Měsíční shrnutí #65 /červenec 2022

 

 

Další měsíc je pryč a spolu s jeho koncem přichází na řadu knižní shrnutí. Tentokrát je to trochu menší číslo než minule, ale i tak mám radost, kolik jsem toho přečetla a hlavně, že se jednalo o vesměs velmi dobré tituly.

 

 

Počet přeřtených knih: 6

Počet přečtených stran: 1 846

Nejčtenější nakladatelství: Cosmopolis, Garamond, Metafora

 


Autor měsíce: Kirsty Manningová
Proč: Do této kategorie bych mohla napsat hned několik autorů. Nakonec jsem vybrala tuhle proto, že jsem od autorky již jednu knihu četla a byla jsem nadšená. Teď se mi jen potvrdilo, že opravdu umí psát, dokáže vymyslet zajímavé příběhy a skvěle propojuje minulost se současností. Rozhodně se jedná o velmi kvalitního autora, což dokazují i závěrečné strany knihy, kde jsou zmíněny celé řady publikací a míst, které byly použity při rešerši.



Největší překvapení: Tři týdny do svatby (Ella Quinnová)
Proč: Čekala jsem spíš průměrnější historickou romanci pro ženy. A ano, dostala jsem historickou romanci, ale skvělou. Velmi čtivě napsanou, se zajímavými postavami, krásným prostředím Londýna první poloviny 19. století, plného plesů a dýchánků... Příběh je skutečně jednodušší a předvídatelnější, ale i tak jsem z něho nadšená. Už dlouho jsem podobný žánr nečetla, takže možná i proto je tomu tak. Každopádně jsem byla velmi mile překvapená a už teď se těším na další díly, které doufám vyjdou brzy.

 


Největší zklamání: Čechové, kteří tvořili dějiny světa (Zdeněk Kalista)
Proč: Po této knize jsem sáhla hlavně kvůli škole a jakési "letní přípravě". Není to zklamání ve srovnání s beletrií, kterou jsem tenhle měsíc četla, ale ve srovnání s ostatními naučnými publikacemi o historii, které jsem již četla. Nevím proč, ale prostě mi nesedl styl, jakým je kniha napsána.


Ženská postava měsíce: Essie - Ztracené klenoty (Kirsty Manningová)
Proč: Zvolila jsem Essie hlavně proto, že jsem od první strany soucítila s jejím těžkým osudem a zároveň jsem obdivovala její sílu, odholání, nebojácnost a schopnost postavit se dobovým konvencím a stát si za svými názory a pravdou. Celkově mě její příběh zasáhl.



Mužská postava měsíce: Burke - Třetí polovička (Carola Loveringová)
Proč: Rozhodně se nejedná o typicky kladnou postavu. Vlastně v knize figuruje jako, dá se říct, záporák. Ale při přihlédnutí k jeho motivaci, charakteru, jednání... se ukazuje, že nic není černé nebo bílé. V případě Burka to rozhodně platí. Někdy jsou prostě okolnosti proti nám a v podstatě nás navedou na špatnou cestu.

 

Pár měsíce: Grace a Matt - Tři týdny do svatby (Ella Quinnová)
Proč: Oba jsou skvělí, sympatičtí a neskutečně se k sobě hodí, což dokazují jejich duchaplné rozhovory i žhavější scény. 


 

Nejlepší obálka: Rudý vlk (Rachel Vincentová)
Proč: Myslím, že obálka zaujme na první pohled. Jedná se o retelling na Červenou Karkulku, který je ale naladěn na temnější notu. A to je jasně patrné. Z blízka a z druhé strany je kniha tajemná a svým způsobem až děsivá. 


Nejhorší obálka: Čechové, kteří tvořili dějiny světa (Zdeněk Kalista)
Proč: Bohužel je to tak. Obsahově ani vzhledově není tato kniha žádná hitparáda.

 

10 komentářů:

  1. Rudý vlk mne láká, ale zatím jsem odolala :) mně se povedlo přečíst šest knih a tři komiksy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím odoláváš? Tak to je jen otázka času, než se ti Rudý vlk objeví doma. :D

      Vymazat
  2. Pěkné kousky jsi přečetla. :) To já jsem zvědavá, jak bude teď vypadat moje shrnutí. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Za červenec jsem přečetla myslím okolo 7 knih což jako skvělé! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásné shrnutí měsíce. Z tvých knih jsem nic nečetla, ale docela by mě zajímala kniha Rudý vlk.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. :) Jestli tě Rudý vlk zaujal, tak směle do něho. Určitě nebudeš litovat. :)

      Vymazat
  5. Hezké shrnutí, zvládla jsi moc hezkých kousků 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Což o počet, důležité je, že všechny byly super. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.