Měsíční shrnutí #44 /srpen 2020


 
Konec srpna s sebou přináší také konec letních prázdnin, odpočinkových dnů plných slunce a více času na čtení. Jakmile odbije září, vše se vrátí do zajetých kolejí a začne opět hektické období plné stresu a zimy. 
Teď se ale ještě jednou a naposledy pojďme ohlédnout za krásným srpnem, ve kterém se mi podařilo přečíst hned několik, které byly jedním slovem úžasné a můžu je jednoznačně doporučit.
 


Počet přečtených knih: 8

Počet přečtených stran: 1 929

Nejčtenější nakladatelství: Bambook, Fragment, Metafora, Osvěta, Petr Štengl



Autor měsíce: Veronika Válková
Proč: Vybrat jednoho bylo tentokrát opravdu těžké. Nakonec jsem zvolila Veroniku Válkovou, z jednoho prostého důvodu. Přesto, že je to primárně autorka série pro mladší čtenáře, líbí se mi její styl psaní a hlavně schopnost zkombinovat zajímavý dobrodružný příběh s historickými reáliemi. Čtenář se tak nejen pobaví, ale také se dozví mnoho zajímavých informací z historie.


Největší překvapení: Útočiště (Jérôme Loubry)
Proč: Knihu jsem si vybrala s tím, že nevím, jestli mi vůbec sedne. Psycho thriller totiž není žánr, který bych běžně četla. Už po přečtení prvních několika stránek jsem ale věděla, že jsem udělala dobře. Kniha Útočiště je skvělá, plná nečekaných zvratů, psychologie postav, napětí a trochy mysteriózna. Pro mě se stala nejen překvapením, ale také impulsem ke zkoušení nových, mnou málo probádaných žánrů.


Největší zklamání: Devět tváří tebe (Janice Pariatová)
Proč: Nevím, jestli zklamání je to správné slovo. Možná jistá nenaplněná očekávání? Série 7lásky je moje srdcovka a tak pokaždé očekávám to nejlepší. V tomhle případě mi něco chybělo. Kniha je tentokrát zvláštní, napsaná poetickým jazykem a velice neurčitá. Autorka neřekne nic přímo, ani jména postav nebo míst, kde se děj odehrává... což by nevadilo, kdyby nebyl i příběh sám o sobě neurčitý, neukončený a celkově zvláštní. Kdybych předem věděla, do čeho jdu, užila bych si knihu víc.
 
 

Ženská postava měsíce: Juta - Rituál (Marina a Sergej Djačenko)
Proč: Tuhle postavu jsem vybrala pro její sílu, odhodlání a nelehký osud ošklivé princezny v povrchním prostředí, kde lidé dbají právě jen na vnější krásu a vnitřní nevidí. Líbilo se mi, jak se Juta se vším vypořádala a dokázala v lidech vidět to nejlepší.
 
 

Mužská postava měsíce: Alistair - Vypůjčený život (Ashley Farleyová)
Proč: Tuhle postavu jsem nevybrala ani proto, že by se mi nějak extra líbila vzhledově nebo chování, něco v ní mě ale zaujala. Možná pohled na svět, ochota okamžitě a kdykoliv pomoci přátelům v nouzi. Alastair je člověk, kterého by bylo fajn mít ve svém okolí.



Pár měsíce: Zara a Jim - Neviděla jsem tě přicházet (Hayley Doyleová)
Proč: Budou spolu? Nebudou spolu? To je vedlejší. Důležité je, že přes počáteční antipatie se tihle dva k sobě opravdu hodí. Dva rozdílní lidé, kteří jsou ve výsledku vlastně hodně podobní.



Nejlepší obálka: Rituál (Marina a Sergej Djačenko)
Proč: Obálky edice 7lásky jsou nádherná, takže moje první volba padla na ně. Když jsem se ale na jednotlivé knihy více zaměřila, došla jsem k názoru, že tahle kniha mě na první pohled zaujala tolik, že si tohle místo zaslouží víc. Myslím, že se k obsahu knihy skvěle hodí a řekne vše potřebné.
 
 

Nejhorší obálka: Lesní panna aneb Cesta do Ameriky (Josef Kajetán Tyl)
Proč: Jasná volba. Jedná se o další v řadě knih s nic neříkající neurčitou obálkou. Obsah knihy je super, škoda, že i z venku nevypadá lépe.

12 komentářů:

  1. Páni, zvládla jsi toho hodně :) Z tvého výběru jsem četla pouze Rituál a z něj jsem byla spíš zklamanější, film se mi líbil víc :D Jinak přeji, ať toho stihneš hodně i v září :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musela jsem využít trochy volna, které jsem měla. :)) Mě se naopak kniha Rituál líbila víc, než film...
      Děkuju, ale už toho tolik nebude.

      Vymazat
  2. Skoro 2000 stránek za měsíc je opravdu slušný výkon! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě je to neobvyklé. :) A jak se zdá, hned tak se to opakovat nebude... :)

      Vymazat
  3. Ty jo, to je moc pěkný počt kousků. :) Rituál jsem četla a dost se mi líbil. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se taky líbil. Napravil reputaci (podle mě) méně povedenému filmu. :)

      Vymazat
  4. Útočiště byla naprostá pecka. Dlouho jsem nečetla tak dobrý thriller :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Já na thrillery moc nejsem, ale tohle byla bomba. :)

      Vymazat
  5. Žádnou z knih jsem nečetla, ale Rituál mě láká dost! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rituál je překvapivě povedená kniha. Jsem ráda, jestli tě zaujal. :)

      Vymazat
  6. Osm knih je moc hezké číslo - taky bych někdy brala :-)
    A mrzí mě, že Devět tváří tebe je tvým měsíčním zklamáním. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala, není to přímo zklamání... spíš jsou to nanaplněná očekávání. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.