Recenze: Námi to končí

Autor: Colleen Hooverová

Název originálu: It Ends With Us

Počet stran: 360

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Ikar

Rok vydání v ČR: 2018


Oficiální anotace:
Občas právě ten, kdo nás nejvíc miluje, dovede nejvíc ublížit.
Lily to neměla v životě vždycky jednoduché. Ušla ale dlouhou cestu a teď žije v Bostonu a rozjíždí vlastní business. K tomu se ještě seznámila s dokonalým a neskutečně přitažlivým neurochirurgem Rylem. Vypadá to, že jí všechno vychází na jedničku. Ryle je do Lily b
lázen, pronásledují ho ale traumata z minulosti, kvůli kterým se jejich vztah komplikuje. Když se navíc do Lilyina života vrátí její láska z dětství Atlas, všechno, co si tak důkladně budovala, se začíná rozpadat…

Moje hodnocení: 
Na první pohled jedna z mnoha romantických knih, ale při bližším prozkoumání silný příběh, který každého chytne za srdce.

Tato kniha je mým prvním setkáním s autorkou a už teď můžu s jistotou říct, že rozhodně není posledním.

Příběh vypráví o mladé dívce Lily, která i přestože si nese jistá traumata z minulosti z prostředí své rodiny, je stále plná entuziasmu a naděje. Snaží se vybudovat si nový, lepší život, po kterém tak dlouho touží. Jejím největším snem je otevření vlastního obchodu s květinami.

Druhou důležitou postavou je Ryle. Neurochirurg, se kterým se Lily seznámí naprostou náhodou.  Na první pohled působí jako ideální člověk a muž, se kterým by každá žena ráda zůstala, působí tak zejména v začátcích knihy. I on si ale nese jistá traumata z dětství a vyrovnání se s nimi, pro něj není snadné.

V první části knihy je vše zalité sluncem a příběh působí jako prvotřídní romantika, nad kterou se čtenář bláznivě usmívá a sám by chtěl něco takového zažít. Za to druhá část knihy, rozhodně není tak příjemná. Všechno se komplikuje a mění. A čtení této části je kolikrát dost psychicky náročné.

Co je třeba ocenit je postupný vývoj a přerod charakterů postav. Na některých, zejména na hlavních dvou hrdinech. je změna velmi patrná. Změna chování pod tíhou určitých situací, okolností a tlakem okolí, podobání se rodičům, které jsme odsuzovali a nechápali, to vše se objeví. Objevuje se zde ale celá řada vedlejších postav. Za zmínku jistě stojí Alyssa, sestra Ryla a Lilyna nejlepší kamarádka, nebo Atlas, kterému je věnována poměrně výrazná linka.

Většinovou část knihy zabírá vyprávění hlavního příběhu ze současnosti, ale díky Lilyiným deníkovým zápiskům se vracíme i do jejího mládí a dospívání. V těchto retrospektivních vsuvkách sledujeme Liliyn život a její první opravdouvou lásku. Právě v deníkových zápiscích je velké místo věnováno Atlasovi.

Jedná se o velmi silný, emotivní a dojemný příběh. Ukazuje na problematiku, o které všichni víme, ale stále se příliš neřeší. A pokud ano, ne vždy těmi správnými postupy. Autorka "krásně" popisuje pocity a myšlenky postav v ony osudové chvíle. A nepřímo poukazuje na to, že nelze neuváženě soudit. Na to navazuje její poznámka v závěru knihy. V níž vysvětluje, co ji motivovala k napsání knihy a jak se na problém v knize obsažená dívá ona. Jedná se o opravdu emotivní a dojemné čtení, do kterého autorka vložila velký kus sebe.

Na závěr ještě musím dodat, že knihu doplňuje nádherně provedená obálka, která mě osobně na první pohled zaujala.

12 komentářů:

  1. Vypadá to, že bych si tu knihu měla konečně přečíst :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna nyní tu knihu čtu a jsem nadšená :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem od autorky poprvé četla letos To nejlepší v nás a vůbec to nebylo špatné. Určitě se na ni chystám a mám pocit, že všichni vychvalují právě tuto knihu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já četla pouze tuhle knihu, ale věřím, že i ostatní autorčiny knihy jsou velmi povedené. :) Je pravda, že právě na tuhle knihu, je všude plno chvály. :)

      Vymazat
  4. Děkuji za recenzi. :) Dosud jsem se ke knize nemohla odhodlat, bála jsem se, že pro mě nebude, ale teď vím, že ji mohu zkusit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, že jsem tě popostrčila správným směrem. :) Věřím, že se ti kniha líbit bude. :)

      Vymazat
  5. Tiež som si na prvý pohľad povedala, že toto bude nejaký romantický príbeh (a popravde tie ja veľmi nevyhľadávam). Každopádne je super, že je v knihe viac a je to silný príbeh. A súhlasím, obálka je naozaj pekná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně to není jenom romatický příběh, i když to tak ze začátku působí. :) Věřím, že by se ti kniha líbila. :)

      Vymazat
  6. Viem, že je táto autorka dosť vyhľadávanou, no ja som sa s jej tvorbou doposiaľ nestretla, ale musím priznať, že ma práve tento titul, aj vďaka tvojej recenzii, skutočne láka. Tá obálka je nádherná, ale vyzerá to tak, že príbeh bude ešte krajší :). Mám veľmi rada romantické príbehy, ktoré v sebe ukrývajú omnoho viac ako sa na prvý pohľad zdá♥. Takže ďakujem za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě kniha zaujala. Pro mě byla také první z autorčiny tvorby a jsem z ní nadšená ještě teď. :) Podle toho co píšeš, věřím, že by se ti mohla líbit.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.