Recenze: Mrtvá holka, dobrá holka - část první

 

Autor: Holly Jacksonová

Název originálu: As Good As Dead

Počet stran: 264

Série: Návod na vraždu pro hodné holky

Díl v sérii: #3 1. část

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2023



Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!



Oficiální anotace:

Kdo tě bude hledat, až zmizíš ty? Pipa se chystá na vysokou. Na každém kroku ji ale pronásledují události posledního případu. Trpí panickými záchvaty, které doprovázejí krví zbrocené halucinace. Pravidelně jí chodí anonymní výhrůžky a záhy ji začne v ulicích pronásledovat tajemný muž. Když se Pipa pokouší odhalit identitu svého stalkera, uvědomí si spojitost mezi ním a sériovým vrahem, který v okolí řádil před šesti lety. Je snad možné, že tehdy zavřeli nevinného

Kvůli nezájmu policie zbývá Pipě jediné: vyřešit nový případ na vlastní pěst dřív, než se stane další obětí.

Moje hodnocení:

Kniha Mrtvá holka, dobrá holka je v pořadí třetím dílem série Návod na vraždu pro hodné holky. V tomto případě je to ale malá změna, neboť tento díl je rozdělený na dvě části. 

Opět se setkáváme s dobře známou Pippou, která dříve rozjížděla pátrání ve velkém, ale i s dalšími známými postavami, jako jsou přítel Ravi, rodiče, obyvatelé města... a mnozí další.

Tentokrát se objevuje zcela nový případ, který úzce souvisí se samotnou Pippou a je děsivější, tajemnější a temnější než předchozí, protože se děje tady a teď. Není to pátrání a hledání v minulosti, právě naopak. A zdá se, že pachatel je před Pippou stále o krok napřed. 

Upřímně jsem při čtení cítila mrazení v zádech. Jako bych já sama byla v Pippině kůže a někdo mě sledoval a chystal se k něčemu daleko horšímu, než je jen pohled.

Kromě živého případu je další zajímavou tematickou linkou duševní zdraví a vyrovnávání se s traumatem, kterým si Pippa musela projít. Není překvapením, že události se jí vrací a celkově celou situaci špatně snáší. Nejde s tím žít. Ale svým blízkým neříká pravdu a sama se se vším snaží vypořádat, což je začátek začarovaného kruhu, ze kterého nejde najít cesta ven. Navíc se jednotlivé indicie kolem ní pomalu spojují do děsivé hádanky a nic není tak, jak se předtím zdálo.

Tento díl je veskrze napínavým, akčním, tajemným a docela i temným čtením. Stejně jako vždy je skvělé, a ano musím to zmínit, že jsou do textu vloženy obrázky, textové dokumenty, přepisy rozhovorů..., i když méně než v předcházejících dílech. Dodává to knize na zajímavosti a posouvá ji to o další úroveň výš.

Jedinou nevýhodu vidím v tom, že je kniha rozdělena na dvě části a tahle končí opravdu hodně otevřeně a samozřejmě v tom nejlepším a nejnapínavějším. Kdyby člověk neměl po ruce další část je to za trest.

Autorka píše velmi čtivě a skvělým způsobem čtenáře od první strany vtáhne do děje a nenechá ho odejít až do poslední strany. Navíc ještě potom o knize musí přemýšlet. Už jsem to zmiňovala dříve a zmíním to znovu, obdivuji jak vše dokáže autorka vymyslet, aby do sebe zapadaly i ty nejmenší detaily a narážky, maličkosti dohromady dají něco obrovského a nečekaného.

V minulých dílech jsem byla naprosto zmatená a netušila jsem nic. Tentokrát jsem zcela překvapivě odhalila hlavního záporáka sama. Napřed jsem jen tušila, ale pak jsem si byla celkem jistá a nemýlila jsem se. Což se mi moc často nestává, popravdě nikdy. Ale ani tak jsem se nenudila ani se nepřipravila o zvraty a akci, která měla nastat. 

Vzhledem k rozdělení na dvě části je kniha poměrně dost krátká a tedy velmi rychle přečtená. Celkově jsem z ní nadšená a těším se na další díl.

Obálka knihy je stejně skvělá jako u předchozích knih a hodí se k nim. Ladí k sobě a doplňují se. Je dobře, že se série drží stejného designu i stylu.





Knihu Mrtvá holka, dobrá holka - část první si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

1 komentář:

Děkuji za každý váš komentář.