Měsíční shrnutí #5 a #6 /květen a červen 2023

 

 

Vzhledem k tomu, že květen a první týden v červnu byly hodně hektické a za danou dobu jsem přečetla pouze dvě knihy, rozhodla jsem se spojit oba měsíce dohromady. Toto měsíční shrnutí je tedy dvouměsíční. A můžu říct, že týdny v červnu, kdy jsem měla volno, byly co se čtení týče, opravdu hodně výrazné. Přečetla jsem spoustu knih a v podstatě ze všech jsem byla nadšená a můžu je doporučit. 


 

Počet přečtených knih: 12

Počet přečtených stran: 3 364

Nejčtenější nakladatelství: Cosmopolis, Grada, Ikar, Metafora, Prostor, Red

 


Autor měsíce: Kathryn Hughesové
Proč:  Autorku a její tvorbu mám opravdu hodně ráda a zatím mě všechny její knihy dostaly, nadchly, zaujaly, často i emocionálně zničily. Ani tato kniha nebyl výjimkou. Autorka prostě umí výborně psát, propojovat příběhové linie z minulosti a současnoti, tak že čtenář jen žasne, všechno zamotat a následně zase rozpléct. Tuto autorku prostě jednoznačně doporučuji.



Největší překvapení: Třinácté znamení (Elizabeth Briggs)
Proč: Ke knize jsem přistupovala bez větších očekávání, přeci jen vlci případně vlkodlaci mě nikdy příliš nenadchly. Měla jsem tedy trochu obavy. A byly úplně zbytečné, protože tohle je super. Zajímavě vymyšlené téma, vlci, smečky podle znamení zvěrokruhu, láska, akce a napětí... (jediné co moje nadšení trošku kazí jsou úděsně popsané erotické scény)



Největší zklamání: Řecké štěstí (Kateřina Panou)
Proč: Nevím, jestli bych řekla přímo zklamání, ale jisté je, že jsem od knihy čekala něco trochu jiného a možná i něco víc. Nebylo to špatné, o Řecku jsem se dozvěděla spoustu nových a zajímavých informací, a přesto... Nedokážu to přesně popsat, ale něco mi chybělo.


Ženská postava měsíce: Sophie - Byt nad Seinou (Kelly Bowenová)
Proč: V tomto případě to není ani tak o charakterových vlastnostech, byť nejsou špatné. Jde o postavu jako takovou, její životní příběh, těžký osud... Něčím mi přirostla k srdci a v několika scénách souvisejících s jejím životem jsem se neubránila slzám (a to většinou u knih nebrečím).



Mužská postava měsíce: Kaden - Třinácté znamení (Elizabeth Briggs)
Proč: Výběr je čistě prvoplánový. Kaden je obraz typického mužského hrdiny v románech. Je silný, krásný, odvážný, ochranářský a zároveň drsný, nepouští si ostatní blízko k tělu, ale když to udělá je věrný a loajální. V tomhle případě je to navíc šmrncnuté vlčí tematikou.

 

Pár měsíce: Dotty a Dom - Markýz hledá ženu (Ella Quinnová)
Proč: Tito dva nejsou sami o sobě zas tak zajímavé postavy, ale společně tvoří nekonvenční a skvělou dvojici. Jejich seznámení, kroužení kolem sebe, a následné sblížování je skvělé pozorovat. Stejně tak to, jak se dva charakterově odlišní lidé vzájemně ovlivňují a doplňují. 


 

Nejlepší obálka: Domek u lesa (Mary Ellen Taylor)
Proč: Obálky knih od této autorky jsou krásné všechny a moc pěkně spolu ladí. Takhle to není tolik vidět, ale v reálu je kniha opravdu nádherná, s lesklým písmem, plastickými květinami...


Nejhorší obálka: Jak flirtovat (Nina Deissler)
Proč: Tady je to jasné. Tohle se opravdu nepovedlo.

 

6 komentářů:

  1. na knihu Třinácté znamení se chystám :) zaujala mě díky recenzím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné kousky jsi přečetla. Třinácté znamení mě velmi láká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tentokrát jsem měla šťastnou ruku, to je pravda. :) Jestli tě kniha láká, tak ji určitě zkus. Myslím, že zklamaná nebudeš. :)

      Vymazat
  3. Páni, zvládla jsi toho hodně. Chystám se na třinácté znamení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějak jsem se do toho opřela. :) Třinácté znamení rozhodně doporučuji. ;)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.