Recenze: Někdy je hezké, že mě miluješ


Autor: Marie Vareilleová

Název originálu: Je peux très bien me passer de toi

Počet stran: 304

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Metafora

Rok vydání v ČR: 2019


Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Metafora!



Oficiální anotace:
Chloé a Constance jsou výborné kamarádky, i když jsou každá úplně jiná. Co ale mají společné, je láska ke knihám, rodinné kořeny v Marinzaku a žalostný milostný život. Osmadvacetiletá atraktivní Chloé se nedokáže zbavit citové závislosti na svém expříteli, který je zároveň jejím nadřízeným a má se brzy ženit.
Chloé je d
okonalá Pařížanka: příliš hubená, příliš kouří a příliš pije. Od svého rozchodu má zlozvyk vymetat noční podniky a navazovat vztahy na jednu noc, které mají jediný účel – dát jí zapomenout. Constance, věčná romantička, teď už dlouho nezadaná, má ráda Jane Austenovou a čeká na svého pana Darcyho, který je ale stále v nedohlednu.
Jednoho dne se rozhodnou vzít život konečně do svých rukou a uzavřou spolu dohodu: Chloé stráví celý půlrok na venkově mezi vinicemi, daleko od všech mužů a pokušení, a pokusí se konečně napsat vytoužený román. Constance přestane snít o romantické lásce a začne se vídat s normálními muži. Navíc má za úkol vyspat se s neznámým mužem hned první noc po seznámení. Uzavřená dohoda nakonec zavede obě přítelkyně úplně jinam, než by každá z nich čekala…

Humorný román líčí milostné vztahy obou mladých žen i jejich cestovní eskapády – z Paříže přes kraj sauternských vinic až do Londýna. Vedle vtipně, s nadsázkou a sebeironicky podávaných situací se objevují i vážnější pasáže, které se vnímavě dotýkají tématu stárnutí a odcházení ze života. Skoro až do konce svižného příběhu není ale jasná zásadní věc: dokážou Chloé i Constance konečně poslat nesprávné muže k šípku a najít si toho pravého na celý život?

Moje hodnocení:

Kniha, Někdy je hezké, že mě miluješ je dalším příběhem z edice 7lásky.

Tentokrát se ocitáme ve Francii, která ukazuje hned několik svých tváří. Rušná pulzující metropole Paříž se střídá s příjemnou a poklidnou atmosférou venkovských vinic zalitých sluncem. Duch Francie na čtenáře dýchá v podstatě z každé stránky.

Sledujeme dvě hlavní hrdinky, které by nemohly být odlišnější.


První z nich Constance je romantická duše, která miluje Pýchu a předsudek a sní o svém panu Darcym. Bohužel zatím nepřišel a Constance se tak točí v "začarovaném" kruhu - dlouhý čas bez vztahu v ní vyvolává pocit méněcennosti a přestává si věřit. To, že si nevěří, ale odhání případné nápadníky, na které se ani nepodívá. Hlavní díky druhé hlavní postavě, své kamarádce Chloé, se rozhodně pro radikální změnu. Sledujeme její proměnu z chudinky, která si nevěří, v ženu, co se nebojí oslovit cizího muže a má o sobě vysoké mínění. Otázkou je, zda je možné změnit takhle od základu svoji podstatu, nebo to, jak dlouho je to udržitelné.

Druhá hlavní postava Chloé má zcela odlišný problém. Na první pohled ji lze označit jako velice atraktivní a zajímavou ženu, která si ale uvnitř sebe řeší nelehké problémy. Stále se psychicky nedokáže oprostit od svého bývalého přítele, kterého stále miluje. Řeší morální dilema, protože se s ním potají schází, i přesto, že má snoubenku, které se nehodlá vzdát. Ví, že to co dělá je špatné, ale nedokáže si pomoct.

Obě dvě ženy zoufale potřebují změnu a dát do pořádku svůj život. Proto se v náhlém popudu rozhodnou uzavřít sázku. Constance si musí najít někoho na jednu noc a hned se s ním vyspat zároveň také přestat věřit na prince na bílém koni. Chloé se naopak přesune na venkov k rodině Constance, kde si dá "detox" od mužů a hektického velkoměstského života, navíc musí být půl roku bez sexu a bez svého ex přítele.


Příběh je vyprávěn z obou pohledů. Chloé funguje jako hlavní vypravěčka a tom co dělá Constatnce se dozvídáme z jejích deníkových zápisků. Právě kvůli nim je také krásně vidět jak plyne čas. Protože jinak o přesných datech v knize není zmínky.  Díky střídání dvou zcela rozdílných pohledů je vyprávění více rozmanité a zajímavé. Kromě romantiky se místy objevují i vtipné a dokonce i dojemné pasáže.

Tenhle příběh je opravdu nádherným čtením pro romantické duše a jako oddechovka naprosto ideální. Prostupuje jím určité kouzlo a příjemná atmosféra Francie. Navíc je opravdu čtivě napsán.

Nádherná je také obálka knihy, která se mě osobně líbí z celé edice 7lásky asi nejvíc. Spojení levandulové barvy, Francie a pohledu na vinice se mi moc líbí. Na první pohled je vidět, že uvnitř knihu bude hrát romantika hlavní roli.





Knihu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

14 komentářů:

  1. Knížku neznám, ale obálka knihy je nádherná, ta se opravdu povedla. Hezký tip! :)

    www.lifebynikys.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě kniha zaujala. A ano, obálka je opravdu nádherná. :)

      Vymazat
  2. Skvěle napsaná recenze. Kniha byla parádní, pohltila mě od první stránky a věřím, že se k ní ještě několikrát vrátím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :) Jsem na tom úplně stejně jako ty. :)

      Vymazat
  3. Jsem ráda, že se ti kniha líbila :-) Já jsem to cítila stejně a díky této knize jsem se rozhodla, že se 7láskám pořádně podívám na písmenka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbila a moc. :) Mám to stejně, také jsem usoudila, že mi dvě přečtené 7lásky stačit nebudou. :))

      Vymazat
  4. Táto edícia musí vyzerať ako komplet skvelo! Už som čítala pár recenzií na knihy z tejto edície a zatiaľ ma všetky lákajú, rovnako ako aj táto♥ Romantická duša vo mne sa nezaprie :D
    Krásna recenzia!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, jsem ráda, že se ti recenze líbí a kniha tě zaujala. :)

      Vymazat
  5. Zní to moc dobře. Rozhodně se jedná o knihu, kterou bych si ráda přečtla. Děkuji ti za tip. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co. Pro romantické duše je tahle kniha ideální. :)

      Vymazat
  6. Tak tahle kniha se vážně povedla. Díky ní dám šanci dalším knihám z této edice. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mně se moc líbí všechny obálky Sedmilásek. Anotace vypadá poměrně zajímavě. Nezaujala mě asi nejvíc ze všech z téhoel edice, ale klidně bych si ji ráda přečetla. Celkově se moc těším, až se jednou k některé z těchto knih dostanu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se také všechny obálky moc líbí a tahle se obzlášť povedla. :) Věřím, že si v edici určitě najdeš knihu, která tě zaujme. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.