Recenze: Láska a kozy na venkově


Autor: Victorie Brownleeová

Název originálu: Escape to the French Farmhouse

Počet stran: 316

Série: Láska a sýr

Díl v sérii: #2

Nakladatelství: Metafora

Rok vydání v ČR: 2020


Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Metafora!



Oficiální anotace:

Ellin život v Paříži se po zběsilém prvním roce, plném zvykání si na evropskou kulturu, pendlování mezi dvěma potenciálními objekty lásky a objevování stovek druhů sýra, konečně ustálil. Už půl roku žije se svým partnerem, prodavačem sýrů Sergem, a oba se mají báječně… dokud do jejich pohody nepřistanou vidle v podobě Ellina nečekaného těhotenství.
Ne že by z toho oba nebyli nadšení – právě naopak. Serge je dokonce nadšený natolik, že se rozhodne pro rodinu pořídit dům a přestěhovat Ellu z velkoměsta na venkov – na kozí farmu. Ella sice není z nápadu zrovna na větvi, ale slíbí mu, že dá vesnici šanci. Ostatně, nudit se tam rozhodně nebudou.
Zatímco Serge má plné ruce práce se zvládnutím farmy, Ella se snaží najít společnou řeč s vesničany a vymýšlí, jak jednu ze stodol předělat na kavárnu a obchůdek se sýry. Pomocnou ruku jí nabídne šarmantní, anglicky hovořící cizinec Chuck, z čehož ale zase není dvakrát na větvi Serge, a nedorozumění, která z toho vzejdou, mají sílu otřást základy celého jejich vztahu…

V knize si na své přijdou nejen příznivci romantických příběhů, které se neberou příliš vážně, ale také gurmáni a milovníci sýrů a zvířat, neboť celý děj je, stejně jako v předchozím díle, prostoupený chutěmi a vůní francouzské kuchyně, sýrů a vína, a samozřejmě nechybí ani nezbedné stádo koz.


Moje hodnocení:

Kniha Láska a kozy na venkově je další titul z edice 7lásky, která obsahuje samé krásné romantické knihy. 

Pokud se někomu zdají postavy a celkové zasazení příběhu povědomé, není se čemu divit. Jedná se totiž o pokračování knihy Láska a sýr v Paříži. Naštěstí pro mě, jde o dva volně navazující díly, takže i ti, kteří si jako já neověřili, jak na tom kniha je, mohou s klidným srdcem číst.
 
 
Hlavními postavami jsou Australanka Ella a Francouz každým coulem Serge. Tihle dva pokračují v budování svého vztahu, který je zatím zalitý sluncem. Objeví se ale několik "komplikací", přičemž ta nejvýznamnější je Ellino těhotenství. Právě kolem tak trochu nečekaného těhotenství se točí v podstatě celý děj knihy. Těhotenství rovná se pokročení ve vztahu, což přímo vybízí k reorganizace a změně dosavadního života. Stěhování na venkov na kozí farmu do povodní řeky Loiry je tak ideálním řešením. Náročné období tak přinese několik těžkostí. Vztah prochází velkou krizí způsobenou stěhováním, zvykáním si na nové prostředí a tak trochu také kulturní bariérou, která je najednou patrnější než dříve.

Oba hlavní hrdinové jsou moc sympatičtí a není velký problém se s nimi ztotožnit. Samozřejmě oba mají své mouchy, Serge mě například ze začátku hodně rozčiloval svým unáhleným jednáním a tím, že se v zásadních okamžicích a při problémech neporadí se svou partnerkou. Ella ale také jedná spíše impulzivně a bez většího promýšlení kývne i na to, co se jí tak úplně nezdá. Možná ale právě proto si oba tak rozumí. 
 
Zajímavé je, že se v knize neobjevuje žádná erotická scéna, nebo nějaký větší projev tělesné lásky, což v poslední době v tomto žánru nebývá. Je příjemným osvěžením, že se autorka zaměřuje zejména na mezilidské vztahy, partnerský život a jeho krize, která zákonitě někdy musí přijít.
 
