Knižní přírůstky #32

S novými knihami jakoby se roztrhl pytel. Před nedávnem jsem ukazovala knihy, které mi přišly a už mám doma další čtyři. Opět jsou to novinky z Nakladatelského domu Grada, kterému moc a moc děkuji.

Přestože jde o čtyři knihy, je to výběr napříč několika žánry.

Jako první a pro mě nejočekávanější je to kniha Milované a obávané autorky Kate Hodgesové. Kniha slibuje padesát příběhů o silných ženských hrdinkách napříč staletími. Jedná se tak o knihu plnou historie, podanou příjemnou moderní formou ve spojení s feministickými myšlenkami.

Padesát mytických ženských postav – padesát moderně převyprávěných příběhů. Čarodějky, bohyně, víly i válečnice...
Kniha Milované a obávané se skládá ze starých mýtů a lidových příběhů o legendárních mytických bytostech, ale vypráví je novým způsobem. Nezávislé víly, svůdné dívky v lesích, strašidelné čarodějn
ice nebo málo známé bohyně – kniha pokrývá širokou paletu mytických ženských postav z celého světa, od dobře známých po takřka zapomenuté, od prastarých po ty moderní, a ukazuje jejich příběh v novém světle, inspirativním pro současné ženy.
V příbězích nechybí židovská démonka Lilith, česká bojovnice Šárka, japonská bohyně Ame-no-Uzume, keltská víla bánší, egyptská bohyně Maat, severská Freya, řecká obluda Medusa, babylonská bohyně Tiamat, hinduistická Kálí či vúdú bohyně Maman Brigitte.
Kniha je rozdělena do pěti přehledných částí – Čarodějnice, Bojovnice, Nositelky neštěští, Elementární duchové a Velkorysí duchové a každou kapitolu doprovází také krásná barevná ilustrace.



Další knihou je Veganská kuchařka od Moniky Ševčíkové. Sama nepatřím mezi vegany ani vegetariány, zastávám názor, že v umírněném množství by se mělo jíst všechno. Na druhou stranu nikoho neodsuzuji, nebo nepřesvědčuji, co je správné a špatné. Tato kniha slibuje zdravé recepty z ovoce, zeleniny, nebo obilovin, které mám moc ráda. Už teď se těším, až si něco z receptů vyzkouším.

Ať už jste vegetariány, začínáte s veganskou stravou nebo máte chuť přidat do své stravy více zeleniny a ovoce, tato kuchařka pro vás bude tou pravou inspirací. Vyberete si z více než 50 zdravých receptů, které se skládají čistě ze zeleniny, ovoce, luštěnin a obilovin.

Vyzkoušejte celozrnné pečivo s výběrem pomazánek, snídaňov
é kaše a smoothie, špaldovou pizzu a chleba, polévky a omáčky na těstoviny, ovocné koláče, mandlové mléko nebo domácí tempeh a seitan. Každý recept má svoji fotku.

Dozvíte se, že rostlinná strava je rychlá, jednoduchá a příprava rodinného oběda pro vás bude hračkou, stejně tak jako svačina do práce.

 

 

Pro milovníky rostlin nejen na zahradě nebo v parcích, ale také ve vlastním domově je ideální kniha Plant Tribe od dvojice autorů Igora Josifoviče a Judith De Graaff. Primárně jsem si knihu vybrala pro svoji maminku, které rostliny miluje a má jich plný dům, i já sama se ale na knihu moc ráda podívám.

Druhá kniha autorské dvojice Josifovic a De Graaffová je věnována tomu, jak pěstování rostlin v našem příbytku mění náš život. V každé kapitole jsou informace o rostlinách, průvodce stylem i skutečné interiéry lidí, kteří si pěstování rostlin oblíbili, spolu s radami, jak si použitím správných rostlin dodat svou energii, kreativitu a radost ze života.
V textu najdete také skutečné dotazy čtenářů blogu Urban Jungle, kladené v souvislosti s rostlinami a domácími mazlíčky. Autoři se soustředí především na pozitivní energii, kterou rostliny vnášejí do každého pokoje našeho bydlení a do každé oblasti našeho života.

 

 

No a jako poslední je to kniha, která už dávno není horkou novinkou. Zlatá klec od autorky Camilly Läckberg. V době kdy vycházela mě příliš nezaujala, ale teď se na ni vyloženě těším. Dobrá zpráva pro všechny, kdo již autorčinu kouzlu a této sérii propadli je ta, že v říjnu bude vycházet druhý závěrečný díl této dualogie. 

Napínavý román se odehrává ve Stockholmu a točí se kolem Faye, ženy připravené udělat cokoli, aby dosáhla toho, po čem nejvíc touží: pomsty.

Faye a Jack jsou dokonalý pár snů. Společně vybudovali úspěšný byznys ve Stockholmu, bydlí v luxusním bytě a jsou obklopeni „bohatými a krásnými“. Narození dcery Julienne korunuje jeji
ch štěstí.
Postupně ale Jack tráví stále víc času v práci a přestává se svou ženou sdílet věci kolem firmy. Začínají se vzdalovat. Jednoho dne Faye přistihne Jacka doma v posteli s jeho krásnou a úspěšnou kolegyní.
Poté, co ji zradí, se její svět rozpadne na kusy a jí nezůstane vůbec nic. Je naprosto zničená, dokud se nerozhodne, že mu všechno oplatí, a zosnuje krutou pomstu. Dobře zná jeho slabá místa, a co je nejlepší – nespěchá.
Navíc, Jack není první muž, s nímž si Faye musela vyřídit účty.

Zlatá klec je román o odvážné ženě, která vzala osud do svých rukou poté, co byla využita a zrazena. Dramatický příběh zrady, vykoupení a pomsty.

Camilla Läckberg s nebývalou bravurou buduje hutný příběh se zápletkami tak nečekanými, že vás zvednou ze židle.

 

 

 Znáte knihy? Pokud ano, chystáte se na ně, nebo jste je už četli?

8 komentářů:

  1. Na Zlatou klec jsem koukala, dost mě zaujala, ale jaksi jsem se k ní nedostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě také zaujala, a to hned když vycházela... ale nějak jsem se k ní nedostala. Takže teď jsem nabídky využila. :)

      Vymazat
  2. Nad Milované a obávané jsem také přemýšlela, ale nakonec si ji nevybrala. A na Zlatou klec se těším. Ať se knihy líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, doufám, že se líbit budou. :) Mě Milované a obávané zaujaly na první pohled a ani na chvilku jsem o nich nepochibovala, snad dostojí mému očekávání...

      Vymazat
  3. Moc pěkné přírůstky, akorát asi nic pro mě. I když ta Veganská kuchařka může být zajímavá i přesto, že vegan nejsem :D Pěkné čtení a ať se ti líbí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Znám jen Zlatou klec, ale ještě jsem ji nečetla. Pořídila jsme si ji v nějakých slevách do čtečky, už před nějakou dobou....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je nejvyšší čas napravit to a přečíst si ji. Když má vycházet ten druhý díl... :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.