Recenze: Cukrárna v Paříži

Autor: Julie Caplinová

Název originálu: The Little Paris Patisserie

Počet stran: 368

Série: Romantické útěky

Díl v sérii: #3

V Paříži se skrývá jedna malá cukrárna, která má už ale své slavné dny za sebou. Vstupte a ochutnejte některý z dezertů. Třeba zjistíte, že minulost stačí jen oprášit, aby opět získala svůj lesk. Nině Hadleyové pomalu táhne na třicet. Pracuje jako servírka, ale už zkusila kdeco – učila ve školce, pracovala v zahradnictví, absolvovala také kuchařský kurz. Nic z toho ale nebylo to pravé. Krom toho je pro svou velkou hlučnou rodinu pořád jen malou holčičkou, kterou se všichni snaží chránit. A dobře jí radit. Nina by se ráda osamostatnila, jenže jak přijít na to, co by doopravdy chtěla dělat? Když na dva měsíce kvůli rekonstrukci zavřou restauraci, kde Nina pracuje, naskytne se jí šance odjet do Paříže. Měla by tam pomáhat s přípravou cukrářských kurzů pro amatéry. Zdá se, že je to přesně ta příležitost, na kterou čekala. Má to však háček. Kurzy vede rodinný přítel Sebastian, velmi úspěšný a také velmi protivný šéfkuchař. Nina se do něj navíc kdysi bláznivě a beznadějně zamilovala. Sebastian ovšem neměl zájem. Dokáže se Nina odpoutat od dřívějších citů a najde v malé pařížské cukrárně to, po čem opravdu touží?

V pořadí již třetí díl ze série Romantické útěky, tentokrát z malebného prostředí Paříže.

Hlavní hrdinkou a "útěkářkou" je tentokrát Nina. Její hlavní motivací, proč zmizet, je potřeba vymanit se z područí rodiny. Její příbuzní ji sice milují, ale nenechají ji pořádně rozhodovat a zdá se, jakoby stále nepochopili, že už je dávno dospělá. Příležitost jet pracovat na kurz cukrářství do Paříže, je jako dar z čistého nebe.  Přestože Nina příliš péct neumí, chopí se příležitosti a doufá, že to bude jen začátek v její vysněné kariéře.

Druhou hlavní postavou je Sebastian. Dávný přítel Ninina bratra a člověk, který cukrářský kurz pořádá. Také je to muž, do kterého je Nina beznadějně zamilovaná už mnoho let, ale její láska zůstala neopětována. Tenhle na první pohled arogantní člověk, který si je dobře vědom svých kvalit, najednou potřebuje pomocnou ruku, respektive pomocnou nohu. Tu svou si totiž nehezky zlomil a sám by vést kurz nedokázal.

Ačkoliv se Nina snaží sebevíc, stále to mezi nimi jiskří a dávná láska opět vyplouvá na povrch. Díky tomu knihu prolínají romantické a místy i vtipné pasáže o střetech těchto dvou.

Samozřejmě nechybí velké množství postav vedlejších. Je to Ninina rodina a hlavně účastníci cukrářského kurzu, kteří se postupem času stávají něčím mnohem větším a výraznějším. Jak kurz běží, spřátelí se a stávají se nepostradatelnými členy při akci Cukrárna. Jedná se o osoby naprosto odlišné, které se do kurzu přihlásili z různých důvodů, a možná právě jejich odlišnost je ve výsledku spojuje. Za zmínku stojí Maddie, studentka dějin umění, která se objeví, zřejmě jako hlavní postava, v následující knize této série s názvem Pláž v Chorvatsku.

Jak už název napovídá, v knize není nouze o pečení a sladkosti. Při mnoha popisech zákusků a jejich výroby, se člověku sbíhají sliny a hned má chuť na něco dobrého. Kromě těchto popisů je v knize věnováno velké množství času také popisům Paříže. Její památky a historické budovy, kde o turisty není nouze, ale také méně známé tajemné uličky, o kterých běžný turista nemá tušení. Kromě putování po historických památkách je také podniknut výlet po nejlepších pařížských cukrárnách, jejichž popis a popis jejich výrobků je také velice lákavý.

Je jasné, že se nejedná o žádný komplikovaný záludný příběh. V podstatě z prvních pár stránek lze odhadnout, jak příběh dopadne. To ale vůbec nevadí, protože kniha má rozhodně jiné kvality. Působí příjemným sladkým dojmem, a to jak z hlediska zákusků tak i romantiky. Stejně jako předchozí knihy, i tahle je pohlazením po duši. Autorka opět dokázala, že psát prostě umí. Příběh se velmi dobře čte, stránky ubíhají sami a všechny charaktery postav jsou uvěřitelné. Což není u tohoto druhu knih standardem.

Obálka knihy je stejně jako obsah knihy sladká a nádherná. Svým nevtíravým způsobem jasně ukazuje, o co v knize půjde.

Knihu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.