Recenze: Vůně medu

Autor: Susan Wiggsová

Název originálu: The Beekeeper's Ball

Počet stran: 368

Série: Kroniky Bella Visty

Díl v sérii: #2

Rok vydání v ČR: 2022

Isabel Johansenová, oslavovaná šéfkuchařka, jež vyrostla v ospalém městečku Sonoma, se rozhodla proměnit svůj rodný dům na kuchařskou školu – idylické místo pro snílky, kteří sem mohou přijít a naučit se kulinářskému umění. Hacienda s nádherným jablečným sadem, úrodnými zahradami a včelími úly je ideálním prostředím pro její projekt… i pro ni samou.

Ale Isabelin důkladně promyšlený plán se začíná hroutit, když se u ní objeví válečný korespondent Cormac O‘Neill a začne se přehrabovat v minulosti její rodiny. Vždy raději odhaloval životy jiných, než aby mluvil o sobě, ale malebnost venkova a Isabeliny neskutečné kulinářské dovednosti ho přimějí k tomu, aby i on otevřel své srdce. Avšak hluboko pohřbená rodinná tajemství mají tendenci vyplouvat na povrch, ať si to přejete, nebo ne…

Kniha Vůně medu je v pořadí druhým dílem romantické série Kroniky Bella Visty, která se odehrává v nádherném prostředí jabloňových sadů a rodinného domu.

Hlavní hrdinkou tohoto dílu je Isabel. Nevlastní sestra Tess, která byla hlavní postavou předchozího dílu (V jabloňovém sadu). Na rozdíl od své sestry je Isabel tichá, zakřiknutá a schovává se ve své ulitě a ve svém "hnízdě" na Bella Vistě. Žije pro svoji práci a rodinu. Jejím hlavním nejbližším cílem je naplánovat nádhernou, nezapomenutelnou svatbu pro Tess a zároveň se připravuje na otevření vlastní školy vaření, o které snila velmi dlouho. Je totiž výbornou kuchařkou a své zkušenosti chce předávat dál. Traumatické události z dávné minulosti jí stále nepřímo ovlivňují, a právě proto se chová odtažitě a nepřipouští si nikoho, zvláště muže, k tělu. Nechce vztah, v lásku jako takovou nevěří, ale i tak je milá, laskavá a ochotná pomoci komukoliv v nouzi. Je typickou mateřskou osobou.

Druhým hlavním hrdinou je spisovatel Mac, který přijíždí napsat knihu o životě Isabelina dědečka Magnuse. Je to světaznalý zcestovalý dobrodruh a spisovatel. Vydává cestopisy a další publikace a je rozhodnut napsat co nejlepší biografii dědečka Magnuse o jeho životě v Americe, ale zejména v Kodani za 2. světové války a jeho působení v dánském odboji. Nechává Magnuse vyprávět a vzpomínat. Proto je v knize několik retrospektivních kapitol. Díky událostem z minulosti, pochopíme řadu věcí v současnosti.

Od začátku to mezi Isabel a Macem jiskří, ale ani jeden si to nechce přiznat. Zejména Isabel má strach, že ji chce Mac jen využít a následně ji odkopne a odjede dál. Pomalu se mezi nimi ale rodí něco víc. Něco, co není možné přehlížet ani jednou stranou.

Kniha je rozdělena na několik částí, přičemž každá z nich je předznamenána receptem. Hlavním spojovacím prvkem celé knihy je med a tak i recepty souvisejí s medem.

Příběh se z největší části opět odehrává v nádherném prostředí Bella Visty...sady, dům. Atmosféra je kouzelná, krásná, příjemná a letní. Navíc je ve vzduchu stále více cítit romantika a láska, a to nejen díky chystané svatbě.

Všechny postavy jsou sympatické, a to jak ty hlavní tak vedlejší. Od počátku je poměrně jasné, jak vše dopadne, ale to vůbec nevadí. I tak je zajímavé sledovat jednotlivé postavy a jejich problémy, osudy. Co se týče dánské retrospektivní vsuvky, tam nic není tak jasné a objevují se i překvapivé, nečekané zvraty. Ukazuje se válka z jiného úhlu pohledu a z jiného prostředí. Osobně mě válečná část také zaujala, ale klidně by mi stačil romantický příběh ze současnosti.

Obálka knihy je stejně jako u přechozího dílu nádherná a krásně se k němu hodí. Myslím, že je z ní na první pohled cítit příjemná a kouzelná atmosféra, která prostupuje celým příběhem.

Knihu Vůně medu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.