Recenze: Francouzská lekce

Autor: Tasha Boyd

Název originálu: Broken French

Počet stran: 472

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Metafora

Rok vydání v ČR: 2022

 

 

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Metafora!

 

Oficiální anotace:

Mladé architektce Josephine se ze dne na den obrátí život vzhůru nohama: místo očekávaného povýšení v práci dává výpověď a ve slabé chvilce kývne na nabídku, aby odjela na francouzskou Riviéru hlídat dítě ovdovělému miliardáři. Po impulzivním odjezdu se však dostaví pochybnosti. Jak se má starat o dítě, když s tím nemá žádné zkušenosti? A proč jí nikdo neřekl, že bude o holčičku pečovat na jachtě – vždyť lodě odjakživa nesnáší! A hlavně – co si má počít, když ji její šéf neskutečně přitahuje, ale podle smlouvy si s ním v žádném případě nesmí nic začít?

Úspěšný podnikatel Xavier, který nade vše miluje svou desetiletou dcerku Dauphine, si očividně s novou chůvou také neví rady. Dlouho si myslel, že do svého zlomeného srdce už žádnou ženu nevpustí. Proč by měl riskovat, že se opět hořce zklame, i když po ní prahne spalující touhou? Nebude lepší poslat ji co nejdřív pryč?

Moje hodnocení:

Kniha Francouzská lekce je romantickým příběhem, který na první pohled může působit trošku jako klišé. Ale skvělé zpracování, originální prostředí a vše prostupující francouzská atmosféra to plně vynahrazují. 


Hlavní postavou je mladá architektka Josie, která je z nemilých ale nutných důvodů nucena odejít ze své dosavadní práce. Zcela spontánně se "upíše" v agentuře své kamarády jako au-pair pro jednoho velmi bohatého a pohledného Francouze a jeho dceru. Práce to není ledajaká, jedná se o pobyt v jižní Francii a na luxusní jachtě. 

Onen muž je Xavier Pascal. Bohatý francouzský miliardář a zároveň velmi pohledný člověk, který je ve své zemi žádanou a vyhledávanou partií. Nade vše miluje svoji dceru, a přestože je bohatý, dokáže projevit soucit a není arogantní. Až na jeho počáteční chování k Josie, které je více než zvláštní a lidem kolem nedává spát. Je jasné, proč se k ní chová v jednu chvíli odtažitě a v druhou se s ní chce bavit...

Chemie a jiskření mezi těmito dvěma je od začátku naprosto jasně patrné a skvělé. Ti dva vypadají dokonale. Jejich časté pošťuchování a různé narážky jsou osvěžující. Zároveň oba se svými city bojují, ani jeden nemá dobré zkušenosti se vztahy a nechce se vázat a zároveň jsou ve vztahu zaměstnavatel-zaměstnanec. Jasně patrné je to na Xavierovi, který v jednu chvíli své city popustí a následně se opět stává odtažitým a Josie odstrčí, většinou dost nemile. 

Ve vyprávění se po kapitolách střídají oba hlavní hrdinové, což je vždy výhodou. Máme tak pohled na situaci z obou stran

I vedlejší postavy jsou zajímavé a fajn. Spíše jsou ale jen okrajově popsány, ale také mají své problémy, které jsou lehce nastíněny. Nejvíce se z vedlejších postav věnujeme Dauphine, dceři Xaviera. Popisována je jako ideální dítě, andílek. Jen mi přijde, že na svůj věk, tedy 10 let, se chová příliš dětsky.

Přestože podle obálky by se dalo usuzovat, že se jedná čistě o erotickou knihu, není tomu tak. Jde spíše o slow burn romantiku. V podstatě se něco víc milostného stane až dost za polovinou knihy. Je to ale jedině dobře, protože vztah Josie a Xaviera se tak stává více uvěřitelný, nic není uspěchané a oba opravdu přemýšlí, analyzují... i když je pravda, že někdy možná až moc.


Mimo příběh je naprosto úžasné prostředí Středozemního moře na jachtě. Všemožné popisy přírody, moře, luxusní jachty, měst, jež potkají cestou a zastavení se v nich (např. Sant Tropéz), jídla a kuchyně... jsou úžasné a skvěle doplňující atmosférou. 

Příběh je velmi čtivě napsaný, stránky ubíhají úplně sami. I když jich je hodně. Nečekala jsem, že kniha bude taková bichlička, ale ve výsledku jsem za to byla ráda a nebránila bych se klidně několika stranám navíc. 

Do textu je vloženo několik chatových konverzací s Josie a kamarádkami, což je super. Stejně tak vsuvky francouzských vět, někdy přeložené, někdy také ne. Což pro mě znamenalo hledání v překladači. Ale opakují se, takže ke konci jsem znala několik francouzských frází.

Jak jsem zmínila na začátku, téma je možná trochu klišé. Boháč a mladá dívka, ale pojetí je rozhodně originální. Po dočtení můžu říct, že jsem opravdu spokojená a kniha pro mě byla milým překvapením.

Obálka knihy se mě osobně nelíbí. Za prvé nemám ráda tenhle styl, tedy polonahý muž a za druhé působí moc prvoplánově a k příběhu příliš nesedí.





Knihu Francouzská lekce si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

8 komentářů:

  1. Mně se takhle kniha moc líbila. K létu byla jak dělaná. :-)

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. :) Já ji četla na přelomu srpna/září (na zveřejnění jsem se dostala až teď) a bylo to přesně to pravé. :))

      Vymazat
  2. souhlasím s tebou :) hlavně s takovou obálkou bych čekala i jiný děj :D ale takto kniha zní moc mile a hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to škoda, protože řada čtenářů knihu zavrhne kvůli údajnému obsahu, který se v ní ani nevyskytuje. :) Jsem ráda, že jsem tě aspoň maličko nalákala. :)

      Vymazat
  3. Tak jo, přiznám, že jsem jedna z těch, kdo si myslel, že jde o erotiku, kvůli tomu jsem odmítla jít do štafety... ale teď to možná přehodnotím 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že takových nás bylo víc. Ale erotika opravdu nebyla hlavním tématem. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.