Recenze: Holka přes palubu

Autor: Tess Bailey

Název originálu: It Happend One Summer

Počet stran: 360

Série: Sestry Bellingerovy

Rok vydání v ČR: 2022

Oficiální anotace

Piper Bellingerová je zhýčkaná osmadvacetiletá dívka, které bohatý otčím poskytne, co si jen zamane. Jenže… když jednou vypije moc šampaňského a party na střeše se tak trochu zvrtne, odstřihne ji od rodinných financí a spolu se sestrou je pošle do zapadákova na druhém konci pobřeží, kde mají vést bar svého zesnulého otce.

Kamkol
i se na malém městě vrtne, potkává Brendana, mohutného vousatého námořního kapitána, který je od první chvíle přesvědčený, že Piper tam dlouho nevydrží. Hvězda sociálních sítí, co se ráda baví, a drsný rybář jsou sice naprosté protiklady, ale vře mezi nimi nepopiratelná přitažlivost. A Piper musí svému nevlastnímu otci (a tomu otravnému rybáři taky) dokázat, že se o sebe dokáže postarat. Copak to opravdu může být tak strašné?

Kniha Holka přes palubu je v poslední době opravdu hodně probíranou a čtenou knihou. Čtenářskou společnost dělí na dva velké tábory, ti co knihu milují, a ti co jsou zklamaní. Sama jsem k ní přistupovala se středně vysokými očekáváními a ve výsledku jsem naprosto nadšená a rozhodně se řadím mezi ty, kteří knihu milují

Hlavní postavou je mladá žena Piper. Rozmazlená, bohatá dívka, která si neváží hodnoty peněz, lidí kolem sebe a vlastně ani sebe samotné. Její život jsou v řadě jdoucí večírky, zábava, skandály... Po jednom takovém velkém průšvihu je nucena odejít do "vyhnanství" do malého přímořského městečka, odkud pocházel její zesnulý otec. Místem pro život jí má být malý bar s bytem v patře. Piper o svém otci nic neví a je rozhodnuta o něm něco zjistit. Ze začátku je pro ni pobyt opravdu za trest, není schopná se o sebe pořádně postarat - typická rozmazlená slečinka. Ale postupem času se ukazuje její houževnatost, a to jak ji prostředí a lidé kolem změní téměř k nepoznání.  Nachází v sobě daleko více, než se na první pohled zdálo, a dokazuje, že vzhled zdaleka není všechno a nedefinuje nás.

Spolu s Piper přijíždí i její mladší sestra, která figuruje jako jakási morální podpora a jedná se o spíše vedlejší postavu, které není dán moc velký prostor.

Komu je ale dán prostoru mnoho je fešný kapitán a námořník Brendan. Stejně jako Piper i on je chodící klišé. Mohutný, vousatý, mužný, námořník, která je zaběhlý ve svých zvyklostech a stereotypech. Svým způsobem je takový roztomilý nabručený medvěd, který skrývá velké srdce a vřelé city. Na první pohled odhaduje Piper jako slečinku, která brzy uteče pryč, přesto z ní nemůže spustit oči.

Od začátku je jasně patrná chemie a jiskření mezi hlavní dvojicí. Něco je k sobě přitahuje a oni tomu nejsou schopni vzdorovat. Jedná se o skvělou hate to love linku, opravdu vztah začíná nenávistí a končí láskou. Nejde ale jen o typickou romantiku. Konkrétně u Piper a Brendana nahlížíme i do jejich nitra a podrobně prozkoumáváme jejich charaktery, myšlenky a minulost, která je definovala do současnosti. Časté jsou proto všemožné city, myšlenky, emoce... I přes er-formu lze dobře nahlédnout do hlavy postavám a pochopit jejích vnitřní motivaci a popudy.

Překvapením pro mě byly poměrně hodně popsané erotické/milostné scény. Opravdu se jedná o podrobně rozepsané situace. Ale napsané tak, že rozhodně nejsou na obtíž, naopak. Možná jsou překvapením, ale ve výsledku se k příběhu a jeho vyznění hodí. Autorce se povedlo zapojit také humor. Časté jsou komické situace. Příkladem za všechny může být Brendanovo zakládání Instagramu, u které jsem se pobavila. Ale i další situace stojí za to.

Prostředí přímořského městečka je zajímavé a jeho popisy jsou krásné a propracované. Autorka si s popisováním docela vyhrála. Funguje i určitý kontrast mezi městečkem a děsným, neuklizeným podkrovním bytečkem, kam Piper přichází.

Knihu bych označila jako krásnou romantiku s příjemnou atmosférou a sympatickými postavami. Ačkoliv téma je trochu klišé, zpracování je jedním slovem perfektní. Do knihy jsem se zamilovala, přečetla jsem ji za velmi krátkou dobu a po jejím dočtením chci ještě! Doufám, že brzy vyjde i druhý díl o sestře Hannah a následně bych byla vděčná za přeložení i dalších autorčiných sérií.

Obálka knihy je krásná. Internet obletěla česká, slovenská i anglická verze a myslím, že všechny tři jsou krásné a ve své postatě se k obsahu skvěle hodí.

Knihu Holka přes palubu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.