Měsíční shrnutí #60 /prosinec 2021

Trošku opožděně, ale ještě jednou se ohlédněme za uplynulým rokem v rámci měsícíčního knižního shrnutí. Prosinec (a leden také) pro mě bývá hodně náročný kvůli zápočtům a zkouškám. Tentokrát to nebylo jiné, proto jsem na čtení nenacházela tolik času, kolik bych si představovala. I tak jsem ale zvládla přečíst krásné čtyři knížky a splnit (ještě navýšit) roční knižní výzvu, což je skvělé.


Počet přeřtených knih: 4

Počet přečtených stran: 848

Nejčtenější nakladatelství: Albatros, Metafora, Ocelot, Odeon

 


Autor měsíce: Barbara O'Nealová
Proč: Od autorky jsem četla na začátku podzimu Když jsme ještě věřily na mořské víly a tenhle měsíc její další knihu Jak se dědí tajemství. Z obou jsem byla nadšená a hodně se mi líbily. Tanhle druhá dokonce o něco více. Autorčin styl se mi moc líbí a velmi dobře se mi čte. Takže volba padla samozřejmě na ni.



Největší překvapení: O kousek šťastnější (Derren Brown)
Proč: Seberozvojové a jim podobné knihy téměř nečtu, spíš se jim vyhýbám. Tahle mě ale, vlasntě ani nevím proč, zaujala. A dobře jsem udělala, když jsem po ní sáhla. Opravdu jsem se něco dozvěděla, uvědomila jsem si určité věci... Jednoznačně velmi pozitivní překvapení.



Největší zklamání: -
Proč: -



Ženská postava měsíce: Olivie - Jak se dědí tajemství (Barbara O'Nealová)
Proč: Hlavní hrdinka knihy, která spadně do situace bez příprav, nevědomá a zmatená a pomalu rozplétá rodinou historii, se kterou se snaží sžít. Navíc v nové zemi, městečku, s novými lidmi... Přesně postava, kterou si člověk oblíbí a fandí jí.



Mužská postava měsíce: Milý/umrlec - Kytice, Svatební košile (Karel Jaromír Erben)
Proč: V tomhle případě to rozhodně není oblíbená postava, ale fascinuje mě. Zvlášť když si vzpomenu na filmové zpracování, kde osobu mistrně ztvárnil pan Roden.



Pár měsíce: Olivie a Samir - Jak se dědí tajemství (Barbara O'Nealová)
Proč: Od začátku je jasné, že tihle dva se k sobě skvěle hodí. Sledovat jejich seznámení, vzájemné oťukávání a následně i vztah mě bavilo a moc jsem jim vše přála.



Nejlepší obálka: Jak se dědí tajemství (Barbara O'Nealová)
Proč: Zdá se, že tohle shrnutí je celé jen o této knize. :) Ale ona si to zaslouží. Navíc tahle obálka je prostě nádherná, i výrazná růžová, která se schovává pod přebalem.



Nejhorší obálka: O kousek šťastnější (Derren Brown)
Proč: Už to tak vypadá, že tahle obálka je ze všech čtyř knih nejméně hezká. Upřímně a povrchně, kdybych měla vybírat jen podle ní, nevyberu si... Naštěstí obsah to mnohonásobně vynahrazuje.


6 komentářů:

  1. krásné nové vydání Kytice :) a přeji hodně štěstí se zkouškami :) ať se daří :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, nové vydání Kytice je naprosto úžasné. :) Už jsem ji četla mnohokrát, ale neodolala jsem a přečetla si znovu. :D
      Děkuji. Doufám, že vše proběhne v pohodě. :)

      Vymazat
  2. Pěkné shrnutí a přeji úspěšné zkouškové 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. :) Moc doufám, že bude úspěšné...

      Vymazat
  3. Z tvého seznamu jsem četla Kytici, což je povedená klasika a Jak se dědí tajemství, což bylo moc příjemné čtení. ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.