3x mini recenze: Jak vycházet s problémovými lidmi, Cítit se skvěle - vypadat skvěle!, Kytice

Autor: Silke Weining

Název originálu: Mit schwierigen Menschen klarkommen

Počet stran: 160

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Grada

Rok vydání v ČR: 2020

 

Oficiální anotace:

Domluvte se s choleriky, věčnými kritiky a dalšími nevyrovnanými lidmi

Všichni známe ten typ lidí, co z každého setkání udělá kovbojku – kolega v práci, který pokaždé něco špatně pochopí, příbuzní, kteří si neustále stěžují nebo ostatní urážejí. Soužití s takovými lidmi je náročné a vyčerpávající. Vysávají z v
ás energii, demotivují vás a snižují váš pracovní výkon. I když se snažíte nevšímat si jich, ne vždy se konfrontaci s nimi můžete vyhnout.

Jak s takovými lidmi jednat a neskončit při tom na straně poražených? Pomůže pohotové jednání, nebo hroší kůže? Tato kniha přináší praktická řešení a cenné nástroje pro jednání se širokým spektrem problematických typů lidí. Naučíte se, jak komplikovaného člověka poznat, co při setkání s ním dělat a co naopak nedělat.

Autorka a zkušená koučka Silke Weinig se nezaměřuje na rychlá řešení, ale na vnitřní posílení, které využijete nejen při jednání s náročnými lidmi, ale také pro další nepříjemné situace, které život přináší.

Moje hodnocení:

Kniha Jak vycházet s problémovými lidmi je, jak už název napovídá, pomocníkem v komunikaci a mezilidských vztazích. A jako taková není vůbec špatná.
Autorka se snaží předat typy, rady a triky jak jednat s problémovými lidmi (agresivními, zahleděnými sami do sebe, sebestřednými, tichými...). Ve své podstatě přináší opravdu několik zajímavých a použitelných rad, které se do běžného života budou skvěle hodit. Spíše se ale zaměřuje na osobnost čtenáře. To jak ji rozvíjet, pochopit sebe sama, svou motivaci a pocity, charakterové vlastnosti, a to jak s nimi pracovat... díky čemuž bude reagování na problémové osoby výrazně snazší.
Velkým plusem je také to, že není opakováno po tisící totéž, co lze najít v podobných publikacích. Autorka šla trochu jinou cestou a myslím, že se jí to podařilo. Jako škodu vidím to, že nejsou některé části rozebráné více do hloubky.
Obálka knihy se mě osobně moc nelíbí, spojení výrazné žluté a modré mi přijde moc agresivní. Naopak nápad s kaktusy (resp. problémovými lidmi) je vtipný a originální.


 



Autor: Veronika Marešová

Název originálu: Cítit se skvěle - vypadat skvěle!

Počet stran: 145

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Grada

Rok vydání v ČR: 2021


Oficiální anotace:

V knize se dozvíte:
- jak docílit harmonie vnitřní a vnější krásy
- co si obléknout, abychom se cítili skvěle a vypadali skvěle
- co vše je součástí naší image a naší vizitkou
- jak zjistit svůj barevný typ, jak barvy kombinovat a využívat psychologii barev ve svůj prospěch
- jak si k sobě utvářet zdravě sebevědomý postoj
- jak se naše
vnitřní já projevuje navenek, díky čemu a jak lze podpořit naši osobnost

Tato kniha je ideální volbou pro ženy i muže, kteří chtějí docílit autentické a podporující image, která je v souladu s jejich životním stylem, hodnotami i osobní značkou. Je určena každému, kdo hledá pomocnou ruku na cestě k vlastnímu sebevyjádření. Každá kapitola je doplněna o praktická cvičení a tipy, díky kterým čtenář může teoretické informace ihned využít v praxi.

Moje hodnocení:

Kniha Cítit se skvěle - vypadat skvěle! slibuje pomocníka, který čtenářovi ukáže, jak se chovat a vystupovat tak, aby se cítil dobře a i na své okolí působil dobře. A ve své podstatě to i splňuje. Jen podstatně méně podrobně, než jsem čekala. Autorka spíše klouže po povrchu a řadu zajímavých postřehů a rad jen lehce zmíní, nadhodí a dále neprobírá. Naopak u některých částí se zastavila na trochu delší dobu, což je fajn.
V podstatě je ale splněno to, co slibuje anotace. Kniha pojednává o řadě věcí, jak se chovat, oblékat, cítit... aby člověk působil dobře a sám se cítil ve své kůži dobře. Hlavní zaměření je na vzhled a vnější stránku osobnosti, která je důležitá, i když řada lidí tvrdí opak. To jak se cítíme a působíme na okolí je z velké části způsobeno tím, jak se prezentujeme. V knize je to zmíněno a sama si to také myslím, oblečení/styl nás popisuje a díky němu se cítitime více či méně sebevědomí.
Nejvíce mě zaujala část o typologii člověka podle barev, a to jak je správně kombinovat a o druzích postav a k nim vhodnému oblečení. Na své si přijde jistě řada čtenářů a nějaký ten aplikovatelný typ si také jistě najde.
Obálka knihy je decentní, není příliš výrazná ani nápadná. Přesto působí mile a harmonicky. 





Autor: Karel Jaromír Erben

Název originálu: Kytice

Počet stran: 168

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Odeon

Rok vydání v ČR: 2020

 

Oficiální anotace:

Snad nejznámější česká sbírka balad 19. století je natolik nadčasová, že oslovuje čtenáře již neuvěřitelných 150 let. Verše plné tajemna, mystiky a poučení jdou až do hloubky české duše. Jejich aktuálnost navíc podtrhují křehké a citlivé ilustrace současné známé české malířky a grafičky Míly Fürstové, která se svým smyslem pro detail a jemnou poetikou svých děl dokonale napojila na myšlenkový proud Karla Jaromíra Erbena. V tomto díle se dva umělecké proudy stávají jedním, jedinou Kyticí.

Moje hodnocení:

Knihu Kytice jsem četla již mnohokrát a je to pro mě něco, k čemu se velmi ráda vracím. Někdy k jedné baladě, jindy k celé sbírce. Jednotlivé balady si stále užívám a části některých dokonce můžu recitovat zpaměti. Vedou u mě balady Svatební košile a Vodník.
Hned, když vyšla tato nová nádherná verze s ilustracemi Míly Fürstové vyšla, běžela jsem si ji koupit. A za tu dobu, co ji doma mám jsem si jí listovala už několikrát. Toto zpracování je, řekla bych, o třídu výš než předcházející vydání, právě díky nádherným ilustracím.
Myslím, že jednotlivé balady není třeba podrobně popisovat. Jak jsem již zmínila, pro mě vedou Svatební košile a Vodník, i když i další jsou skvělé. Každému, kdo knihu ještě nečetl, vřele doporučuji.
Obálka knihy je stejně jako obsah nádherná. Není to velké překvapení, neboť na obálce je jedna z kreseb, konkrétně související s baladou Zlatý kolovrat.



4 komentáře:

  1. toto vydání Kytice je opravdu nádherné :) nemám sice doma, ale měla jsem možnost si jej prolistovat a žasla jsem :) mezi mé oblíbené patří kromě Vodníka i Polednice :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, je to opravdu něco nádherného. :D Já Polednici moc nemusím od chvíle, kdy jsem viděla filmové zpracování s Polívkou. :))

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.