Měsíční shrnutí #41 /květen 2020




Moje květnové čtení se neslo ve znamení opravdu velmi dobrých knih. Opět jsem přečetla několik klasik, se kterými jsem byla spokojená, a potom jsem konečně objevila kouzlo edice 7lásky, do nichž jsem se zamilovala a rozhodně plánuji přečíst si i další knihy z této edice.
Kromě Anděla, který mi příliš nesedl, můžu všechny knihy vřele doporučit.


Počet přečtených knih: 10

Počet přečtených stran: 2 340

Nejčtenější nakladatelství: Artur, Cosmopolis, Československý spisovatel, Metafora, Osvěta (Praha), Otakar Janáček, Torst



Autor měsíce: Gabriela Preissová
Proč: Po dlouhém přemýšlení jsem zvolila tuhle autorku, hlavně kvůli jejímu dílu Její pastorkyňa (románová podoba). Zalíbil se mi styl psaní a celkově jsem s jejím dílem velmi spokojená.


Největší překvapení: Kavárna v Kodani (Julie Caplinová)
Proč: Od knihy jsem čekala romantický oddechový příběh, kterého se mi také dostalo. Ve výsledku jsem ale jeětě mnohem nadšenější a také spokojenější, než bych čekala. Kromě příjemné romantické linky se v knize objevuje také poznávání Kodani, trocha psychologie postav a velmi příjemná atmosféra hygge a Dánska.



Největší zklamání: Anděl (Jáchym Topol)
Proč: Čtenáři téhle knihy jsou rozděleni na dva tábory, ti co si ji zamilují a nebo ti (mezi ně patřím i já), kteří zřejmě knihu úplně nepochopili a čtení si nijak výrazně neužili. Snažila jsem se najít hlubší smysl, ale bohužel jsem ve výsledku z knihy zklamaná.


Ženská postava měsíce: Constance - Někdy je hezké, že mě miluješ (Marie Vareilleová)
Proč: Constance mi byla v průběhu knihy chvílemi sympatické, někdy se chovala jako blázen, ale ve výsledku jsem si ji oblíbila a v některých rysech její osobnosti se, dokonce i, vidím.


Mužská postava měsíce: Ben - Kavárna v Kodani (Julie Caplinová)
Proč: Prototyp postavy, kterou nejde nemilovat. Na první pohled nepřístupný, tajemný, inteligentní a velmi pohledný muž, který v sobě skrývá laskavé srdce. Navíc je schopný vykonat velká romantická gesta.



Pár měsíce: Stephanie a Jamie - Den, kdy jsem se potkali (Roxie Cooperová)
Proč: Od začátku knihy je jasné, že tihle dva prostě patří k sobě. Je zajímavé sledovat jejich životy a řešit s nimi dilemata ohledně jejich vztahu. Nejde ale jinak, než jim fandit a doufat, že se jejich osudy konečně navždy spojí.



Nejlepší obálka: Někdy je hezké, že mě miluješ (Marie Vareilleová)
Proč: Obálky z edice 7lásky jsou všechny nádherné a tuhle osobně hodnotím, jako jednu z úplně nejhezčích. Nádherná lila fialová barva a v dálce vinice, které evokují, o co v knize půjde, jsem si zamilovala na první pohled.


Nejhorší obálka: Pták (Richard Weiner)
Proč: Hned několik knih, které jsem tenhle měsíc četla, nemělo příliš povedenou obálku. Nakonec ale pomyslné první místo vyhrála tahle knih. Z jednoho prostého důvodu, nepříliš hezká obálka úplně "kazí" zajímavé básně uvnitř. Na druhou stranu je třeba přihlédnout k tomu, že byla kniha vydána roku 1913.

14 komentářů:

  1. Pěkný výsledek :) ať se ti daří i v příštím měsíci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Doufám, že mi "šťastná ruka" vydrží. :)

      Vymazat
  2. Prečítala si toho veľa, gratulujem a je super, že sa dostávaš aj ku klasikám, ja ich trochu zanedbávam :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tuhle chvíli čtu klasiky hlavně kvůli škole. :) Někteří ale rozhodně stojí za přečtení. :)

      Vymazat
  3. Samé krásné knihy. :) Edici 7lásek chci též zkusit, jen se k ní nemůžu nějak dostat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já po ní pokukovala také nějakou dobu a nakonec se ke mě dostala tak trochu neplánovaně. :)) Myslím, že si v ní každý něco najde. Já jsem zatím víc než spokojená. :)

      Vymazat
  4. Moc pěkné kousky :) Na poustu z nich se taky chystám a těším :) Hezké čtení i v červnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Můžu je jedině dopoučit. :) Také přeju krásné červnové čtení.

      Vymazat
  5. Super kousky! Jinak to mám stejně, taky jsem se do sedmilásek úplně zamilovala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že v tom nejsem sama. :)) Rozhodně u těhle dvou knih s edicí nekončím. :)

      Vymazat
  6. Někdy je hezké, že mě miluješ je prozatím moje nejoblíbenější kniha z edice :)

    A jak se ti líbila Dívka na útěku? Já se těším na druhý díl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Dívku na útěku bude brzy recenze a už teď můžu říct, že jsem velmi mile překvapena a stejně jako ty se těším na druhý díl. :)

      Vymazat
  7. Deset? Tak to máš můj obdiv - většinou se obě pohybujeme kolem těch 4-6 knih :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. :) Tentokrát jsme měla v květnu víc času, ale co se června týče, vrátím se zpět do starých kolejí. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.