Knižní přírůstky #57

V poslední době se mi doma opět nahromadilo pár nových knih. Přičemž převážně jde o knihy z Nakladatelského domu Grada, takže jim za ně tímto způsobem moc děkuji. Jedná se konkrétně o pětici knih napříč vícero žánry. Romantika, komedie, kuchařka i architektura. Na všechny se ale velmi těším a věřím, že nebudou zklamáním. 


Jako první je to kniha Historky z Tinderu od známé české stand-up komičky Lucie Macháčkové. Sama se na její výstupy ráda podívám a velmi často se u nich dobře pobavím, proto byla tato kniha v podstatě nutností. Doufám, že mě nezklame..
Důležité sdělení - Ke knize jsem dostala také krásnou plátěnou tašku s logem z knihy. Plátěnky já ráda, takže určitě nezůstane ležet doma ladem.

Příběhy o lásce, sexu a dalších katastrofách.

Z nejhorších rande jsou ty nejlepší historky – protože neštěstí nechodí po horách, ale po single holkách! Populární stand-up komička Lucie Macháčková s humorem a nadsázkou glosuje milostné karamboly.

Vtipná kniha plná ironie i optimismu přináší postřehy nejen ze světa seznamov
ací aplikace Tinder. Příběhy o lásce, randění i pořádných trapasech vás rozesmějí a zahřejí na duši – ať už jste single, zadaní, anebo něco mezi.

Dozvíte se:
- co se stane, když se zabouchnete na divokém večírku
- co dělat, když při šnorchlování v moři omylem narazíte na svého ex
- jak nejlépe rozchodit rozchod
- proč rozhodně nikdy nechodit se synem své psycholožky
- jak to chodí na speed datingu
- proč (ne)fungují převozníci
- jak přelstít seznamkového podvodníka


Kniha Domek u lesa je další knihou od autorky Mary Ellen Taylor. V tomto roce již vyšly dvě její knihy (Dům v zátoce a Staré sídlo). Obě byly naprosto skvělé, střídaly se v nich linky z minulosti a současnosti, řešily zajímavá a místy i závažnější témata, rozplétalo se staré rodinné tajemství... prostě ideální čtení. Tato kniha slibuje něco podobného a pokud jsem dobře pochopila anotaci, měla by být volným pokračováním knihy Dům v zátoce. Navíc všechny knihy vypadají pohromadě výborně. 

Román plný lásky, tajemství a vzpomínek.

Těhotná Megan nechce stále jen truchlit nad smrtí svého snoubence, proto se vrhá do práce na vysněném projektu: touží vrátit původní velkolepost Zimní vilce, kterou nechal vystavět její prapradědeček na pobřeží Virginie. Z domu se má stát turistická atrakce, kterou Cape Hudson, město plné
jižanské historie, rozhodně potřebuje. Oporou se jí stanou nejen místní obyvatelé, ale hlavně jeden přítel z dávné minulosti.

Ve správcovském domku u lesa objeví v utajené skrýši staré dopisy, v nichž se před jejíma očima začne odvíjet podmanivý životní příběh mladé ženy, která se na cestu za svými sny vydala už před celým stoletím. Megan se s každým dalším dopisem nechává unést do jejího fascinujícího světa plného mnoha rodinných tajemství.
Ale svá tajemství má i Megan…



Stejně tak kniha Záhada rukopisu je v pořadí třetí vydanou knihou autorky Kirsty Manningové (Nefritová lilie, Ztracené klenoty). Obě předchozí knihy jsem četla a také se mi líbily, zejména druhá zmiňována byla hodně povedená. Opět se jedná o propojení minulosti a současnosti a zajímavé pátrání po rodiných tajemstvích. Zatím jsme se s autorkou dostaly do Číny, Anglie, teď to vypadá na Francii. 

Zmizelý rukopis může odhalit dávná tajemství a změnit přítomnost

Vězení Fresnes, rok 1940: Margot, bývalá komorná z luxusní vily na Riviéře, skončí ve vězeňské cele s novinářkou Joséphine. První dostala trest smrti za vraždu, druhá je členkou protinacistického odboje. Když později společně strádají v pracovním táboře, vz
ájemná náklonnost a důvěra jim pomohou přečkat nejhorší okamžiky. Domů se však vrátí jen jedna z nich.

Paříž, současnost: Evie žije s dospívajícím synem v Paříži, kde provozuje obchůdek s vzácnými knihami a botanickými tisky. Život by byl skvělý, jenže ona právě oplakává lásku svého života. Z truchlení ji vytrhne příprava výstavy o manželově pratetě Joséphine Murantové, slavné autorce detektivních románů.

