Měsíční shrnutí #59 /listopad 2021

Na listopad jsem měla velké plány, ale podařilo se mi je splnit jen z části. Co můžu s klidným srdcem říct je, že všechny přečtené knihy byly velmi dobré a jejich čtení jsem si užila.
Mimo četbu byl tento měsíc také ve znamení novinek, kterých bylo opravdu hoooodně moc. Z části to bylo způsobeno problémem s poštou, který jsem již několikrát zmiňovala (a doufám, že se nebude opakovat) :) Teď se mi doma nahromadila celá řada nepřečtených titulů, takže doufám, že do Vánoc tuto hromadu trošku zmenším...
Teď už ale k listopadovým přečteným knihám:

 

Počet přeřtených knih: 5

Počet přečtených stran: 1 416

Nejčtenější nakladatelství: Bambook, Cosmopolis, Metafora, Red

 


Autor měsíce: Veronika Válková
Proč: Nejedná se o první knihu, kterou jsem od autorky četla. Je to pro mě již čtvrtý díl ze série Kouzelný atlas Putování časem a se všemi jsem byla moc spokojená. Autorka má jednoznačně dar spojit příjemný originální příběh pro mladšího čtenáře (nejen) s historickými reáliemi a věrnými popisy dané doby. A právě to se mi na ní moc líbí. Už teď jsem si jistá, že si přečtu i některé další díly série. (Velkou výhodou je, že není třeba číst je popořadě)



Největší překvapení: Slečny (Anna-Gaëlle Huon)
Proč: Do knihy jsem se pouštěla bez větších očekávání, možná dokonce s trochou skepse. O to víc jsem byla překvapená, jak mi kniha sedla. Ano, našla jsem určité "mouchy" a nehodnotím ji stoporocentně kladně, ale opravdu mile mě překvapila a čtení jsem si užívala.



Největší zklamání: Všechny jeho ženy (Caterina Bonvicini)
Proč: V tomto případě je to pravý opak. Čekala jsem zajímavý příběh s rozebranou psychologií jednotlivých osudových žen hlavního hrdiny, ale nedočkala jsem se. Celý příběh tak nějak klouzal po povrchu, nebyl napsaný špatně, ale něco mu chybělo. Takže hodnotím jako takový průměr.



Ženská postava měsíce: Rosa - Slečny (Anna-Gaëlle Huon)
Proč: Ze začátku jsem k Rose žádné velké sympatie necítila, ale postupem příběhu jsem si ji oblíbila. Hlavně její odhodlání, sílu, schopnost nevzdávat se a stát si za svým i přes značnou nepřízeň osudu. Nestala se mou nejoblíbenější hrdinkou, ale rozhodně mi její osud nebyl lhostejný.



Mužská postava měsíce: Michał - Chobotnice (Paulina Świst)
Proč:
Uvědomila jsem si, že jsem tenhle měsíc nečetla v podstatě žádnou knihu, kde by byla výrazná mužská postava, který by mě nějak zaujala. Vesměs se jednalo o příběhy čistě o ženách. Takže Michał je poměrně jasnou volbou. Prostě polský sympaťák.

 

Pár měsíce: Lilka a Michał - Chobotnice (Paulina Świst)
Proč: Tihle dva měli mezi sebou určitou chemii od prvního setkání v předchozím díle a tahle kniha to jedině potvrdila. Navíc jsou oba poměrně sympatičtí a nejde jinak než jim fandit.



Nejlepší obálka: Křehká krása (Petra Durst-Benningová)
Proč: Bohužel to na fotce není vidět, ale název knihy je vyveden v krásné modro-stříbřité barvě, která "hází" odlesky. Ve spojení s samotným názvem a obsahem souvisejícím se sklářstvím je to naprosto úžasná kombinace. Stejně tak srdce, které drží postava v rukou, se v příběhu objeví a je významější, než se může na první pohled zdát.



Nejhorší obálka: Doba kamenná - Pomsta Šedého lva (Veronika Válková)
Proč: Většina obálek ze série se mi líbí, ale v tomhle případě to prostě není ono. Je toho na ní spoustu, ale přitom tak nějak nežřetelné a překrývající se... No řekněte, všimli jste si na první pohled mamuta? Já ne.


8 komentářů:

  1. o knize Křehká krása přemýšlím :) docela se mi líbí ta anotace a myslím si, že by se mohla líbit i mé mamince :)

    jsem ráda, že tě knihy bavily a jsi spokojena :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Křekhkou krásu určitě doporučuji. Je to krásný příběh o sesterském poutu, navíc z netypického prostředí německých sklářů. :) Jen upozorňuji, že jde o sérii... sama jsem to zjistila až v průběhu čtení. :D

      Vymazat
  2. Ja mám čítaciu krízu, takže závidím tvojich 5 prečítaných kníh, ach, čo by som za to dala! :( Čo už no, hádam sa mi chuť a láska ku knihám vráti...inak Křehká krása, tá obálka je prekrásna a najviac ma zaujala z tvojej pätice prečítaných kníh :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, tak to nezávidím. Já měla čtecí krizi v létě a držela se mě víc jak měsíc... :/ Snad se ti brzy vrátí chuť ke čtení.

      Vymazat
  3. Ani jednu knihu z tvého výběru jsem nečetla. Ale souhlasím, že Křehká krása má nejkrásnější obálku. :) A přeji, ať zmiňovanou hromadu nepřečtených knih brzy zmenšíš.;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já měla v listopadu čtyři knihy a všechny byly celkem dobrý... z těch, co jsi četla ty mě ani jedna neláká, ale je fajn že se ti líbily. Doufám, že nahromaděné knihy brzy zdoláš - držím palce :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtyři knihy jsou fajn číslo. :)
      Na to zdolávání to moc nevidím, spíše naopak... ale děkuji. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.