Knižní přírůstky #41

Během dubna se mi doma nashromáždilo zas několik nových knih, a tak je nejvyšší čas se o ně, a radost z nich, podělit. Vlastně všechny knihy se ke mně dostaly díky spolupráci nebo soutěži. Ze všech jsem nadšená a těším se až si je přečtu. Otázkou ovšem je kdy?

 

Na úvod je to trojice knih z Nakladatelského domu Grada. Za které touto cestou ještě jednou moc děkuji. 

Jako první je to očekávaný druhý díl série Návod na vraždu pro hodné holky od Holly Jacksonové. První díl se mi líbil vážně moc, dokonce se objevil v nejlepších knihách za minulý rok. Hodná holka, zlá krev byla tedy naprostou nutností a sázkou na jistotu. Už teď vím, že se do ní ve velmi brzké době pustím a věřím, že nebudu zklamaná.

Zmizela oblíbená středoškolačka, Andie Bellová. Tělo se sice nenašlo, ale policie ví, kdo je vrah. Všichni vědí, kdo je vrah! Sala Singha za vraždu přítelkyně odsoudili všichni, kromě soudu a poroty. Sal Singh totiž spáchal sebevraždu a nikdo neusiluje o očištění jeho jména. Až na Pipu Fitz-Amobiovou. Městečko rozežírá nenávist k rodině vraha, ale ona nevěří, že je vinen.
Pět let po zločinu začíná vyšetřovat pod záminkou závěrečného školního projektu. Je to ale úkol, který ji může zabít. Jestliže se Pipa nemýlí a vrah je stále na svobodě, nikdo neví, kam až bude ochotný zajít, aby své tajemství zachoval. Kdosi chce totiž minulost utajit za každou cenu. A kam až dokáže zajít Pipa, aniž by zaplatila životem?



Další knihou je  Knihkupectví ztráz a nálezů od autorky Susan Wiggsové. Hned po přečtení názvu mi bylo jasné, že tohle bude kniha pro mě. A anotace mi to jedině potvrdila. Prostředí knihkupectví, rodinné těžkosti a jasně se rýsující romantická linka... značka ideál.

Když se Natalie Harperová v důsledku tragické události zároveň stane majitelkou dluhy zatíženého sanfranciského knihkupectví a začne pečovat o svého dědečka, který má problémy se zhoršující se pamětí, nemusí se dlouho rozhodovat, co dostane přednost. Její plán knihkupectví prodat, aby měla z čeho hradit péči o dědečka, jí však neprojde. Nejenže dědeček prožil celý život v domě, v němž se obchod nachází, ale je také jeho jediným právoplatným majitelem – a prodat jej odmítá. Natalii tak nezbývá než opustit slibnou kariéru, přestěhovat se do bytu v historické budově a provoz krámku neochotně převzít. Brzy však zjišťuje, že jí knihy poskytují vítanou úlevu v nesmírném žalu, a její život se začne pomalu obracet k lepšímu. Najímá bývalého mariňáka Peache Gallaghera, aby v domě provedl potřebné opravy, a seznamuje se s jeho dcerou Dorothy, která knihkupectví pravidelně navštěvuje a společně s Natalií si čte. Díky Dorothy se nakonec seznámí s Trevorem Dashwoodem, slavným a pohledným spisovatelem. K Nataliinu překvapení se neslavný začátek obrátí v nečekanou cestu objevů a poznávání pravdy o rodině, budoucnosti i srdci. Dokáže začít novou kapitolu svého života?

 


Poseldní z balíčku je kniha Slow fashion - Módní revoluce autorky Joanny Glogaza. V tomto případě se nejdná o obvyklou beletrii, ale o spojení kapky ekologie, udržitelného šatníku a seberozvojové knihy, která si klade za cíl vysvětlit, jak správně pracovat s oblečením a módou obecně.... a mnoho dalšího. Nejedná se o druh literatury, který bych běžně četla, ale kniha mě zaujala a pevně věřím, že mi (jak slibuje) něco předá.

Jako reakce na jeden z problémů dnešní doby, takzvanou fast fashion (= spotřební, nekvalitně ušitá, jednosezónní móda, často ušitá ve vykořisťujících podmínkách, nezřídka za využití dětské práce někde ve třetím světě) narůstá stále větší počet příznivců slow fashion (= kvalitní, etické, udržitelné módy, oblečení se stává investicí a spotřebitelé svým nákupem dávají hlas více férovému a udržitelnějšímu způsobu života).

Slow fashion: Módní revoluce sleduje příběh mladé fashion bloggerky, která se vydala na cestu od spotřební, nekvalitní módy k budování více uvědomělého šatníku. Co na cestě zjistila, sdílí čtivým a přitom promyšleným způsobem v této knize.

