Měsíční shrnutí #62 /únor 2022



Slabý měsíc, hodně slabý. Co se týče knih.
Strašný, příšerný, emocionálně a psychicky zničující měsíc, co se týče osobního života a rodiny... Nebude se tady rozepisovat o trápení, které postihlo naši rodinu. Ale je to důvod, proč jsem na čtení neměla ani pomyšlení. Obvykle se do knižního světa utíkám schovat, uklidnit, nabrat novou energii, ale v tomto případě ani čtení nepomáhalo a nemohla jsem se pořádně soustředit.
Buď jako buď, nic to nemění na tom, že všechny tyto 3 knihy byly úžasné, a když už to konečně šlo, pomohly mi zapomenout.


Počet přeřtených knih: 3

Počet přečtených stran: 939

Nejčtenější nakladatelství: František Borový, H. R. G., Metafora, 



Autor měsíce: Lusy Adams
Proč: Česká autorka, o které jsem slyšela, ale až do teď jsem od ní nic nečetla. Což byla evidentně zásadní chyba. Její styl psan mě nadchl od první strany, začetla jsem se a knihu přečetla rychlostí blesku.



Největší překvapení: Bez duše (Lusy Adams)
Proč:Vypadá to, že toto shrnutí bude snad jen o této knize, že? Ale prostě nejde jinak. Stejně jako mě velmi mile překvapila autorka, stejně tomu bylo u knihy. Námět, postavy, zápletky, prostředí, neotřelé magické téma... to vše jsem si zamilovala a napjatě budu vyhlížet pokračování.

 


Největší zklamání: -
Proč: -



Ženská postava měsíce: Alexandra - Nefritová lilie (Kirsty Manningová)
Proč: Tato hrdinka mě zaujala, ani vlastně nevím proč. Její linka a hledání dávného ztraceného rodinného tajemství mě prostě bavila. Stejně tak její osobní život, který nebyl vždy ideální a o to víc jsem jí přála šťastný konec.



Mužská postava měsíce: Derek - Bez duše (Lusy Adams)
Proč: Fešák, sexy charismatický muž s čarodějnými schopnostmi, skrytým tajmestvím. Na povrch působí nepříjmě, odtažitě, uvnitř velké srdce. Přesně prototyp mého oblíbeného knižního hrdiny



Pár měsíce:  -
Proč: -

 

 

Nejlepší obálka: Bez duše (Lusy Adams)
Proč: Z těchto tří knih mě vyloženě nezaujala ani jedna z obálek. Když bych si ale měla vybrat, nejvíce mi padla do oka právě tahle. Prvotně jsem nechápala význam vyobrazení, ale po dočtení to chápu velmi dobře a možná i proto jsem si k ní vytvořila jiný vztah.


Nejhorší obálka: Básně z koncentračního tábora (Josef Čapek)
Proč: Obsah byl výborný, silný, emotivní. Popisuje hrůzy koncentračního tábora a jeho obyvatel... krásné verše nesoucí strašné poselství. Každopádně čistě povrchně musím uznat, že obálka se mi nelíbí.

8 komentářů:

  1. přeji hodně sil a držte se :)

    knihy neznám, ale jsem ráda, že se líbily a pomohly ti :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. :) Doufám, že teď už to bude lepší...

      Vymazat
  2. Wow, ta obálka Bez duše je luxus :) Asi po ní začnu někde pokukovat.

    Jinak přeji, ať je brzy lépe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, obálka je super. Určitě pokukuj, já byla nadšená. :D
      Děkuji moc, vážím si toho. :)

      Vymazat
  3. Nefritová lilie se mi moc líbila. Ostatní knihy neznám.

    OdpovědětVymazat
  4. Občas člověk ani do toho knižního světa nemá sílu utéct.. Drž se a přeji aby bylo brzy lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Je to přesně, jak říkáš. Někdy ani knihy nepomohou...

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.