Recenze: Nová životní kapitola Amy B.

Autor: Kelly Harmsová

Název originálu: The Overdue Life of Amy Byler

Počet stran: 360

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2020

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!

Amy Bylerová je upracovaná, nedoceněná a (skoro) svobodná matka. Když se však objeví její (skoro) bývalý manžel, pronásledovaný pocitem viny, a nabídne se, že se o děti na nějaký čas postará, Amy váhá. Malá přestávka by jí prospěla, ale dokáže být bez dětí? A co si počnou děti bez ní? Zvládne se o ně jejich otec postarat? Nakonec se nechá přesvědčit a vyrazí z pensylvánského venkova na knihovnickou konferenci do města, které nikdy nespí. Do New Yorku.
Obvykle prakticky založená a zdrženlivá Amy se ve víru velkoměsta dokáže konečně pořádně odvázat. Objevuje sofistikovaný život plný kultury a jiných radostí, jež si dosud odpírala. Zjišťuje, že i svobodná matka si může dopřát trochu zábavy, a ne věnovat veškerý čas dvěma pubertálním dětem. Dokonce se za povzbuzování svých kamarádek odhodlá i k několika schůzkám naslepo. Jedno setkání jí však obrátí život vzhůru nohama. Potká muže, v jehož přítomnosti se jí srdce rozbuší jako splašené. Původně nevinné prázdniny se tak změní ve spletitou hru citů, a jak se léto chýlí ke konci, Amy si uvědomuje, že bude muset učinit nelehké rozhodnutí. Dá sbohem svému starému životu a otevře novou, vzrušující kapitolu? Neztratí ale návratem domů svoje nově objevené já?
Než si však stačí vybrat, nečekaná událost svede oba její světy dohromady a Amy hrozí, že ztratí všechno, o čem kdy snila a co kdy milovala.

Kniha Nová životní kapitola Amy B., je spojením všeho, co si může, především ženská čtenářka přát, a to je láska, knihy a móda.

Setkáváme se s hlavní hrdinkou Amy, která je matkou na plný úvazek. Manžel od ní před třemi roky odešel a nechal ji tak samotnou s malými dětmi, o které se musela postarat. Amy s vypětím všech sil zvládla nejtěžší období svého života a teď když se vše zdá v pořádku, se její manžel znovu objeví. Amy stojí před rozhodnutí, zda mu odpustit nebo ne, a co se svým životem udělat dál.

Od chvíle, kdy se Amy rozhodne "opustit" své děti a nechat je na nějakou dobu na starost otci, se její život dramaticky obrátí. Odjíždí do velkoměsta New Yorku na knihovnickou konferenci, z které se nakonec vyklube čas spojený jen s péči o sebe a velkou osobní proměnou, co se vzhledu, chování i životních hodnot týče.

Je úžasné sledovat tzv. #momspringa v přímém přenosu a vidět, jak moc dokáže se sebevědomím člověka udělat nový účes, nebo pochvalný komentář. Celý nápad prázdnin pro unavené maminky je skvělý a věřím, že je spousta takových žen, které by ho s chutí využily. Amy se stává osobou, kolem níž se v podstatě všechno točí. Není na to zvyklá, ale nakonec si takto strávený čas užívá plnými doušky.

Kromě Amy se v knize vyskytuje poměrně velké množství postav. Jsou to hlavně její dvě děti, které si užívají čas s otcem, kamarádky Lena a Talia, pro které se pomoc Amy stává hlavní prioritou a samozřejmě nové známosti (převážně pánské) z New Yorku. Jak to v životě chodí, někteří se jen mihnou, jiný zakotví na delší dobu a stávají se významnou součástí Amyina života.

Kniha na první pohled působí jako příjemný odpočinkový román a tím také přesně je. Velmi dobře se čte a děj neuvěřitelně rychle utíká. Všechny kapitoly jsou vyprávěny z pohledu Amy, ale vždy na začátku je malá vsuvka formou mailu od Cori, Amyiny dcery, která osvětluje, co se doma děje a jak vše funguje/nefunguje bez ní. Za zmínku také stojí rozhovory formou telefonních zpráv, převážně mezi Amy a jejími dvěma kamarádkami, což příběh ozvláštňuje a dává mu na dynamičnosti.

Mě osobně se hodně líbí spojení knihovnické konference a častých rozhovorů o knihách s módním průmyslem, módním časopisem a zásadní změnou image. Dva na první pohled neslučitelné a rozdílné světy se v osobě Amy krásně propojují a ukazují to nejlepší. Pokud člověk miluje knihy, lidské a uvěřitelné hlavní hrdinky a romantické komedie, je tato kniha přesně pro tím pravým.

Obálka knihy je svým způsobem zajímavá a na první pohled naláká. Nevtíravým způsobem jasně ukazuje, o co v příběhu půjde. Mě osobně se líbí různé druhy písma na knihách v názvu a obecně spojení knihy a městských budov v pozadí, což je spojení, které je v příběhu velmi významné.

Knihu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.