údajně v hotelu dějí podivné věci. Přesouvají se věci z místa na místo, některé dokonce mizí... Někdo chce hotelu evidentně uškodit, otázkou zůstává kdo a proč?

Opět je úžasně popsáno prostředí, do něhož je děj knihy zasazen. Přestože se většina knihy odehrává přímo v hotelu, objeví se i několik situací v jiném prostředí. Přesněji jsou to přírodní krásy Islandu, jako je impozantní vodopád, nebo výstup na ledovec. Tyto popisy jsou opravdu nádherné a člověk má pocit, jako by na místě skutečně byl. Celou knihou je protkáno kromě severských krás, také hygge atmosféra a způsob života. Čímž se autorka pomyslně vrací k prvnímu dílu, ve kterém bylo popisům a vysvětlování hygge věnováno poměrně velké množství místa.

Podle mého názoru si celá série zatím drží stejně vysokou laťku a tento díl není výjimkou. Ano, je od začátku jasné, jak příběh dopadne, kdo skončí s kým... ale v tomhle případě to vůbec nevadí. Hlavní postavy jsou sympatické a nelze jinak, než jim fandit a přát si, ať se jim vše splní. K tomu všemu kouzelné prostředí plné romantiky. Jednoduše ideální čtení.

Obálka knihy působí přesně tak příjemně atmosféricky, jako její obsah. Tady snad ještě více, než v jiných dílech. Polární záře a konvice s horkým čajem na první pohled působí klidným a kouzelným dojmem.

Knihu Hotýlek na Islandu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.