Recenze: Bylinky pro každého

Autor: Axel Gutjahr

Název originálu: Lieblingskräuter - Alles über Anbau, Pflege und Verwendung

Počet stran: 128

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Grada

Rok vydání v ČR: 2022



Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada!

 

Oficiální anotace:

Tato kniha by vás chtěla pozvat na výpravu do pozoruhodného světa bylinek. Na této cestě nejen poznáte početné druhy bylinek na základě textu a mnoha fotografií, ale také se dozvíte, jakým způsobem se dají nejlépe využít.

Dostanete navíc i užitečné rady, jak můžete pěstovat bylinky v zahradě, na balkoně, nebo dokonce na okenním p
arapetu, a to tak, aby vám poskytly co nejlepší výnosy. Účinné tipy na skladování a konzervování bylinek následované množstvím rafinovaných kuchařských receptů i rad k léčebnému využití těchto přírodních darů pak celé téma završují. Navíc je zde i návod na stavbu vyvýšeného záhonu z palet.

Moje hodnocení:

Kniha Bylinky pro každého je, jak už název napovídá, opravdu knihou pro každého, koho zajímají bylinky, jejich pěstování, a to co z nich lze vyrobit. Jak sám autor píše, bylinkým se daří všude: na záhonu, na balkoně, parapetu i na louce. Stačí si jen vytvořit malý prostor a začít pěstovat.


Tuto knihu můžeme rozdělit do několika hlavních částí. Základy, Pěstování bylinek, Sklizeň bylinek, Oblíbené zahradní bylinky, Oblíbené plané bylinky, Recepty z kuchyně, domácí medicíny a přírodní kosmetiky

Každá z částí je zaměřena na něco jiného a je také trošku jinak pojatá. Jako velké plus vidím to, že v začátích knihy autor vysvětluje jaké druhy bylinek známé, něco z hisotrie pěstování, jak se o ně vlastně starat, dokonce i rozdělení půdy podle pH. Zajímavé je také "sousedství", kde vysvětluje jaké rostliny by měly být vedle sebe a proč. 

V kapitole o pěstování ukazuje, jak vhodně rozčlenit plochu, kde bylinky pěstovat a řadu rad, nápadů a triků. Následně se již věnuje oblíbeným bylinkám, které jsou vždy představeny svým celým názvem, českým i latinským, následně jsou vyjmenovány jejich specifické znaky, účinky a použití. Této části je věnován značný prostor, 

Závěrečná část je věnována receptům, které se z bylinek dají vytvořit, a nutno říct, že některé jsou velmi zajímavé.

Grafická stránka knihy je nádherná a musím ji jednoznačně pochválit. V knize je řada fotografií, ale také náčrtků a obrázků. Písmo je vhodně zvolené, častokrát jsou střídány barvy, vše je velmi přehledné a upravené a působí příjemným dojmem. 

Upřímně, mně osobně tato kniha zas tolik neřekne. Prolistovala jsem si ji, zaujala mě, ale hlavním čtenářem bude moje maminka, která má zahradničnení, bylinky a jejich zpracování velmi ráda a zajímá se o to. Ta je z knihy mnohonásobně nadšenější než já a už plánuje, co vše vyzkouší.



Knihu Bylinky pro každého si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

 

       

       

     

6 komentářů:

  1. O téhle publikaci jsem taktéž uvažovala, ale nakonec jsem dala přednost jinému dílu. Ale kniha vypadá krásně. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha vypadá dobře. Je fakt, že to není kniha pro každého, ale koho bylinky zajímají, tak určitě potěší. Mě třeba bylinky zajímají, ale jsem líná je někde sbírat a něco s nimi dělat. Moje mamka se tomu také rozhodně věnuje víc. Je to ale škoda, příroda nám dává všechno co potřebujeme a lidi na to úplně zapomněli.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, naprosto s tebou souhlasím. Je škoda nevyužít to, co nám příroda nabízí.

      Vymazat
  3. zkoušela jsem pěstovat bylinky v bytě, ale vůbec se jim to nelíbilo a odešly mi :/ asi jim chyběl sluneční kontakt, ale třeba by mi tato kniha pomohla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že by pomohla. :) Možná také záleží na tom, o jaké bylinky se jedná... :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.