Měsíční shrnutí #3 /březen 2023

 

 

Po velmi náročném únoru se tenhle měsíc pomalu vracím do zajetých kolejí, co se týče osobního života i toho knižního. Pomalu se opět pouštím do čtení a užívám si to, protože mi už neskutečně moc chybělo.
Jak je u mě pravidlem, i tentokrát jsem během měsíce přečetla knihy naprosto odlišných žánrů: romantiko-erotika, romantika a jedna seberozvojová kniha, kterou jsem našla díky školní knihovně. Všechny tři knihy ale byly moc fajn, i když každá trochu jiným způsobem.


Počet přečtených knih: 3

Počet přečtených stran: 864

Nejčtenější nakladatelství: Grada, Metafora, Red

 



Autor měsíce: Susan Wiggsová
Proč: V pořadí je to třetí kniha, kterou jsem od autorky četla a musím říct, že jsem byla ze všech nadšená. Autorka umí skvěle psát, vybrat nádherné romantické a příjemné prostředí, vytvořit skvělou atmosféru a i postavy jsou moc sympatické. Zároveň nepíše jen romantický příběh, ale v knihách se objevují také retrospektivní vsuvky, v tomto případě kodaňský odboj za 2. světové války. Což knize dodává další rozměr.



Největší překvapení: Tři (s)prostá pravidla (Nikki Sloane)
Proč: Romanticko-erotické knihy jsem si v poslední době celkem oblíbila. Na odpočinek a odreagování od běžných starostí nebo složitějších knih, jsou ideiální. Tahle není výjimkou. Jak už obálka, název i anotace napovídají jedná se o poměrně podrobné a časté popisy intimních chvil, ale nepřijde mi, že by působily příliš vulgárně nebo nevhodně. Navíc je v knize i dobrý příběh, byť celkem prvoplánový. Když člověk ví, do čeho jde, bude jistě velmi mile překvapen.

 


Největší zklamání: -
Proč: -



Ženská postava měsíce: Isabel - Vůně medu (Susan Wiggsová)
Proč: Přátelská, laskavá mladá žena, která je ochotná pomoci každému v nesnázích. Prošla si těžkou životní situací, která jí ale nezlomila. Jen je kvůli ní zakřiknutější a nevěří lidem/mužům a nechce vztah. Navíc skvěle vaří a o každého se postará. Isabel je prototyp ženy, kterou chceme mít za kamarádku. Člověk jí prostě musí fandit a přát jí, aby si jí konečně také našlo štěstí.



Mužská postava měsíce: Mac - Vůně medu (Susan Wiggsová)
Proč: Spisovatel na volné noze, světaznalý dobrodruh, fešák a muž, který ví, jak se chovat. V knize sledujeme jeho nepatrnou, přesto ve výsledku výraznou proměnu způsobenou úžasným místem Bella Visty a lidmi kolem. Podle mě jde o člověka, do kterého se lze velmi snadno zamilovat.

 

Pár měsíce: Evie a Logan - Tři (s)prostá pravidla (Nikki Sloane)
Proč: Tihle dva spolu prostě tvoří úžasný pár. Jejich "seznámení", turbulentní rychlý vztah, pošťuchování.. prostě ideální pár pro tenhle druh knih. Navíc oba působí velmi sympaticky.

 

 

Nejlepší obálka: Vůně medu (Susan Wiggsová)
Proč: Tady asi není co dodávat, prostě nádherná obálka, ze které úplně dýchá příjemná atmosféra a vůně medu. Stejně tak je krásná i předchozí autorčina kniha (V jabloňovém sadu)


Nejhorší obálka: Jak překonat stydlivost, ostych a nesmělost (Nina Deissler)
Proč: Obsah knihy byl překvapivě hodně zajímavý a prospěšný. Seberozvojové knihy moc nevyhledávám, ale tahle se mi líbila. Co se mi ale příliš nelíbí je obálka knihy. Není vyloženě špatná, ale ve srovnání s jinými...

12 komentářů:

  1. Pěkné kousky jsi přečetla. :) Normálně mě díky tobě láká si zase přečíst nějakou tu erotiku. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím, teď se mi to nějak sešlo. :)) Jen do toho. :D

      Vymazat
  2. Ani jednu jsem nečetla a ani jedna mě nezaujala :-)

    OdpovědětVymazat
  3. snad duben bude už také klidnější :) aspoň máš průřez všemi žánry a hezký přehled :)

    OdpovědětVymazat
  4. Erotiku jsem četla, ale já tomu dala tři hvězdičky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono hodně záleží, kdy člověk knihu čte. Já potřebovala něco na odreagování (a nepřemýšlení) a tahle mi prostě přesně sedla do nálady... :)

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Tak to je všechny doporučuji. :) Soudě podle knih co čteš, bych doporučila hlavně Vůni medu. :)

      Vymazat
  6. Vůni medu jsem taky četla a byla to příjemná oddechovka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. :) Stejně jako další autorčiny knihy.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.