Recenze: Rande na balkoně

Autor: Felicia Kingsley

Název originálu: Appuntamento in terrazzo

Počet stran: 184

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2020
 
 

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!

 

Oficiální anotace:

Romantiku a humor nepřemůže ani zákaz vycházení „Zůstaňte doma! Zůstaňte doma!“ znělo z reproduktorů opuštěnými ulicemi Milána. Nikdo nebyl připravený na to, že život najednou zamrzne. Alex se ocitl zavřený doma s tím posledním člověkem, se kterým by chtěl dýchat stejný vzduch: se svou bývalkou. Hned za zdí uvízla Didi v bytě přeplněném hlučnou rodinou. Milující a milovanou rodinou, před níž se ale v této situaci dalo uniknout jen na balkon. Na tom sousedním se snažil najít chvilku klidu Alex. Jejich náhodná setkání a povídání přes balkon se změnila v příjemné každodenní schůzky. Samozřejmě s dodržením nařízeného odstupu. Může za tak zvláštních okolností vzniknout láska?


Moje hodnocení:

Kniha Rande na balkoně je romantický příběh odehrávající se v době koronavirové karantény, která nás všechny určitým způsobem více či méně ovlivnila.

Hlavními postavami jsou Alex a Didi, kteří se náhodně potkávají na balkonech svých bytů, když hledají útočiště a chvilku klid od svých otravných rodin a spolubydlících. Alex je doma zavřený se svou ex přítelkyní Gaiou, která je posedlá zdravou stravou a taky touhou vyhnat svého bývalého přítele z bytu. Jejich soužití - ignorování se a občasné naschvály - není vůbec jednoduché a atmosféra v jejich krásné bytě by se tak dala krájet. Oproti tomu Didi přijela na návštěvu do svého rodného domu k rodičům, pubertální sestře a starému dědečkovi, což také není ideální. Zvlášť pokud se všichni tyto lidé snaží natěsnat do malého prostoru. Vzhledem k tomu, že je zákaz vycházení, jsou třecí plochy a zlozvyky ostatních členů domácnosti velice viditelné a je jen otázka času, než někdo vybuchne.
 
 
Balkon. Jediné útočiště od stísněnosti a nepohody, která v obou bytech panuje. Balkon. Kouzelné slovo, které Alexe i Didi svede dohromady. Vše začne jako náhodný rozhovor dvou cizích lidí. Postupně se ale utváří stále pevnější vztah, oba napjatě očekávají hodinu, kdy se opět sejdou a každodenní promluvy se stávají v podstatě náplní jejich zastavených životů. Působí trochu jako novodobí Romeo a Julie. Románek v nelehké době za nelehkých okolností. Možná právě díky tomu, tak výrazný.

Vždy po kapitolách se střídají pohledy obou hlavních postav. Díky čemuž máme ucelený pohled na jejich rodící se vztah, ale také do jejich soukromí a vztahů se členy rodiny, v Alexově případě s bývalou přítelkyní. Díky tomu může sledovat zajímavý jev, a to chování povahově a věkově odlišných lidí v této době a v uzavřených prostorech bez možnosti opustit byt. Jak se s nastálou situací vyrovnávají, co jim nejvíc chybí... 

V podstatě všechny vedlejší postavy mě rozčilovali. Že to byla Alexova ex přítelkyně Gaia, je celkem pochopitelné, ale nejvíc ze všeho mě iritovala matka Didi. Za prvé její přehnané a nepochopitelné reakce na v podstatě vše okolo a hlavně její fantaskní teorie.
 
 
 
Z příběhu sálá příjemná romantická atmosféra a prostředí Itálie, byť jiné než jak ho běžně známe. Líbí se mi, jak rychle se autorka dokázala autorka zareagovat na vzniklou situaci a jak se s ní vypořádala. Myslím, že se jedná o první z mnoha knih s tématikou koronaviru a karantény. 

Kniha má malý formát a větší font písma, tudíž se opravdu velmi rychle čte. Po dočtení ve mě ale zanechala pocit, že nic není tak černé, jak se na první pohled může zdát a vše se v lepší obrátí. 

Obálka knihy se mi líbí moc. Myslím, že se k obsahu skvěle hodí a oba balkony ve mě skutečně vyvolávají pocit, že se jedná o Itálii.



Knihu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

14 komentářů:

  1. Na tuto knížku jsem už četla recenzi na jiném blogu, zaujala mě už tenkrát, bohužel ji u nás v knihovně stále nemají :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad časem bude k vypůjčení. :/ Tohle napjaté očekávání, než konečně v knihovně knihu mají, znám moc dobře a vůbec nezávidím...

      Vymazat
  2. Zní to dobře. :) Určitě něco, co bych si ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze. Teď mě mrzí, že jsem si knihu také nepřečetla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :) Chápu, také se mi mnohokrát stálo, že jsem zpětně litovala.

      Vymazat
  4. Wow, jsem nadšená bleskurychlou reakcí na současnou krizi, to je opravdu úchvatné. Věřím, že se kniha může číst dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, je to opravdu hodně rychlá reakce a určitě stojí za to si knihu přečíst. :)

      Vymazat
  5. To vůbec nevypadá špatně. Asi po knize mrknu. Pěkná recenze 🙂

    OdpovědětVymazat
  6. O knize jsem chvíli přemýšlela, ale nakonec jsem si o ní nenapsala, teď si říkám, jestli to nebyla škoda... Protože jsi mě svojí recenzí na knihu nalákala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem tě zaujala. :) Taky se mi několikrát stalo, že jsem zaváhala a pak jsem jen hořce litovala... :)

      Vymazat
  7. Pěkná recenze, kniha vypadá opravdu zajímavě... nad knihou jsem váhala, ale nakonec jsem si o ní nenapsala... Možná je to škoda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Zajímavá rozhodně je a hlavně originální svým tématem.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.