Měsíční shrnutí #45 /září 2020

 
Září je pryč. A uteklo opravdu rychle. Z příjemného, lehce hektického začátku nového semestru se stalo pokračování distanční výuky, tentokrát však s přísnějšími podmínkami. Není to úplnš příjemné, zvlášť když nevím na jak dlouho to bude. Doufám, že než se pořádně pustím do psaní bakalářky bude vše aspoň trochu v normálu.
Pokud jde o čtení, díky tomu že jsem doma a nemusím nikam dojíždět, mám více času a tím pádem i více přečtených knih. Což je super. Aspoň nějaké pozitivum. 
Výběr toho co jsem přečetla, je poměrně rozmanitý. Thriller, komiks, YA romantika, fantasy, historie... taková všeho chuť.

Počet přečtených knih: 9

Počet přečtených stran: 2 536

Nejčtenější nakladatelství: CooBoo, Cosmopolis, Československý spisovatel, Ikar, Klika, Metafora


 

Autor měsíce: Allison Brennanová
Proč: Těžké. Četla jsem tolik skvělých knih od skvělých autorů, že vybrat jednoho není vůbec snadné. Nakonec je to autorka thrilleru Třetí na řadě, která mě svým stylem psaní dostala. Pomalé rozplétání zapeklitého případu a odkrývání důkazů evidentě umí velmi dobře. Jenom mi potvrdila to, že se do thrillerů musím pouštět častěji.

 

Největší překvapení: Osvětimský proces (Annette Hessová)
Proč: Válečné příběhy čtu zřídka a z tohohle jsem navíc měla obavy kvůli mnoha nepříliš pozitivním recenzím. Nakonec jsem byla příjemně překvapená zajímavou formou vyprávění, kdy se hrůzy války řeší v prvním velkém Osvětimském procesu a kromě přímých válečných hrůz, je také propracovaná psychologie postav ze současnosti a jejich vyrovnávání se s minulostí.

 

 

Největší zklamání: Kočky útočí (Sarah Andersenová)
Proč: První díl mě nadchl. Bavila jsem se u něj, viděla jsem se v mnoha situacích... a tak jsem čekala, že i tenhle bude stejně skvělý. Asi byla chyba číst je tak rychle po sobě, ale ve výsledku mě Kočky útočí spíš zklamaly. Špatné nejsou, ale kvalitám prvního dílu se rovnat nemohou.

 

 

Ženská postava měsíce: Eva - Osvětimský proces (Annette Hessová)
Proč:  Eva mě zaujala hlavně z jednoho důvodu, a to je její síla a odhodlání postavit se rodině i všem, které miluje, kvůli něčemu, čemu sama věří a za co je dobré bojovat. Její účast na Osvětimském procesu byla sama o sobě hodně zajímavá a silná a to, jak vše zvládla je hodno obdivu.

 

Mužská postava měsíce: Dax - Po tvém boku (Kasie Westová)
Proč: Prvoplánový "zlý" kluk, který ale není tak zlý jak vypadá. Jo, přesně tenhle typ v knihách miluju. Možná to je klišé, ale to mi vůbec nevadí.

 

 

Pár měsíce: Didi a Alex - Rande na balkoně (Felicia Kingsley)
Proč: U těchhle dvou se mi líbil ani tak jejich vztah, jako spíš okolnosti, za jakých se seznamovali a jejich balkonové situace.

 

 

Nejlepší obálka: Aglajina zem (Petra Variant)
Proč: Tahle obálka mě zaujala na první pohled. Působí tajuplně, kouzelně a člověk se při pohledu na ni nemůže dočkat, co ho čeká uvnitř. Ve výsledky obsah s obálkou krásně koresponduje a vytváří skvělý celek.

 

 

Nejhorší obálka: Srpnovští páni (Vladimír Neff)
Proč: Na první pohled jsem si myslela, že jde o krásnou obálku s růžemi. Při bližším zkoumání jsem zjistila, že to červené nejsou růže, ale jezdec na koni... Škoda.

 

12 komentářů:

  1. Super shrnutí! z knížek jsem četla PO tvém boku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Myslím, že Po tvém boku už četl téměř každý, to jen já jsem nějak pozadu. :)

      Vymazat
  2. Ani mňa ďalší komiks od Sarah Andersen nezaujal tak, ako prvý...už to bolo také silené a vtipy neboli vôbec vtipné :/ Ale na prvú časť rada spomínam a aj sa k nej rada vraciam :)

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, zvládla jsi toho hodně. Z tebou přečtených knížek mě nejvíce zaujala - Třetí na řadě. A na knihu Po tvém boku se chystám, děkuji za připomenutí, na to jsem postupem času trošku pozapomněla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obě knihy, které jmenuješ můžu stoprocentně doporučit. :)

      Vymazat
  4. Teda, smekám.... Kde jsou ty časy, kdy jsme na tom byly se třema až pěti kouskama za měsíc podobně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, distanční výuka znamená více času na čtení a méně dojíždění. :))

      Vymazat
    2. Tak mě naopak to dojíždění do práce chybí - to byl pro mě čas kdy jsme toho přečetla nejvíc. :( Takhle jsem schopná spát skoro do osmi, abych pak stihla pracovní notebook v osm zapnout.

      Vymazat
    3. Aha, tak to je potom nepříjemné. :/

      Vymazat
  5. Třetí na řadě je skvělá kniha :-) Rande na balkoně je spíše taková jednohubka k vodě nebo ke kávě, neurazí/nenadchne. Na Osvětimský proces si prosím zuby :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda. :) Na Osvětimský proces pozor. Já byla spokojená, protože válečné knihy moc nevyhledávám a tak mě z velké části řešená psychologie postav, bavila. Mnoho čtenářů je ale rozčarovných...

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.