Čtenářská výzva 2021

Po celý rok běží na databázi knih čtenářská výzva. Klade si za cíl, přimět co nejvíce čtenářů k tomu, aby četli a hlavně, aby se pokusili vystopit ze své komfortní zóny a přečetli si něco jiného, nového. Něco k čemu by se jinak třeba ani nedostali.
Já se této výzvy účastním již po šesté (vlastně od jejího založení) a stále mě plnění moc baví. Stejně jako každý rok, i tentokrát mě některé body bavily a zaujaly, nad některými jsem musela více přemýšlet, co si přečíst... nakonec se mi ji i tak podařilo dokončit. Těsně ale přece. :)


1. Kniha z lékařského prostředí
KLÍČ (KATHRYN HUGHESOVÁ) recenze
 


2. Kniha obsahující ilustrace 
HODNÁ HOLKA, ZLÁ KREV (HOLLY JACKSONOVÁ) recenze
 

 
3. Kniha, která je vyprývěna retrospektivně 
PAŘÍŽ TĚ NIKDY NEOPUSTÍ (ELLEN FELDMANOVÁ) recenze
 


4. Kniha, ve které se objevují nadpřirozené postavy 
SVĚTLO A STÍNY (LEIGH BARDUGO) recenze
 
 
 
5. Kniha vydaná před sto a více lety
TVRDOHLAVÁ ŽENA A ZAMILOVANÝ ŠKOLNÍ MLÁDENEC (J. K. TYL) recenze
 


6. Kniha, která je (byla) v některé zemi zakázaná
OPERACE VELKÝ PODVOD (TOMAN BROD) recenze
 


7. Kniha, která má v názvu část lidského těla
DVA V SRDCI (JOSIE SILVEROVÁ) recenze
 


8. Kniha, ve které hraje důležitou roli dopis
DOPIS (KATHRYN HUGHESOVÁ) recenze
 


9. Kniha, kterou jste objevili díky Databázi knih
PEKÁRNA S VŮNÍ SKOŘICE (RUTH KVARNSTRÖM-JONESOVÁ) recenze
 


10. Kniha o známé české osobnosti 
DOKTOR JESENIUS (JAROSLAVA ČERNÁ) recenze
 


11. Kniha, kterou po přečtení někomu darujete
PRUDKÝ VZLET (BIANCA IOSIVONI) recenze
 


12. Kniha, jejíž děj se odehrává na vesnici 
VÍNO A ČÁRY (LUANNE G. SMITHOVÁ) recenze
 


13. Kniha, jejíž název se skládá z 21 písmen
EMILY VICHRNÁ A HRAD V MLZE (LIZ KESSLEROVÁ)
 


14. Kniha s pruhovanou obálkou
ŠTĚSTÍ MÁ BARVU LEVANDULE (PAULINE MAIOVÁ) recenze
 
 

15. Kniha, jejíž název je i jménem hlavní postavy
DAISY JONES & THE SIX (TAYLOR JENKINS REID) recenze
 


16. Kniha do 15. místa v některém žebříku na Databázi knih
KYTICE (K. J. ERBEN) recenze
 


17. Kniha poprvé vydaná v roce 2021 (nová kniha)
MĚSTO KNIH (ARKAM EL-BAHAY) recenze
 


18. Kniha z prostředí, ve kterém bych se nechtěl(a) ocitnout
SKŘÍŇ PLNÁ DIORA (NATASHA LESTEROVÁ) recenze
 


19. Kniha, která má na obálce srdce
KŘEHKÁ KRÁSA (PETRA DURST-BENNINGOVÁ) recenze
 
 
 
20. Kniha, jejíž hlavní hrdina pracuje se zvířaty 
DOBA KAMENNÁ - POMSTA ŠEDÉHO LVA (VERONIKA VÁLKOVÁ) recenze


13 komentářů:

  1. Gratuluji ti k úspěšnému splnění čtenářské výzvy. :) Plánuješ se vrhnout i na tento rok?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, dokonce už mám neplánovaně něco splněného. :) Výzvu plním vlastně od začátku a bylo by mi líto v tom nepokračovat. :)
      Ty určitě plníš také, že?

      Vymazat
  2. Gratuluji ke splnění, já se výzvy na DK neúčastním :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, je to tam hodně specifické a ne každému vyhovuje číst knihy "podle zadání". :)

      Vymazat
  3. také se snažím plnit a loni se mi to podařilo :) letos si nejsem jistá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to měla opravdu na poslední chvíli... Už jsem ani nečekala, že to stihnu, ale pak se zcela náhodně zjevila pasující kniha. :)) Přeju i do letošní výzvy zábavu při plnění.

      Vymazat
  4. Gratuluji ke splnění. Mě se podařilo splnit jen 90%. Neměla jsem knihu k tématu 1. a 10.

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za článek. :) Já na výzvy na DK úplně zapomněla. Hned to jdu napravit a jdu se podívat na letošní témata. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos je to taky zajímavé. :) Většina témat mi docela sedla... tak schválně, co na ně řekneš.

      Vymazat
    2. fakt díky za připomenutí, zjistila jsem, že už deset témat mám splněných. :)

      Vymazat
  6. Já se možná letos vůbec poprvé pokusím do této výzvy zapojit. Zjistila jsem totiž, že už jsem od začátku roku nevědomky pár kategorií splnila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se mi také stává, že výzvu plním, aniž bych o tom věděla. :)
      Pokud ji vyzkoušíš, přeji ať si ji co nejvíc užiješ. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.