Recenze: Pohádková kniha legend

Autor:
Shannon Haleová

Název originálu: The Storybook of Legends

Počet stran: 256

Série: Ever After High

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání v ČR: 2014


Oficiální anotace:
Na Den odkazu se všichni studenti Ever After High podepisují do Pohádkové knihy legend a zavazují se tak k tomu, že naplní své osudy a stanou se další generací Sněhurek, princů Charmingů a Zlých královen. Všichni věří, že odmítnutí podpisu znamená, že nejen student, ale i celá jeho pohádka navždy zmizí. Puf!
Avšak Raven Queen začí
ná pochybovat. Jako dcera Zlé královny musí naplnit svůj osud tím, že otráví další Sněhurku. Raven začíná tušit, že po takové budoucnosti přece jen netouží, a jistě ví jen jednu věc – být zlá prostě není její styl.
Dcera Sněkurky, Apple White, se ale nemůže Dne odkazu dočkat! Konečně totiž získá své pohádkové Šťastně až na věky. Její osud je ovšem propojen s Raveniným, a jestli Raven nepodepíše Pohádkovou knihu legend, může to znamenat Nešťastně až na věky pro obě.

Moje hodnocení:

Kniha je primárně určená pro naprosto odlišnou věkovou kategorii, než jsem já. Její čtení jsem si i přesto užila.

Příběh je zasazen do světa/internátní školy Ever After High (ti co mají kolem sebe mladší děti, sourozence... určitě vědí). Kde se učí děti pohádkových postav, jak se chovat a jak jít ve šlépějích svých rodičů co nejlepším způsobem. Můžeme narazit na dceru Kloboučníka z Alenky v říši divů,  princezen Popelky, Šípkové Růženky, nebo třeba na syna lovce ze Sněhurky, prince... a mnoho dalších. Všechny tyto pohádkové postavy se snaží přiblížit svým rodičům a jednoho dne naplnit svůj osud, aby jejich pohádka nezmizela.
 


Nejvýznamnějšími postavami, kolem kterých se točí veškerý děj jsou Raven Queen, dcera Zlé královny a Apple White, dcera Sněhurky. Jak už je asi patrné tyto dvě dívky jsou naprostými protiklady. Apple White se na svůj osud těší, má vše předem připravené, už vidí své Šťastně až na věky. Je to laskavá a trochu naivní dívka, které se každému snaží pomoci, ale ne vždy dokážu dohlédnout do podstaty problému a pochopit city druhých. Oproti tomu Raven je se svým budoucím osud Zlé královny nespokojená. Nechce a ani neumí být zlá, a to že se ji všichni bojí a straní se jí, je pro ni zdrojem bolesti a smutku.

Den odkazu je dnem, kdy se všichni žáci podepíší do Knihy legend a přijmou tak svůj osud. Osud, který si nevybrali a mnozí z nich s ním nesouhlasí, ale není jiná možnost. Nebo snad ano? To je hlavním posláním Raven. Zjistit, zda svému osudu může vzdorovat a stát se tím, kým chce být.

I přestože je kniha pro výrazně nižší věkovou kategorii, čtení jsem si užila a příběh mě bavil. Kniha se velice příjemně čte. Děj bez nějakých složitostí a zdlouhavých popisů příjemně plyne. Nestane se v něm nic výjimečného, nebo neočekávaného Jsem si ale jistá, že cílová skupina bude z knihy naprosto nadšená. Jako příjemný návrat do dětských let je četba ideální.

Obálka knihy je stejně jako obsah milá a hezky zpracovaná. Skvělé je, že každá stránka je ještě orámována fialovo - růžovými ornamenty a ořízka je také taková, což knize dodáva na pohádkovosti.






Stellouškovo hodnocení:

Kniha Ever After High se mi líbila hlavně díky tomu, že miluju Disney pohádky a princezny. Už na první pohled jsem věděla, že se mi kniha bude líbit. Myslím, že cílová skupina je okolo mého věku, takže mi to vyhovovalo.

 
Hlavní hrdinky Raven Queen a Apple White jsou rozdílné osobnosti.

Raven má fialovo černé vlasy a stejné má i oblečení. Její matka Zlá královna je uvězněná v zrcadle. Ale její tatínek, ten je hodný a ochotný. Raven byla hodná, ale její matce se to vůbec nelíbilo, protože chtěla, aby byla Raven stejná jako ona.

Apple má světlé, blond vlasy a kůži bílou jako zeď. Všem bylo divné, proč nemá černé vlasy jako maminka, ale nikdo nezjistil proč. Nejradši měla zlatou, červenou a bílou barvu. Nosila oblečení jenom v těchto barvách.

Raven a Apple letos nastupují do druhého ročníku, ve kterém se pořádá Den odkazu předků, kdy každý student přijme roli po svých rodičích. Apple se tenhle den moc těšila. Až převezme maminky roli, ale Raven... Ta se na to netěšila, protože nechce být jako její maminka.

Kniha má krásnou obálku a krasně barevné stránky. Moc se mi líbí. Druhý díl si určitě přečtu a už mě zajímá, o čem bude.





Pokud chcete Stellouška sledovat, můžete tady:

https://www.databazeknih.cz/uzivatele/stellousek-196500
https://www.goodreads.com/user/show/83429926-stellou-ek

12 komentářů:

  1. Pěkná recenze, kniha mě zaujala obálkou :) A vypadá to na takové skvělé odpočinkové čtení :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuto sérii jsem četla a přišla mi velice pohodová a milá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My zatím máme přečtený jen tenhle díl, ale druhý už čeká doma. :))

      Vymazat
  3. Tak tohle asi není úplně čtení pro mě :) Ale kdybych byla mladší, knížku bych si určitě s chutí přečetla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto chápu. :) Taky si myslím, že pro mladší čtenáře je kniha skvělá. :)

      Vymazat
  4. Zní to hrozně vtipně :D já tyhle fantasy mišmaše miluju, to by mohla být knížka pro mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro cílovou skupinu je Ever After High v kurzu a myslím, že tvoje slovo "vtipné" by ji urazilo. :) Já bych spíš ze své pozice použila výraz roztomile naivní a kouzelné. :)
      Pokud tě zaujala určitě se po ní podívej, jednou za čas je skvělé vrátit se do dětských let...

      Vymazat
    2. Já si myslím, že na humoru je krásné to, že ho každý spatřuje jinde a vnímá jinak, takže mě docela zaráží, že by někoho mohlo slovo "vtipné" urazit. Však vtipné není totéž co směšné. A ten nápad prostě vtipný je. :D

      Vymazat
    3. To jsme se špatně pochopily. Samozřejmě pro každého je vtipné něco jiného. Neberu ti, že nápad knihy zní vtipně... :)

      Vymazat
  5. Obálkou by mě kniha zaujala a mám pocit, že jednu dobu jsem ji viděla snad všude a říkala jsem si, že ji někdy vyzkouším. Jen jsem se k ní teda ještě nedostala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji ve svém okolí naopak moc nezaregistrovala. Objevily jsme ji náhodou v Levných knihách. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.