Měsíční shrnutí #49 a #50 /leden a únor 2021

Vzhledem k tomu, že jsem měla v lednu náročné zkouškové a povedlo se mi přečíst s vypětím všech sil pouze dvě knihy, rozhodla jsem se, spojit leden a únor do jednoho většího shrnutí. V podstatě jsem se tak dostala ke svému obvyklému číslu přečtených knih. Kromě jedné, která mě poměrně zklamala, byly všechny velmi povedené, až nadprůměrně.



Počet přečtených stran: 8

Počet přečtených knih: 2 889

Nejčtenější nakladatelství: Cosmopolis, Fobos, Fragment, Kontrast Vintage, Metafora


Autor měsíce: Leigh Bardugo
Proč: Tento měsíc se mi potvrdilo, že autorčin styl psaní mi sedí a skvěle se mi čte. Před několika lety to bylo Šest vran, teď Griša, ale u obojího jsem byla mile překvapená. Autorka dokáže skvěle popisovat, udržet napětí, vymyslet zajímavé prostředí a zápletky...



Největší překvapení: Daisy Jones & The Six (Taylor Jenkins Reid)
Proč: Kniha, která byla vidět všude. Ke mně se dostala díky štafetě a upřímně jsem si nebyla moc jistá, zda se mi vůbec bude líbit a zda mi sedne styl rozhovorů, jímž je vyprávěna. Brzy jsem zjistila, že obavy byly zbytečné. Z Daisy Jones jsem nadšená ještě teď, nelituju že jsem ji četla a budu ji jenom doporučovat.



Největší zklamání: Všechny barvy noci (Karine Lambertová)
Proč: Edici 7lásky mám hodně ráda a ve většině případech jsem knihy hodnotila velmi kladně. Podle zajímavé anotace jsem počítala s tím, že i tato kniha bude skvělá. Bohužel, jsem už po několika stranách byla zklamaná a vydrželo mi to až do konce knihy. Málo propracovaná a téma přicházení o zrak bych očekávala mnohem podrobněji, psychologičtěji zpracováno.


Ženská postava měsíce: Vita - Cizinka v Paříži (Joanna Reesová)
Proč: Vita mi byla sympatická už i v prvním díle a tady mé sympatie trvaly. Líbí se mi její odhodlání, víra v sebe sama a svou pravdu a neustálá síla znovu a znovu se z úplného dna dostat na vrchol. Zároveň je ale starostlivá, obětovavá a pro své blízké ochotna vytrpět mnohé.



Mužská postava měsíce: Temnyj - Griša (Leigh Bardugo)
Proč: Jasná věc. Team Temnyj. Ano je to hlavní záporák a v reálném životě bych si ho nevšimla, ale v knize mi je sympatický a líbí se mi. Jeho schopnost měnit tváře resp. ukázat i skutečnou "lidskou" tvář, navzdory obvyklé zlé masce. Možná to bude znít hloupě, ale dokázala jsem omluvit i jeho krutost.



Pár měsíce: Camilla a Billy - Daisy Jones & The Six (Taylor Jenkins Reid)
Proč: Vybrat pár, kdy by se mi skutečně líbil, hodil se k sobě... bylo tentokrát hodně těžké. Ve většině knih, které jsem četla, páry moc nebyly, nebo rozhodně nebyly ideální. Nakonec jsem vybrala Billyho a Camillu, kteří se k sobě hodí, doplňují se a dokázali spolu vydržet i přes nejednu turbulenci a problém. Navzájem se podporují, dopňují, a to zejména z Camilliny strany.

 

Nejlepší obálka: Město knih (Akram El-Bahay)
Proč: Další těžká věc. Tentokrát jsem nevěděla, která je hezčí. Vybrala jsem Město knih, protože podle mě zaujem na první pohled, a to i přestože má svým způsobem minimalistickou obálku. Spojení názvu, zářící knihy i zvláštní barvy v pozadí, prostě funguje.



Nejhorší obálka: -
Proč:


10 komentářů:

  1. Za dva měsíce osm knih? To je paráda :)

    často se setkávám, že Daisy je překvapení... milé až si říkám, že si to přečtu taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji doporučuju. Pro mě to bylo hodně velké překvapení. Vůbec jsem nečekala, že se mi bude tak líbit. :)

      Vymazat
  2. Krásné číslo! Já četla jen Všechny barvy noci a Dva v srdci :-) Grišu mám ale v plánu! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Grišu jsem také měla v plánu (několik let) a jsem ráda, že jsem se k ní teď konečně dostala. :)

      Vymazat
  3. Ahoj, pěkné shrnutí, já osobně se těším na tvůj článek ke knize Dva v srdci. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že bude brzy. Jsem s těmi recenzemi nějak pozadu. :D

      Vymazat
  4. Grišu jsem už jednou začínala číst a asi si budu muset dát repete, protože si skoro nic nepamatuju :D Jinak přeji hodně přečtených knih i za březen :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, za březen to asi nebude velká hitparáda. :)) Tobě také březen plný skvělých knih. :)

      Vymazat
  5. Dva v srdci jsem četla a stejně tak moji oblíbenou Grišu. :) Ale zaujala mě i kniha Město knih.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě zaujalo. :) Jedná se o trilogii, takže tenhle díl tomu odpovídá. Určitě je to ale velmi originální námět. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.