Měsíční shrnutí #63 /březen - květen 2022


Je to opravdu hroooooooozně dlouhá doba, co jsem se ozvala, a vím to moc dobře. Bohužel rodinné záležitosti a úmrtí v rodině v sebraly veškerou vůli něco dělat a bojovala jsem i s běžnými povinnostmi, natož pak se čtení. Obvykle je pro mě kniha jistým útěkem z reality, ale v tomhle vypjatém náročném období nefungovala. Naopak. Když jsem se snažila číst, absolutně jsem nevnímala a netušila, o čem čtu. Proto šlov všechno stranou...

Za dobu co jsem byla "mimo" se mi nahromadilo obrovské množství restů, nejen z knižného světa. Už jednou jsem byla odhodlaná do všeho se po hlavě vrhnout, ale nedopadlo to podle plánu.. Teď už jsem na tom ale mnohem lépe a doufám, že se mé plány stanou skutečností. :) Tímto způsobem bych se také chtěla omluvit (vám i sobě) za dlouhou neaktivitu. Doufám, že do rutiny čtení, psaní, focení... opět vklouznu bez problémů. Zároveň tohle shrnutí beru jako poslední "možnost", kdy si můžu vylít své srdce a podělit se o starosti...

Co se týče přečtených knih, je to bída. Co si budeme povídat. Ale doufám, že teď se to změní a opět se dostanu do čtecího módu a dobré nálady. :)
Doufám, že vy ostatní jste měli lepší období než já a i po takové době si s chutí přečtete to, co vyplodím. :D



Počet přeřtených knih: 2

Počet přečtených stran: 588

Nejčtenější nakladatelství: Cosmopolis, Odeon

 


Autor měsíce: Felicia Kingsley
Proč: Od autorky jsem (asi před dvěma lety) četla knihu Rande na balkoně reagující na lockdown v Itálii a líbila se mi moc. Celkově styl, jakým autorka píše i vyznění knihy. Proto jsem neváhala a pustila se i do její další knihy. A dobře jsem udělala, protože se mi líbila ještě mnohonásobně více. Opravdu jsem z ní byla nadšená.



Největší překvapení: První pravidlo: Nezamilovat se (Felicia Kingsley)
Proč: Zůstaneme na stejné vlně, protože i přesto, že jsem čekala, že bude kniha dobrá...netušila jsem, jak moc. Hodně. Pro mě se jednalo o velmi milé překvapení.

 


Největší zklamání: -
Proč: -



Ženská postava měsíce: Sylvie - První pravidlo: Nezamilovat se (Felicia Kingsley)
Proč: Sylvie je přesně typ hrdinky, který mám ráda. Je akční, inteligentní, skvěle improvizuje, bezprostřední... Její způsob uvažování a charakter se mi prostě líbily.



Mužská postava měsíce: Nick - První pravidlo: Nezamilovat se (Felicia Kingsley)
Proč: Stejně tak v tomto případě. Opět se jedná o typ mužského hrdiny, které já ráda. Tajemný, záhadný fešák s brilantním myšlením, velmi sečtělí, orientující se v historii a umění. Společnou spolu máme zálibu v pořádku a v přípravě plánů úplně na všechno.

 

Pár měsíce: Sylvie a Nick - První pravidlo: Nezamilovat se (Felicia Kingsley)
Proč: Jak se zdá, tohle shrnutí je v podstatě jedna dlouhá óda na tuto knihu, ale prostě nejde jinak. Říká se, že protiklady se přitahují a v tomto případě to opravdu platí. Spolu jsou prostě dokonalí, a to i když se nesnáší a pošťuchují, tak když dojde na něco romantičtějšího...


 

Nejlepší obálka: První pravidlo: Nezamilovat se (Felicia Kingsley)
Proč: Nemůži říct, že se mi vyloženě hodně moc líbí. Ale není špatná, zaujme na první pohled a ve srovnání s druhou knihou, asi není o čem diskutovat...


Nejhorší obálka: Tma o polednách (Arthur Koestler)
Proč: Kniha jako taková rozhodně nebyla špatná a předvedla ze zajímavého úhlu období monstrprocesů v SSSR. Nejedná se ale čistě o beletrii a proto je velmi těžké zařadit knihu k některé kategorii výše, zvláště ve srovnání s druhou knihou. Co se obálky týče, je to děs. Obsah je ale mnohem zajímavější.

4 komentáře:

  1. Je mi to líto a přeji upřímnou soustrast. Hlavně nic netlačit na sílu a jít na to pomalu, ona se chuť zase najde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti moc.
      Přesně to si taky říkám, pomalu postupně...nechat všemu volný průběh. :)

      Vymazat
  2. Vítej zpátky - snad už se na to cítíš, protože bys to neměla dělat pro nás (čtenáře tvých článků), ale pro sebe. A jen ty poznáš, zda je již ten správný čas. Přeji hodně síly a dodatečně upřímnou soustrast.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To, co říkáš, je samozřejmé. :) Cítím to stejně.
      A děkuji moc.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.