Knihovnování #12

Už je to poměrně dlouhá doba, co jsem navštívila knihovnu za účelem půjčit si knihu, kterou bych opravdu chtěla číst. V poslední době moje návštěvy byly spíše krátké a z důvodu školních prací. Navíc jsem doma měla velké množství knih, které čekaly na přečtení a ještě si půjčovat další bych asi nezvládla.
Tahle náhodná zastávka v knihovně se bez nových kousků už neobešla. Po boji, který jsem sváděla sama se sebou, jsem si nakonec odnesla dvě knihy. Přičemž žánrově jsou každé úplně jinde. Kdyby to ale bylo možné, odnesla bych si jich zhruba tak 30.

 

Jedná se o tyhle knihy:
- Osvětimský proces (Annette Hessová)
- Po tvém boku (Kasie West)


Příběh rodiny, které osvětimský proces obrátil život naruby Frankfurt nad Mohanem 1963. Eva, absolventka tlumočnické školy a nejmladší dcera rodiny Bruhnsových, má krátce před zásnubami, když ji její agentura nečekaně požádá, aby překládala u mezinárodního tribunálu výpovědi bývalých polských vězňů, kteří přežili koncentrační tábor v Osvětimi. Její rodiče i budoucí manžel jsou zásadně proti: jde totiž o první poválečný proces proti nacistům, který se má konat v jejich městě. Eva o hrůzách v Osvětimi nikdy neslyšela, ale dá na svou intuici a postaví se rodičům na odpor. V tu chvíli ještě netuší, že proces století neodvratně změní nejen její zemi, ale i její vlastní život.


 

Když Autumn zjistí, že zůstala zamčená v knihovně, myslí si, že už to nemůže být horší. Až do té chvíle, než přijde na to, že Dax tam skončil s ní. Autumn toho o Daxovi moc neví – prý je to samotář, a jednou se dokonce zapletl do nějaké bitky a skončil v polepšovně. Ale je si naopak jistá tím, že je asi tou poslední osobou, se kterou by chtěla někde zůstat celý víkend zavřená. A tak si prostě jen dokola připomíná, že je jen otázkou času, než si její přítel Jeff všimne, že ji nechal v knihovně, a vrátí se pro ni. Jenže Jeff se nevrátí. A tak musí Autumn jíst pár dní jen jídlo z automatu a bavit se s divným klukem. Naštěstí ale zjistí, že Dax není zas tak zvláští a že si dobře rozumí. Dokonce víc, než si kdy Autumn s jakýmkoli jiným klukem rozuměla. Můžou ale jejich pocity přežít konec víkendu a návrat do jejich původních životů?

 

 

Znáte knihy? Četli jste je? Pokud ano, co si o nich myslíte? 

12 komentářů:

  1. Já jsem v knihovně nebyla už víc jak rok a důvod je prostý, doma mám tolik nepřečtených knih, že nosit si domů další, by bylo zbytečné. Ale návštěvy jsem milovala, snad se tam zase někdy dostanu 🙂. Přeji hezké čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To naprosto chápu. Mě se toho doma poslední dobou nakupilo také víc než dost. :)
      Děkuju moc. Doufám, že obě knihy budou tak skvělé, jak vypadají. :)

      Vymazat
  2. Krásné kousky. :) Kasie West bych jednou hodně ráda zkusila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na ni právě taky už dlouho chystám, a tak když se mi nabídla tahle kniha, neodolala jsem. :)

      Vymazat
  3. V knihovně jsem taky nebyla tak dlouho. Ale bohužel vůbec není čas číst, proto tam radši ani nechodím. To by dopadlo špatně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím. Člověk si pak nabere hromady, které nestíhá číst. :)

      Vymazat
  4. taky jsem o knihone uvazovala, ale tech restu doma mam, ze zatim neresim, ono ty dve stovky knizek taky neprectu hned :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Osvětimský proces vypadá zajímavě. Knížku si píšu na seznam a poptám se v té své knihovně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě také zaujal na první pohled. Zas je to o 2. světové válce, ale z trochu jiného úhlu, než bývá obvyklé. :)

      Vymazat
  6. Po tvém boku jsem si také chtěla přečíst, děkuji za připomenutí. A samozřejmě přeji pěkné čtení :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.