Recenze: Bez duše


Autor: Lusy Adams

Název originálu: Bez duše

Počet stran: 287

Série: Mackenzie Sinclair

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: H. R. G.

Rok vydání v ČR: 2021

 

Oficiální anotace:

Mladá čarodějka Mackenzie Sinclairová před sebou měla mít zářivou budoucnost. Nedostatek moci a pověst potížistky ji však odsoudily k nudné práci v METLE, magické společnosti, která se stará o utajení nadpřirozeného světa. Poté, co Mac zpacká další úkol, je poslána do vyhnanství v Evropě, kde by neměla být schopna nic pokazit. Jenže problémy ji nepřestávají pronásledovat ani tam a Mac se ocitá uprostřed dávného spiknutí, které musí stůj co stůj odhalit. Cena za selhání je totiž její život.

Moje hodnocení:

Kniha Bez duše je prvním dílem série o čarodějce Mackenzie Sincalir, z pera české autorky, která dokázala vytvořit neotřelé a originální kouzelnické prostředí

Hlavní postavou, kterou sledujeme, je čarodějka Mackenzie. Krátce by se dala popsat jako chodící katastrofa. Kamkoliv přijde, způsobí většinou problémy a zmatky. Navíc stále nedokáže používat svoji magii a čarovat (připojit se na své ohnisko síly), takže je všemi brána za outsidera. Nepomáhá tomu ani slavný mocný otec, který ji víceméně protěžuje a zachraňuje od největších průšvihů. Po jednom takovém je nucena odejít z dobře známého prostředí. Konkrétně do vyhnanství a nové práce v Monaku, na tamní kouzelnickou pobočku. Ačkoliv je rozrušená a nesouhlasí, ve výsledku se ukazuje, že změna může mít i celou řadu pozitiv

 

Jedná se o skvělou postavu, která čtenáře zaujme hned na počátku. Já jsem si oblíbila její břitký humor a vtipné, sarkastické a ironické poznámky. Výhodou je i to, že se nejedná o typickou hrdinku, která je nejlepší a vše dokáže sama a na výbornou. Na druhou stranu to není ani ufňukaná chudinka. Působí jako naprosto normální holka, kterou běžně potkáme. Kromě magie řeší hlavně svůj osobní život a lásku, což také není žádná hitparáda.

Ostatní postavy jsou také dobře charakterově zpracovány. Působí uvěřitelně, vyvíjejí se a mění názory. Někdy jako na houpačce. Velké plus je celé magické universum, tudíž nejen čarodějky, ale i upíři, vlkodlaci... a celá řada dalších stvoření. Někdy velmi překvapivých a nečekaných. 

Samozřejmě nechybí romantická linka, která je ve středu dění, často se řeší a přesto není hlavním tématem příběhu.

Celkově můžu říct, že jde o originální, neotřelé a zajímavé kouzelnické prostředí. Nápad s čarodějnickou organizací METLOU, která pod sebou sdružuje kouzelníky a o vše se stará, je opravdu originální a přitom vlastně naprosto logický. Přestože kniha nemá zas tolik stran, odehraje se celá řada zvratů. Nutno říct, že nečekaných. Co se zápletky týče, tu bych nikdy neodhadla. V zásadě se dozvíme, jak vše dopadlo a máme vyřešené ústřední téma, ale zůstala celá řada nevyřešeného a nevyřčeného. Bude tedy další díl. A doufám, že bude brzy. 

Toto je pro mě první knihy, kterou od autorky čtu a jsem mile překvapená. Velmi dobře se mi četla, zaujala mě a v podstatě od začátku do konce jsem byla napnutá a prožívala vše s hlavní hrdinkou. Líbí se mi také pojmenované jednotlivé kapitoly, což se v poslední době už příliš často nevidí.

Obálka knihy není vůbec špatná. V první chvíli mě nezaujala, ale teď po dočtení chápu, proč je taková, jaká je, a co je na ní vlastně vyobrazeno. Dává to smysl a líbí se mi tak o mnoho víc.  


 

6 komentářů:

  1. Teda! Skvělá recenze. Kniha mě dost zaujala, takže si ji poznamenávám a moc ráda bych si ji přečetla. I obálka knihy se mi moc líbí. Je skvělé, že taková kniha vznikla z pera české autorky.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně moje slova. :)
      Jsem ráda, že tě kniha zaujala. Myslím, že stojí za povšimnutí. :)

      Vymazat
  2. tato kniha mi nějak unikla a dle tvé recenze soudím, že to byla chyba :) zní zajímavě, skvěle :) děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidět moc není, ale stojí za to. :) Jestli tě aspoň trošku zaujala, určitě ji vyzkoušej. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.