Recenze: Šťastně až navěky

Název originálu: Happily Ever After

Počet stran: 368

Série: Selekce

Díl v sérii: #3.5

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání v ČR: 2016

Kniha povídek ze světa Selekce. Než se America přihlásila do Selekce, jiná žena musela projít touto soutěží, aby se stala královnou. Aspen nikdy nevěřil, že se vymaní z chudoby, která provázela všechny příslušníky jeho kasty. Avšak poté, co se stane strážcem, dokáže, že kasty nemusí určovat lidskou budoucnost. Marlee Tamesová se přihlásila do Selekce a prince Maxona zbožňovala, ale nikdy by si nepřipustila, že se může zamilovat i do někoho jiného. Princ si nikdy nemohl vybrat, co bude dělat – o všem rozhodoval jeho otec, ale nyní nastal okamžik, kdy vše musí vzít pevně do svých rukou. Bonusové scény, epilog, mapy a ilustrace navíc!

Šťastně až navěky je povídková kniha k sérii Selekce.

Objevují se zde úplně nové povídky, ale i vyprávění nám dobře známých situací, tentokrát však z pohledu jiných postav.

Královna. Tato povídka se odehrává v době dávno před narozením Ameriky i prince Maxon. V době, kdy král Clarkson měl za úkol vybrat si jednu z dívek v Selekci. Krásně se ukazuje pravá tvář jak Clarksona, tak mladé Amberly. To jací byli v mládí se od jejich součastnosti lišilo poměrně značně. Ukazuje se to, v čem Clarkson vyrůstal, co formovalo jeho pohnutky, ale i to, že Amebrly zřejmě skutečně miloval. Naopak královna Amberly je zde popisována jako tichá, nepříliš průbojná dívka, která svého budoucího chotě od první chvíle miluje, ale nevěří si. Ani ve snu by ji nenapadlo, že právě ona může v Selekci zvítězit.

Princ. Povídka celá z pohledu prince Maxona. Osvětluje se nám to, co si o Selekci opravdu myslí. S čím souhlasí a naopak čím naprosto opovrhuje. Ukazuje se jak se během Selekce cítil on a dobře známé situace z pohledu Ameriky se náhle jeví zcela jinak. Mimo jiné vypráví i to, jaké měl ze Selekce pocity ještě před jejím začátkem a jak se cítil, když poprvé pohlédl Americe do očí.

Strážce. Na první pohled je jasné, že se jedná o nejobsáhlejší povídku z celé knihy. Tato povídky ukazuje Aspena z naprosto jiného úhlu pohledu. Díky Aspenovu vyprávění se na dění v Selekci podíváme z pohledu strážce a "mediálně" neznámé postavy. Krásně se projevuje jeho povaha a city k Americe. Marné pokusy dostat se k ní a nakonec i smíření s tím, že už si nejsou souzeni. Sama autorka na začátku píše, že se v této povídce snažila ukázat Aspena z co možná nejlepší stránky. Nikoliv jako Maxonova soka, ale jako citlivého muže, který také touží po lásce. Ale nakonec Americe štěstí přeje.

Miláček. Povídka z pohledu Marlee. Vypráví o dívce, kterou si jak lidé v Selekci, tak skuteční čtenáři zamilovali a chtěli o ní vědět více. Hlavním tématem se stává onen výprask, který musela spolu se svým milým Carterem podstoupit. Z jejího pohledu se ale jeví úplně jinak. Pořád se jedná o strašlivý zážitek, ale ona obklopena arou své lásky ví, že dokáže vydržet vše. Zároveň se ukazuje, co vše pro ni Maxon riskoval, udělal, a proč mu jsou ona i Carter navždy vděční. Pohled na Selekci z pohledu služebnictva paláce také stojí za to.

Jak to bylo dál? Co se stalo po vítězství Ameriky a po korunovaci.

Samozřejmě nechybí bonusy o některých z účastnic, jako je Kriss, Natalie a Elis. Vyprávění z poheldu Celesty a osud Američiny komorné Lucy.

Druhé výročí se vrací zpátky k Americe a vypráví, jak se jí žije spolu s Maxonem jako královně a jak probíhalo jejich krásné druhé výročí svatby.