Recenze: Kouzelný ostrov


Autor: Brenda Bowenová

Název originálu: Enchanted August

Počet stran: 280

Série:-

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2020


Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!



Oficiální anotace:
Jednoho pochmurného jarního dne si Lottie a Rose všimnou na nástěnce v mateřské škole v Brooklynu inzerátu:
Hopewellská chata.
Little Lost Island, Maine.
Stará hezká chata k pronajmutí na malém ostrově.

Obě by si potřebovaly odpočinout – Lottie od panovačného manžela a Rose od svých zlobivých dvojčat – a dobít baterky. Nabídka
jim nedá spát, a tak přestože si to nemůžou dovolit, na ostrov nakonec v létě vyrazí.

Jsou uchváceny svěžím vzduchem, nádhernými výhledy, vidinou dlouhých bezstarostných dnů i představou humrů, kukuřice a koktejlů, které budou podávat na verandě. Na celý měsíc tak hodí skutečný život a všechny problémy za hlavu a na idylickém ostrově se postupně začnou otevírat: jak samy sobě, tak možnostem života, zcela odlišným od těch, které dosud poznaly. Je změna opravdu tak těžká? ?

Moje hodnocení:

Letní romantický příběh Kouzelný ostrov je přesně tím pravým, co člověk potřebuje k odpočinku například na dovolené.

Dvěma hlavními postavami, jejichž osud a prázdninové dobrodružství sledujeme, jsou Rose a Lottie. Dvě matky malých dětí, které se náhodně potkají ve školce, kam své děti doprovází. Přesto, že se nikdy předtím neviděly a neznají se, obě upřou pozornost na vývěsku, kde je nabídka pohádkové kouzelné chaty k pronajmutí, a to na celý srpen. Společně si tedy chatu pronajmou a doufají, že se jim daleko od rodin podaří vyřešit problémy, které s dětmi nebo partnery mají.


Ona chata v Maine na ostrově Little Lost Island, kterou si pronajmou je spíše malým království. Sama jsem si chatu představila jako něco malého dřevěného s několika málo pokoji. Opak je ale pravdou. Jedná se o rozsáhlé letní "sídlo", s velkým množstvím ložnic, věžičkami, nádhernou zahradou a navíc nedaleko pláže. Jednoznačně sen pro každého.

Spolu s Rose a Lottie do Hopewellské chaty vyráží ještě dva lidé. Ani oni se neznají, tudíž se sejde nesourodá čtveřice lidí, kteří si charakterově nemohou být vzdálenější a nikdy předtím se neviděli. O to je ale jejich soužití zajímavější. Všechny čtyři návštěvníky pomalu poznáváme a postupně se otevírají jejich životní osudy a od toho odvozené charaktery. Každý z nich si s sebou přináší své problémy a strasti, u nichž doufá, že se pobytem zde vyřeší nebo aspoň posunou správným směrem.

Mě osobně některé z postav nebyli příliš sympatické a to je možná jedním z důvodů, proč jsem si knihu tolik neužila. V průběhu knihy a po odhalení jejich osudu jsem svůj úsudek samozřejmě musela trochu poupravit.

Příběh je rozdělen na několik zásadních částí: Červen a červenec - Srpen - Modrý úplněk - Konec srpna. Na začátku každé části je vždy jednoduchá malůvka, která spolu s názvem předpovídá, o co půjde.

Co je třeba vyzdvihnout, jsou moc krásně napsané popisy přírody v Maine a právě na ostrově Little Lost Island, kde se příběh z velké části odehrává.  Tamní flora, fauna i chata samotná jsou opravdu do podrobna a přesně popsány, díky čemuž by se i čtenář nejradši rozjel na onu chatu.


Méně naplněná očekávání jsem si odnesla, co se týče slibovaného kouzelného příběhu. Samozřejmě nemůžu říct, že by byl špatný, to ne. Ale právě to něco kouzelného mi chybělo. Rozhodně se nejedná o špatnou knihu, velmi dobře se čte, jak už jsem zmiňovala je v ní spoustu krásných popisů, postavy se v průběhu vyvíjejí a dospívají. Jako příjemná odpočinková četba na léto je kniha ideální. Člověk si odpočine a uklidní se u ní.

Obálka knihy není vůbec špatná. Nejsem zastáncem postav na obálkách, ale v tomhle případě mi to zas tolik nevadí. Díky světlu zapadajícího slunce ve mě budí pocit konce léta, tudíž srpna, ve kterém se kniha z velké části odehrává.




Knihu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

10 komentářů:

  1. Moc hezká recenze. :) Nemyslím si, že by kniha byla přímo pro mne. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a chápu. :) Spíš je to taková letní nenáročná oddechovka.

      Vymazat
  2. Sama jsem zvědavá, jak se mi kniha bude líbit, neboť tady na mě čeká. Doufám, že si k ní najdu cestu :-)
    Hezká recenze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě také zajímá, co na ni řekneš. Uvidíme, jestli se v názorech shodneme. :)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze, poslední dobou ale, ačkoli je léto, nemám na tyhle oddechovky příliš náladu.. Ale třeba na ni jednou přijde řada :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Samozřejmě je zásadní, mít náladu na konkrétní žánr - bez toho to nejde. :)
      Já mám právě naopak takové období, kdy tyhle "jednodušší" příběhy vyhledávám.

      Vymazat
  4. Obálka je moc pěkná! Asi by mi neškodilo přečíst si nějakou knihu s letní tématikou, abych se víc naladila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, obálka je opravdu pěkná. :) Naladit se na léto je potřeba, zvlášť v současné chvíli, kdy to venku na letně opravdu nevypadá. :)

      Vymazat
  5. Mé pocity byly obdobné. Zprvu jsem se nemohla začíst, ale pak to šlo. Postavy nevýrazné a neustále jsem čekala na "to" kouzelné. Naproti tomu popsání ostrova bylo úžasné. I té chaty, viděla jsem ji přímo před očima. A také bych se tam nejraději rozjela :) A když nad tím tak přemýšlím, kniha se jmenuje Kouzelný ostrov (ne Kouzelný příběh) a tím on byl. Takže se to vlastně tak trochu vyplnilo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S názvem máš pravdu. :) Nenapadlo mě o tom takhle přemýšlet, ale pobavila jsi mě tím. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.