Měsíční shrnutí #66 /srpen 2022

 

 

Poslední letní dny jsou nenávratně pryč a bohužel i počasí vypadá podzimně. Oosbně bych brala další teplé dny, ale bohužel... Vzhledem k tomu, že jsem během srpna měla spoustu volna, odrazilo se to i na přečtených knihách, který není vůbec málo. A naštěstí jsem měla opět šťastnou ruku a vše co jsem přečetla, stálo za to. Ještě kousek září a pak už klidné období na dlouhou dobu skončí.

Jak jste na tom vy s přečtenými knihami za poslední letní měsíc?


 

Počet přeřtených knih: 9

Počet přečtených stran: 2 643

Nejčtenější nakladatelství: Baronet, Cosmopolis, Fragment, Grada, Rudolf Škeřík

 


Autor měsíce: Tessa Bailey
Proč: Jednoznačně. Tahle autorka mě dostala. Vůbec jsem to nečekala, ale kniha mě naprosto uchvátila a byla přesně tím, co jsem v dané chvíli potřebovala. Zásluhu na tom má právě autorka, která dokázala skvěle zachytit (pravda trochu klišé) příběh, charakterizovat postavy, popsat milostné scény... Jednoznačně se stává mou favoritkou a na její další česky vydané knihy se už teď těším.



Největší překvapení: Světla nad močálem (Lucie Ortega)
Proč: Další jasná volba. Kniha od české autorky s tématikou slovnaské mytologie zněla zajímavě. Ale výsledek ještě několikanásobně předčil má očekávání, něco tak skvělého už jsem dlouhou dobu nečetla. Propojení zajímavého příběhu, nadpřirozena, slovanských prvků, ale i akce, napětí a emocí. Tak to přesně je tato kniha. (stejně tak druhý díl Tma pod srdcem)



Největší zklamání: Stánek s polibky (Beth Reeklesová)
Proč: Po knize jsem sáhla zejména proto, že znám film, který mi nepřišel špatný. Jednoduchý, odpočinkový a romantický příběh, ten jsem čekala a ve své podstatě i dostala. Ale kniha je tak moc jednoduše napsaná, hlavní hrdinka je tak málo sympatická... V tomto případě jsem zcela výjimečně spíš zastáncem filmu.


Ženská postava měsíce: Libby - Staré sídlo (Mary Ellen Taylor)
Proč: Ani nevím proč, ale postava Libby mě zaujala od první chvíle. Její osudem zlomené srdce, zajímavý charakter, snaha vymanit se z nekonečného kruhu sebelítosti a obav. Navíc práce svatební fotografky a pátrání po ztracené minulosti, dodalo její postavě úplně jiný úhel.



Mužská postava měsíce: Brendan - Holka přes palubu (Tessa Bailey)
Proč: Podle popisu vzhledu to absolutně není můj typ, ale v knize jsem si ho překvapivě zamilovala a jako postava se mi líbil moc. Určité rysy osobnosti a ochranitelské instinkty, snaha každému pomoci, prostě chlap na pravém místě.

 

Pár měsíce: Piper a Brendan - Holka přes palubu (Tessa Bailey)
Proč: Vybrala bych jinou dvojici, ale to by byl obrovský spoiler. Takže jsem zvolila tyhle dva, protože se k sobě skvěle hodí. Jsou to protiklady, které se přitahují, křehká dívka a drsný námořník. Klišé, které funguje. 


 

Nejlepší obálka: Světla na močálem (Lucie Ortega)
Proč: Na první pohled prostě nádhera. Bludičkovské téma a slovanská mytologie jsou z obálky na první pohled jasně patrné. Ke všemu to vypadá vážně skvěle.


Nejhorší obálka: Hrdinové (Thomas Carlyle)
Proč: Jako vždy pomyslně vítězí odborná literatura. Tahle obálka je opravdu jedno velké ne.


12 komentářů:

  1. skvělé, že jsi měla šťastnou ruku :) já toho za srpen moc nepřečetla, nějak nebyla nálada a času tolik také nebylo :) třeba září bude lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já byla kvůli nemoci v rodině v podstatě pořád doma, to se potom na čtení čas najde... :) Pro mě ne, ale pro tebe snad bude září lepší. :)

      Vymazat
  2. Též jsem přečetla 9 knih, z těch tvých jsem nečetla ani jednu.

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle zhodnocení měsíce mě moc baví. Já přečetla 10 knih. Z tvých jsem četla Holka přes palubu a Milovaný nevlastní bratr. Kniha Holka přes palubu se mi taky moc líbila.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baví? Tak to jsem moc ráda. :)
      Já byla z Holky přes palubu nadšená, což jsem vůbec nečekala. Jsem ráda, že v tom nejsem sama.

      Vymazat
  4. S tím Stánkem souhlasím, jinak jsem nic z tvého výběru nečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, Stánku je škoda. Mohlo to být napsané lépe... :)

      Vymazat
  5. Já už knihy moc nečtu, ale chci zase začít. Já už převážně píšu vlastní tvorbu, a občas čtu nějaké povídky nebo příběhy, na internetu od jiných... Hlavně bl a yaoi. Jinak moc pěkný design.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy není pozdě začít. :)
      Každého, kdo sám píše, obdivuji. Přeji s texty mnoho úspěchů.

      Vymazat
  6. Devět knih je krásné číslo. Já jsem chtěla (měla naplánováno) přečíst za srpen knih pět, ale nezadařilo se ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy má člověk velké plány a realita je trošku jinde... tak to má teď (v září) já. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.