Recenze: Tajemství

Autor: Katheryn Hughesová

Název originálu: The Secret

Počet stran: 336

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2021

 

 

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis

 

Oficiální anotace:

Mary má tajemství. Před 40 lety učinila volbu, která změnila celý její svět a změnila cestu někomu, koho má velmi ráda. Beth hledá odpovědi. Nikdy nezjistila pravdu o své rodině, díky které by mohla zachránit své dítě. Když najde staré noviny, uvědomí si, že klíč k budoucnosti jejího syna spočívá v její vlastní minulosti. Musí se vrátit tam, kde to všechno začalo a začít odemykat tajemství...

Moje hodnocení:

Kniha Tajemství je v pořadí již třetí knihou, kterou jsem od autorky četla. A stejně jako u předchozích (Dopis a Klíč) jsem byla nadšená. Spojení několika osudů, linek ze současnosti a minulosti, dávné zapomenuté tajemství, které se postupně odkrývá... To všechno lze v této knize najít.


Sledujeme dvě časové linky. V tomto bodě ale oproti předchozím knihám nastává nepatrná změna. Tentokrát se totiž období nestřídají po kapitolách, ale minulost je převyprávěna v celém bloku. Krátká současnost, pak dlouhý oddíl z minulosti a následně opět současnost. Oba systémy mi přijdou zajímavé, nemůžu říct, že je jeden lepší. Konkrétně k tomuto příběhu je zcela pochopitelné, proč autorka zvolila tento styl.

V současnosti, konkrétně v roce 2016, je v popředí Beth a s manželem a vážně nemocným synem, kterému je třeba co nejdříve lékařsky pomoci. V souvislosti s úmrtí Bethiny matky Mary se odkrývá linka z minulosti. Ta na první pohled zdánlivě nesouvisí, ale postupně se objevuje velké tajemství, které značně ovlivnilo minulost tehdy a ovlivní i současnou situaci Beth a její rodiny. 

Minulost roku 1976 je, jak už jsem zmínila souvislým vyprávěním na více kapitoly. Sledujeme více životní příběh více postav, přičemž každá si prožívá svá vlastní větší či menší trápení. Jedná se několik lidí, kteří se mezi sebou zas tolik neznají, ale jejich osudy se protnou při společné cestě minibusem do přímořského městečka Blackpoolu. V něm se stane něco zásadního. Něco, co změní budoucí života všech aktérů. Zajímavé je, jak tato nesourodá skupina lidí dokáže společně fungovat a skrývat před sebou i vážná sdělení. Namátkově je to například majitel hospody Selwin s bývalou ženou Babs, dcerou Lorrain, její kamarádkou Petulou a novou arogantní ženou Trishou, nebo Karl a jeho syn Mickey.

Všechny postavy jsou velmi zajímavě rozpracovány. Zejména těm nejhlavnějším a pro děj nejvýznamnějším je věnována větší pozornost a jejich charaktery stojí za povšimnutí a podrobnější prozkoumání.  

Jak je autorčiným dobrým zvykem, příběh je zajímavý od první strany. Začíst se a proniknout do děje v tomto případě opravdu není problém, právě naopak. Není možné s životními příběhy hrdinů nesoucítit a nevytvořit si k nim určitý vztah. O to výrazněji jsou potom prožívány několikeré události, které jsou poměrně hodně dojemné. Hned při několika momentech jsem měla slzy na krajíčky. Nepřímo jsou totiž řešena i velmi závažná témata. Ta, přestože nejsou stěžejní, výrazně vyznívají. Na druhou stanu se ale ukazuje, že i po vážných a strašných věcech je pořád naděje na štěstí a nový začátek. Častokrát i hrozná událost může ve výsledku přinést něco pozitivního. 

Kapitoly nejsou přehnaně dlouhé a navíc obsahují časté oddělovače. Zároveň jsou znatelně odděleny linky z minulosti a současnosti. I díky této přehlednosti se kniha velmi dobře čte. 

Jak jsem zmiňovala na začátku, toto je v pořadí třetí kniha, která u nás od autorky vyšla a všechny si drží stejnou, vysokou, laťku. 

Obálka knihy je nádherná. Hodně se mi líbí spojení zelené a růžové barvy, které v tomto případě funguje a dodává knize na zajímavosti. Stejně tak chválím font písma, který u všech knih zůstává stejný.



 


Knihu Tajemství si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

11 komentářů:

  1. Pěkná recenze, kniha vypadá dost zajímavě, i když to dějově asi nebude úplně moje kafe :) Každopádně díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha je rozhodně zajímavá, také se mi líbí obal. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejenom vypadá. ;) Obálky jsou krásné u všech autorčiných knih. Čistě povrchně říkám, že bych po nich sáhla i kdyby mě tolik nezaujala anotace. Naštěstí je super jak obsah tak vzhled. :)

      Vymazat
  3. knihy od této autorky mne zajímají, mám je na svém seznamu :) avšak jsem se k nim ještě nedostala :D jaké překvapení :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nekonečný seznam knih, na které snad jednou dojde máme všichni. :) Snad se k této autorce brzy dostaneš, myslím, že stojí za to. ;)

      Vymazat
  4. Pěkně sepsáno. Já četla od autorky zatím jen Dopis, ale podle anotace a teď i tvé recenze by mě asi i Tajemství lákalo… :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejde mi komentovat pod G. účtem / nevím proč. Tak dodatečně podpis: Mermaidka :)

      Vymazat
    2. To nevím, kde je problém....snad se to samo spraví. :)
      Jestli tě Tajemství láká, určitě vyzkoušej. Stejně tak Klíč. Myslím, že budeš nadšená. Všechny autorčiny knihy stojí za to. ;))

      Vymazat
  5. Podle obálky bych po ní asi nesáhla, ale teď jsem nalomená ji zkusit 🤔

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej. :) Nesáhla bys po ní? Mně se naopak obálka líbí hodně. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.