Recenze: Cizí dluh

Autor: Kinga Litkowiec

Název originálu: Nie mój dlug

Počet stran: 272

Série: Démoni z Los Angeles

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: Red

Rok vydání v ČR: 2021

 

Oficiální anotace:

Kdo se rozhodne podepsat smlouvu s ďáblem, musí být připravený na všechno.
Po otcově smrti Jessica Turnerová zjistí, že jí po něm zbyly dluhy. A ona je ta, která je musí zaplatit. Záchranu hledá u svého věřitele – Liama O´Direa, přezdívaného Ďábel z Los Angeles.
Lhostejný a bezcitný šéf místního podsvětí jí však nabídne vs
kutku ďábelskou smlouvu: život výměnou za to, že se její tělo stane jeho majetkem.
„Mohu být tvůj pán, nebo tvůj kat. Klidně tě tady a teď zabiju.“
Cizí dluh není jen další z řady romantických příběhů. Je plný nečekaných zvratů a střetů dvou různých světů, kde se moc a nadvláda mísí s touhou a vášní.
Autorka bez příkras popisuje drsný život mafianského podsvětí Los Angeles i temná zákoutí lidských duší.
Dokáže mladá, nezkušená dívka ustát střet s pohledným mužem, jehož srdce před lety zkamenělo? A co se stane, když časem oba zjistí, že je spojuje víc, než by chtěli?

„Podepiš smlouvu s ďáblem, kotě. Podepiš a tvoje tělo i duše budou patřit jen mně. Udělej to, pokud nechceš zemřít. Budeš moje a jen já rozhodnu, jestli jsi splatila dluh.“

Moje hodnocení:

Kniha Cizí dluh je prvním dílem z erotické série od polské autorky, kterých je v poslední době, jak se zdá, všude plno. A vypadá to, že právem. Minimálně tato kniha to potvrzuje. 

V první řadě je třeba zdůraznit, že se jedná o erotický román. Takže ano, erotických scén je zde mnoho, v podstatě je na nich z velké části kniha vystavěna. To ale neznamená, že by úplně chyběl příběh. I to je v tomto žánru běžné, ale ne v tomto případě.

Sledujeme hlavní dvojici Jessicu a Liama. Na první pohled působí jako zcela typické, klišé postavy z románu. On je drsný, tajemný, mafián, který se brání citům. Ona naivní nezkušená, neznalá. To ale není všechno. Jessica je také velmi odvážná a charakterově zajímavá hrdinka, která nepůsobí jako nudná puťka. Dokonce se čas od času vzmůže na poměrně trefnou, sarkastickou poznámku. Ani Liam není tak úplně klišé postava. Jako velké plus u něj vidím to, že "nevyměkne". Od začátku do konce je stále stejně drsný, což je super a nestává se to často. Nelíbí se mi, když se z drsňáka po pár stránkách stává, působí naivní dívenky zamilovaný blbec. Ve výsledku, ač se to tak na první pohled nezdá, jsou oba dva zajímavými postavami a mají v sobě překvapivě něco originálního.

Děj je poměrně upozaděn, co si budeme povídat. Opravdu velkou část knihy zaujímají erotické scény. Detailně popsané... přesto mi ale nepřišlo nijak extra vulgární nebo nevhodné. Člověk s nimi musí počítat. Což už díky obálce, anotaci a vlastně i názvu lze odvodit a čtenář s tímto vědomím ke knize přistupuje.

Kapitoly se střídají z pohledu obou hlavních postav. Místy se dokonce určité situace překrývají a z malé části jsou převyprávěny dvakrát. Pokaždé ovšem z diametrálně odlišného úhlu pohledu. Je zajímavé a zábavné, nahlédnout střídavě do hlavy oběma hrdinům. Kolikrát je jejich vnímání opravdu hodně jiné. A to nejen jejich postavením, ale i čistě mužským a ženským pohledem.

Prostředí a lá luxusní dům je také zajímavé a příjemné. Místy se dostáváme i do nočních klubů, barů, jednání a na další místa, která příběh ozvlášťňují. Kniha se velmi dobře a rychle čte. Stránky ubíhají jedna za druhou... V podstatě jsem ji přečetla na dvě posezení, což se mi příliš často nestává. Ale ten konec? Otevřený, velmi otevřený a druhý díl v nedohlednu.

Možná jsem zvrácená, zvrhlá... ale já si příběh opravdu užila a skvěle se mi trefila do nálady. Potřebovala jsem něco odpočinkového, čtivého, u čeho můžu vypnout a ano, něco trochu odvážnějšího. Tato kniha to všechno výborně splňuje. A přesně jak jsem zmiňovala na začátku, polské autorky evidentně umějí v tomhle žánru chodit. 

Obálka knihy je erotikou nabitá na první pohled. Nevadí mi to, ale upřímně, styděla bych se ji vytáhnout někde na veřejnosti. :)



8 komentářů:

  1. Nad touhle knihou stále přemýšlím. Ta erotika mě sice trochu odrazuje, ale už jsem na ní slyšela dost chvály, takže fakt nad ní uvažuju. No uvidíme, pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. :)
      Ale upřímně, jestli tě odrazuje erotika, tak nevím nevím... tahle kniha je v podstatě postavená hlavně na erotice. :)

      Vymazat
  2. mám doma a čekám na druhý díl, který snad vyjde v dubnu :) pak se vrhnu na oba, díky tvé recenzi se těším ještě víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to sem ráda, že jsem tě ještě víc nalákala. :) Já se druhého dílu už také nemůžu dočkat...

      Vymazat
  3. Anotace knihy mě celkem oslovila, zní zajímavě a už to bude docela dlouho, co jsem četla "erotickou" knihu - možná čas napravit?.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud tě oslovila, tak ji určitě vyzkoušej. :) Já jsem překvapivě docela spokojená.

      Vymazat
  4. Už jsem ji včera dočetla a fakt mega dobrá kniha, která mě bavila od začátku až do konce. :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.