Recenze: První pravidlo: Nezamilovat se

Autor: Felicia Kingsley

Název originálu: Prima regola: Non innamorarsi

Počet stran: 384

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2021


 

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!

 

Oficiální anotace:

Nick je okouzlující zloděj a mazaný znalec umění. Je vždy přesný, nepřipouští si city a nikdy neselže. Když ho kontaktuje jeden z nejslavnějších sběratelů umění na světě, aby získal tajný Casanovův deník, je odhodlán provést další mistrovskou loupež.

Tentokrát však nebude sám.

Po jeho boku má stát Silvye, rozená podvodn
ice, která ovládá devět jazyků a proslula improvizací a hbitýma rukama.

Jenže ti dva se nemohou vystát.

Moje hodnocení:

Kniha První pravidlo: Nezamilovat se je spojením romantiky, dobrodružství, umění a historie, zlodějského světa... pátrání, lásky a nebezpečí.


Sledujeme dva hlavní hrdiny, kteří se po kapitolách střídají ve vyprávění. Oba jsou naprosto odlišní, mají jiný pohled na svět, život, loupeže... žena a muž, oheň a voda, Sylvie a Nick

Sylvie je sexy, krásná, jazykově nadaná (lingvistka). Je pro ni typická jistá bezprostřednost, akčnost, schopnost improvizace, kterou jí může leckdo závidět a snaha vidět svět lepší, než ve skutečnosti je. Zároveň je mistryně v přetvářce a schopnosti navést osoby kolem, zejména muže, k tomu, co ona sama chce. Její způsob uvažování a celkově charakter se mi moc líbil, ačkoliv já sama s ní mnoho společného nemám. 

Nick je oproti tomu typickým zajímavým záhadným fešákem. Jde o známého a všemi obdivovaného mistrného zloděje, který je ale zároveň velmi inteligentní, sečtělí a dopodrobna znalý historie a umění. Se svou zálibou v pořádku, plánech a jasných situacích je v zásadě Sylviín pravým opak. A ukazuje se, že protiklady se vždy přitahují. Příjemné je také jeho postupné, nenápadné odhalování dalších stránek osobnosti. 

Díky Sylviinu nadání a znalosti jazyků se v průběhu objevuje i řada vsuvek v cizích jazycích, zejména v němčině, latině, francouzštině a hlavně italštině. Překlad frází je vždy v těsné blízkosti. Takže se jedná o ideální ozvláštnění a zároveň není čtenář ochuzen o obsah. 

Převládající italské fráze jsou z jednoho prostého důvodu. Právě v Itálii se odehrává značná část děje. Loupežná, pátrající výprava za Casanovovým deníkem začíná v Anglii a postupně se posouvá do Francie, Rakouska a Benátek. Všechna tato místa jsou skvěle popsána. Prostředí, místa a významné stavby, samozřejmě celková atmosféra... Tyto popisy skvěle doplňují samotný příběh. 

Nápad pátrat po Casanovově deníku a hledání pojítek, vodítek je geniální. Celkově propojení s historií a uměním působí zajímavě. Dalo by se říct, a nejsem jediná, koho to napadlo, že se jedná o spojení Šifry mistra Leonarda, kde se hledá a postupuje podle vodítek za ztraceným pokladem a Pana a paní Smithových, nebo podobných špionážních filmů, kde jsou hlavní hrdinové mazaní zloději a protřelé osoby, které vymýšlejí geniální komplikované plány.


Nečekala jsem to, ale kniha mě nadchla a opravdu jsem se u ní bavila. Navíc se čte úplně sama. Je to podle mě zas něco trochu jiného a velmi podařeného. Příběh samotný je napínavý, neskutečně čtivý, akční a plný zvratů, tajemství a hádanek...

Autorčino jméno u nás není neznámé. Zhruba před dvěma lety v začátcích covidové pandemie a lockdownu vydala knihu právě s tématikou zákazu vycházení a v podstatě vytvořila příběh novodobého Romea a Julie s názvem Rande na balkoně. Tahle kniha se mi ale upřímně líbila o poznání více.

Obálka knihy není vůbec špatné a přijde mi, že se k příběhu skvěle hodí. Při bližším prozkoumání a znalosti děje se ukazuje, že je na ní i několik zásadních bodů.





Knihu První pravidlo: Nezamilovat se si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

6 komentářů:

  1. Knihu jsem asi zaznamenala, ale nečetla jsem. Nelákala mě. Ale je fajn, že tobě se líbila. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak každý máme trochu jiný vkus, to je pochopitelné. :)

      Vymazat
  2. podle obálky bych čekala nějakou romantiku a přitom kniha skrývá jiný poklad, pěkné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, na první pohled by člověk nečekal, co se skrývá uvnitř. :)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. To ano. Myslím, že příliš knih s takovým tématem není. Nebo aspoň já jsem na ně nenarazila. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.