Kniha je rozdělena na čtyři části: podzim, zima, jaro a čtvrtá část. Během nichž spolu s hlavními hrdiny poznáváme klady a zápory života na francouzském venkově, krásy měnící se přírody, ale i problémy se živly... Navíc Ellino postupně rostoucí bříško symbolizuje příchod nového lepšího života. Završení je formou epilogu, který je opravdu dojemným milým zakončením. Zároveň ale zůstává prostor pro možné pokračování, jakási zadní vrátka.

Jednotlivé kapitoly, do kterých je příběh členěn, jsou opravdu dobře napsané. Vždy skončí v průběhu zásadní situaci a pokračovat ve čtení se tak stává naprostou nutností. Moc hezké je vyobrazení roztomilé kozy vždy na začátku kapitol.
 
Jak už jsem zmínila, příběh je to opravdu velmi čtivý. Autorka má dar psát velmi lehce, příjmě a hlavně uvěřitelně, což je vždy velmi důležité. V podstatě příběh uteče, tak rychle, že si to čtenář ani neuvědomí a je na konci knihy.
 
 
 
Prostředí Francie a její atmosféra z knihy přímo "dýchá" na každém kroku. Ze začátku je to přímo Paříž se svými křivolakými uličkami a rušným životem, poté je to francouzský venkove, který je pravým opakem a ukazuje se, že i ten dokáže bát opravdu kouzelným místem. 

Krásnou obálku knihy a grafickém zpracování snad ani nemusím zmiňovat, u série 7lásek je to již pevně daný standart. Nádherná obálka, rozčlenění na části a kapitoly je opravdu dobře udělané a vymyšlené, celým příběhem navíc provází roztomilá koza, která dodává na příjemnosti a domáckosti celého příběhu.




Knihu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.


12 komentářů:

  1. Zaujalo mě to, že v knize není žádná erotická scéna, poslední dobou jsem na ně alergická :D Po knížce se zeptám v knihovně, děkuji za pěknou recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tě aspoň trochu na knihu nalákala. :)

      Vymazat
  2. Tuhle knihu ze 7 lásek jsem si nechala ujít, protože mě původně nezaujal podle anotace první díl, a tak jsem si říkala že bez něho by nemělo tenhle cenu číst. :)
    Ale jinak hezká recenze a je fajn, že se ti kniha líbila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Že jde o druhý díl jsem se dozvěděla až pozdě, když jsem měla knihu v ruce... :)) Ale naštěstí to nevadilo.

      Vymazat
  3. Moc hezká recenze :) Edice sedmilásky mě moc baví, takže mám spadeno i na tuhle knihu :) Teď jsem četla Med v hlavě, marmeládu v srdci a byla to úžasná knížka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. :) 7lásky jsou super, zatím jsem nenarazila na žádnou, která by se mi nelíbila. :)

      Vymazat
  4. Skvělá recenze, mám teď chuť si knihu pořídit. Já z této edice četla akorát jednu knihu, a to "Den, kdy jsme se potkali" od Roxie Cooper a do teď jí mám v hlavě, protože mě dost zasáhla.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :)
      Naprosto rozumím, proč tě kniha zasáhla... také jsem nad ní ještě dlouho po dočtení uvažovala. :)

      Vymazat
  5. Super! Já jsem byla s autorkou fakt spoko, i když první díl se stal mou srdcovkou :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si budu muset co nejdřív taky přečíst. :)

      Vymazat
  6. Skvělá recenze :) (s tou svou se můžu zahrabat :D) Kdybych knihu už nečetla, hned bych se na ni vrhla :) Já doufám, že pokračování bude, autorka píše velmi dobře a byla by škoda, kdyby toho nechala. Navíc Ella se Sergem mi přirostli k srdci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :) Já bych pokračování rozhodně také uvítala.
      Ale no tak, to s tou tvou recenzí vůbec není pravda. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.