Recenze: Jeho banán

Autor: Penelope Bloom

Název originálu: His Banana

Počet stran: 229

Série: Objekty touhy

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: Kontrast

Rok vydání v ČR: 2020

 

Oficiální anotace:

Můj nový šéf má rád pravidla. Jedno z nich si ale nikdo netroufne porušit... Nesmí se mu sahat na banán. Jako vážně. Tenhle chlápek je závislej na draslíku nebo co. Jasně, že jsem si na něj sáhla. A pak jsem uviděla šéfa. Možná byste tomu nevěřili, ale když se člověk dusí banánem, neudělá zrovna ten nejlepší první dojem.

Moje hodnocení:

Kniha Jeho banán je prvním dílem z úspěšné humorně laděné erotické série Objekty touhy. Díky nadšeným ohlasům jsem i já měla určitá očekávání, která ale bohužel nebyla příliš naplněna. 


Sledujeme ústřední dvojici Natašu a Bruce. Tyto dva můžeme označit jako typické klišé hrdiny, kterých je v romantických knihách plno. Bruce je tajemný, nepřístupný, ledový, na pohled tvrdý a ostražitý, ale zároveň velmi charismatický. Uvnitř sebe si nese zklamání z dávné minulosti spojené s láskou, proto ona zatvrzelost a obraný mechanismu, který mu nedovoluje pustit si kohokoliv do své blízkosti. Zároveň, což je zajímavé, trpí lehkou formou obsedantně-kompulzivní poruchy - všechno chce mít srovnané a přesně podle plánu. K těmto vlastnostem přičtěme bohatství, vlastnictví úspěšné firmy, velké sebevědomí. Tento nedobytný muž najednou ztrácí hlavu pro nevinnou mladou dívku, která se u něho ve firmě náhodně objeví.

Nataša je onou mladou naivní a nezkušenou dívkou. Svou plachost místy vynahrazuje vtipnými promluvami a narážkami. Svého šéfa Bruce se nebojí, ačkoliv mnozí ostatní ano, je ochotná s ním diskutovat a rozhodně si  nenechává všechno líbit. V kontrastu s Brucem není jen svou povahou, ale i chudším prostředím, v němž žije. Také ona se bezhlavě zamiluje.

Hlavní zápletkou je Natašina infiltrace do Brucovi firmy. Z reportérky se stává mladá stážistka, která má jediná úkol, najít co největší špínu na firmu, potažmo jejího ředitele. Na první pohled nesnadný úkol se ještě zkomplikuje, když do hry vstoupí city. 

Ve vyprávění se po kapitolách střídají oba dva, nutno říct, že se zcela odlišným pohledem na svět. Jejich vztah je jako na houpačce. Napřed se nemůžou vystát a nakonec se do sebe zamilují. Od začátku se přitahují a táhne je to k sobě, ačkoliv se tomu usilovně brání. Samozřejmě nechybí několik zvratů, ale je dost zřejmé, že vše skončí happyendem. 


Jazyk, kterým je kniha napsána, je spíše jednodušší ale hodně čtivý. Není možné očekávat žádné drastické zvraty, akci, nečekaná odhalení... vše jede na poklidné vlně. Upřímně ale musím přiznat, že jsem prostě čekala víc. Těšila jsem se na knihu, která bude vtipná, plná dvojsmyslů (banán) a erotiky. A úplně se tak nestalo. Zasmála jsem se všehovšudy tak třikrát. Ačkoliv mě námět zaujal, zpracování už tak dobré nebylo.

Minimálně další díl, který mám doma, ještě vyzkouším a uvidíme, třeba mi sedne více.

Obálka knihy je každopádně super. Celkově má celá série moc pěkné, minimalistické a tematické obálky.


12 komentářů:

  1. Škoda, že se nelíbila. Sérii si chci přečíst :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se ti bude tenhle díl líbit víc než mně. :) Ale jak jsem psala, další díl vyzkouším a uvidíme... :)

      Vymazat
  2. tuto sérii bych úplně za erotickou neoznačila... ani jednu a je to docela na stejný způsob, ale četlo se mi to hezky :) vypnula jsem u toho a občas se zasmála, ale ne zase moc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi máš pravdu, přímo erotika to opravdu není. :) Taky myslím, že bude celá série podobně laděná, ale na odreagování a "vypnutí" se to hodí... :)

      Vymazat
  3. Já mám tuhle sérii rozhodně v plánu. Jen se k tomu dostat. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, to moc dobře znám. Plánů je spousta, knih také, ale ten čas nějak chybí. :D

      Vymazat
  4. Tak tahle série jde úplně mimo mě 😁 jako až jednou nebudu mít co dělat nebo se mi bude hodit do nějaké výzvy, tak ji možná zkusím, ale jinak ji asi budu dál obcházet 😁

    OdpovědětVymazat
  5. Asi je dobře, že jsem si tuhle sérii nechala ujít. Sice když jsem prvně viděla tuhle knihu, tak mě celkem lákala, ale měla jsem z ní pocit, že bude "nevkusně" laděná do erotiky... a tak jsem si řekla, že odolám. Asi byl můj prvotní názor jaksi chybný, ale i tak mě tahle série nakonec neláká....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si také myslela, že to bude laděné trošku jinak... No, někdy je člověk při čtení velmi překvapený. :) Řekla bych, že jsi o nic zásadního nepřišla (minimálně co se prvního dílu týče). :)

      Vymazat
  6. Já tento díl mám přečtený, jako nebylo to špatné, ale zatím jsem další díly nečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tak.. :) Uvidíme, třeba budou další díly lepší.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.