Kniha obsahuje:

— tipy na vytvoření udržitelného šatníku
— tipy, jak poznat kvalitní oblečení
— rady, jak nakupovat v second-handech
— rozhovor s dámskou krejčovou o úpravách oblečení
— tipy, jak o oblečení pečovat



Potom jsou to knihy ze soutěže na instagramovém profilu @naprostaknihomolka Jedná se o krásný balíček tří knih, přičemž dvě jsou přesně pro mě a třetí se nejspíš v poměrně brzké době objeví v mojí soutěži.

Největší radost mám z knihy Cítit znovu od Mony Kasten. Jedná se o třetí díl série Začít znovu, kterou myslím, nemusím příliš představovat. V poslední době ji čte snad každý a ohlasy jsou veskrze pozitivní. Já jsem zatím četla první díl (ještě s původní obálkou), ze kterého jsem byla nadšená. Takže si jsem jistá, že tenhle díl bude také takový.

Měl to být jen společný projekt – ale srdce jí říká něco jiného.

Sawyer Dixonová je mladá, docela drsná – a sama. Od smrti rodičů si k sobě nikoho nepustí blíž. To se ale změní, když se seznámí s Isaacem Grantem. Nerdovské brýle s tlustou obroučkou, dost divně oblečený, vlastně je úplný opak jejího obvyklého typu.

Isaa
c, kterého už nebaví být single, jednoho dne poprosí Sawyer o pomoc. Uzavřou spolu dohodu: Sawyer z Isaaca udělá drsňáka, aby měl větší úspěch nejen u holek, za to si nechá fotky z jeho přeměny, které použije pro svůj studijní projekt.

S čím ale Sawyer nepočítá, jsou intenzivní city, které se mezi ní a Isaacem rozhoří...

 

 

A druhou knihou, která se mi trefila do vkusu je Zimní čarodějnice autorky Pauly Brackston. I v tomhle případě jde o sérii, tentokrát je to však první díl ze série Stínové kroniky. Zatím na mě působí velmi dobře, i přes některá slabší hodnocení. Co jsem se dívala, tak ji čtenáři buď milují, nebo nesnáší... takže jsem zvědavá, jak zaboduje u mě, a do které skupiny se tak zařadím.

Morgana začíná nový život v malém velšském městečku na počátku devatenáctého století. Mezi zdejší obyvatele úplně nezapadla. Nepromluvila od doby, kdy byla ještě malá holčička. To nicméně není jediná její zvláštnost. Je tu také magie, kterou však Morgana ještě tak docela neovládá.
Aby Morganina matka svou jedinou dceru zajist
ila, domluvila jí svatbu s Caiem Jenkinsem, vdovcem ze vzdálené vysočiny. Ten nic netušil o řečech, které lidé o dívce vedli. Morgana je bez sebe steskem po domově, ale brzy si Caiovu farmu a okolní hory zamiluje. I Cai samotný si pomalu získává její srdce.
Netrvá však dlouho a dívčiny zvláštnosti si začnou všímat i v jejím novém domově. V okolí působí temná síla, která se nezastaví před ničím a udělá cokoliv, aby místní poštvala proti Morganě – i kdyby to znamenalo zkázu všech bližních.
Morgana, nucená bránit svůj domov, svou lásku i sebe sama, se musí naučit ovládat své síly, pokud nechce ztratit úplně všechno.

 

 

Znáte knihy? Pokud ano, chystáte se na ně, nebo jste je už četli?

12 komentářů:

  1. Moc pěkné přírůstky. Já jsem hodně zvědavá na tvou recenzi ohledně Hodné holky. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu se hodně těším. :) Doufám, že bude stejně skvělá jako první díl.

      Vymazat
  2. Super nové kousky do sbírky! :-) Knihu Cítit znovu už mám samozřejmě přečtenou a za mě je to asi jedna z nejlepších knih z této série od Mony Kasten. Dále mě hodně zaujala kniha Knihkupectví ztrát a nálezů. Po této knížce se asi mrknu.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší ze série? Ty jo, tak to se mám na co těšit. :)

      Vymazat
  3. Super přírůstky, hlavně knížka Slow fashion může být hodně zajímavá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím :) Jediné co mě trochu překvapilo je, že knížka neobsahuje žádné fotky.

      Vymazat
  4. krásné přírůstky :) ať se dobře čtou a líbí se :)

    OdpovědětVymazat
  5. Parádní kousky - na titul Knihkupectví ztrát a nálezů jsem taky koukala, ale nakonec jsem si zvolila jiné knihy, které včera dorazily. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukala jsem. :) A můžu říct, že mě obě lákají.

      Vymazat
  6. Nad Zimní čarodejnicou som váhala pri nedávnom nákupe, nakoniec som ju ale nevzala :D A o knihe Hodná holka, zlá holka teraz veľa počujem na Instagrame. Som zvedavá, čo na knihy povieš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třeba Zimní čarodějnici v knihkupectí vůbec nezaregistrovala... :))
      Na Hodná holka, zlá krev se hodně těším a doufám, že bude stejně skvělá jako první díl.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.