Evie se zalíbí myšlenka strávit poslední krásné léto se synem, a tak spolu odjíždějí do Joséphininy vily na Azurovém pobřeží, kterou zdědili. Tam Evie začne rozplétat nitky dávné vraždy a s nimi i málo známý příběh Francouzek, které byly během nacistické okupace vězněny v Německu.

Román, který umně splétá minulost s přítomností, je zároveň něžný a jímavý příběh ženského přátelství, obětí, ztrát, ale i příslibů nových lásek.

 


Zapomenutá tajmeství Prahy autora Davida Černého mě lákají zejména z důvodu, že o Praze vím jen velmi málo a tímto způsobem bych si ráda rozšířila obzory, případně při budoucí procházce mohla navštívit méně známá přesto krásná místa.

Víte, kde se v Praze v horších časech skladovaly mrtvoly na ulici?
Víte, co zbylo ze Staroměstských hradeb a kde si je můžeme prohlédnout?
Víte, kde je dům U Poslední lucerny, v němž je ukryt základní kámen Prahy?

Víte, jakou chybu skrývají dveře do katedrály svatého Víta, jež měla být napravena?
Víte, jak se jmenoval kůň,
který stál modelem pro koně svatého Václava na Václavském náměstí?
Víte, kde je morový židovský hřbitov, kam se sjíždějí židé z celého světa, ale mnozí Pražané by ho marně
hledali?

Odhalte zapomenutá tajemství magické Prahy.



A na závěr je to kniha kuchařka. V nepříliš dávné době jsem zmiňovala kuchařku Téměř zapomenuté recepty zaměřující se na stará málo známá jídla a hle, už je tu její další část Téměř zapomenuté recepty 2: klenoty rakousko-uherské kuchyně. Autroka Michaela Smolová nashromáždila celou řadu zajímavých méně známých receptů z obdodí Rakouska-Uherska, na jejichž prohlížení a případné zkoušení se hodně těším. 

Klenoty rakousko-uherské kuchyně.
Ten čas jsme sami nezažili, ale přesto ho podvědomě důvěrně známe... z chutí, vůní, od babiček i ze starých knížek.

Posaďme se spolu s autorkou a sběratelkou starých receptů Michaelou Smolovou ke kávičce a nechme se zanést do počátku minulého století. K vídeňským dortům, uherským řezům, kř
upavým pagáčkům nebo lákavým perníčkům.

Téměř zapomenuté recepty přinášejí tentokrát všechny klenoty rakousko-uherské kuchyně a my si je můžeme vychutnat i po století znovu.

V knize najde recepty na sladká i slaná jídla, dobroty z kynutého těsta, likéry i šťávy.

 

 

Chystáte se na některou zmíněnou knihu?

10 komentářů:

  1. Nad historkami z Tinderu jsem také uvažovala, ale zatím jsem je přeskočila 😁 krásné přírůstky, přeji hezké čtení 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Rozumím, člověk prostě nemůže skočit po každé knize. :)

      Vymazat
  2. Opravdu skvělé knižní úlovky. Já tenhle typ článků zbožňuji. Jinak já čtu hodně eknihy, ale také jsem si v poslední době pořídila i několik tištěných knih k doplnění knihovny. Využila jsem akce Black Friday na Knihy Dobrovský a pak z Albatrosu jsem si objednala knihy Divoká říše a Kufr z nebe. Tak se musím pak také pustit do čtení. I když tištěné knihy se mi teď čtou hůře, když mám malé miminko.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slevové akce a Black Friday jsou vždycky náročné... na knihy obzlávšť. :)) Chápu, že se čtením to máš teď poněkud náročnější... tak snad ulovíš alespoň pár chvil. :)

      Vymazat
  3. O novinkách vím, doma mám z těchto jen Záhada rukopisu a moc se na knihu těším, předchozí knihy od autorky mě bavily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě také, takže doufám, že i tahle bude stát za to. :)

      Vymazat
  4. Hezké novinky, já z těchto uvažovala jen o Historkách z Tinderu, ale nakonec jsem zvolila jiné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy je ten výběr hodně náročný. Člověk by si nejraději vzal všechny. :))

      Vymazat
  5. Domek u lesa mi utekl a přitom má ty předchozí knihy maminka doma :) děkuji, v nejbližších dnech pro knihu zajdu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem ti knihu připomněla. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.