Měsíční shrnutí #69 /listopad 2022

 

 

Poslední podzimní měsíc byl, co se knih týče, poměrně slabý. Dvě dočtené knihy z minulého měsíce, dvě krátké nově přečtené... jinak nic. Je vidět, že se pomalu ale jistě blíží konec semestru a zápočty a zkouškové období už pomalu klepou na dveře.

Vtipné je, že jedinou beletrií v pravém slova smyslu je Pekárna v Brooklynu, takže velká část tohoto shrnutí je věnována právě této knize. :) To ovšem neznamená, že by ostatní byly špatné. 

Jaký měsíc jste měli vy? Co čtení vs. škola, jak to zvládáte? 



Počet přeřtených knih: 4

Počet přečtených stran: 1 286

Nejčtenější nakladatelství: Cosmopolis, Labyrint, NLN, Paseka

 


Autor měsíce: Julie Caplinová
Proč: Myslím, že tady není co řešit. Autorka patří k mým nejoblíbenějším a všechny její knihy jsem si zamilovala. Propojení romantické linky, popisů kultury, prostředí, jídel... z každé nové destinace jsem nadšená.



Největší překvapení: Všechny barvy slunce a noci (Lenka Reinerová)
Proč: Tohle bylo jednoznačně velké překvapení. Od knihy jsem neměla velká očekávání a možná i právě proto jsem byla tak překvapená. Jedná se o autobiografický román z odbodí 50. let 20. století. A jako sonda do tehdejších politických procesů a i nahlédnutí na část dějin z pohledu jedné ženy, je to hodně zajímavá a poučná kniha.



Největší zklamání: -
Proč: -



Ženská postava měsíce: Sophie - Pekárna v Brooklynu (Julie Caplinová)
Proč: Sophie mi byla sympatická už v předchozím díle Kavárna v Kodani, kde patřila mezi vedlejší postavy. Teď, když byla v centru dění, se můj názor na ni potvrdil. Povahově i chováním mi byla poměrně hodně blízká, možná i proto jsem si ji tolik oblíbila a vše s ní naplno prožívala.



Mužská postava měsíce: Todd - Pekárna v Brooklynu (Julie Caplinová)
Proč: Todd je na první pohled typická mužská postava, do které se každá čtenářka zamiluje, nebo minimálně zakouká. A já nebyla výjimkou. Typ bad boye, který tak ale působí jen navenek a uvnitř skrývá úplně jiného člověka, citlivého, laskavého, romantického...

 

Pár měsíce: Sophie a Todd - Pekárna v Brooklynu (Julie Caplinová)
Proč: Myslím, že pár je jasný. V těchto knihách je většinou od začátku jasné, které postay skonší spolu, ale někdy je to vlastně super. Člově ví, že všechno šťastně skončí a láska zvítězí. Aspoň v knihách víc takových konců, prosím.



Nejlepší obálka: Pekárna v Brooklynu (Julie Caplinová)
Proč: Každá obálka ze série Romantické útěky je nádherná a tahle není výjimkou. Už jen kvůli nim bych po kniháh sáhla, naštěstí je i obsah výborný.


Nejhorší obálka: Čechy v době knížecí (Josef Žemlička)
Proč: V tomhle případě se obálka opravdu moc nepovedla. Asi není třeba rozvádět proč. Naštěsí obsah stál za to a obálce neodpovídal.


8 komentářů:

  1. přeji hodně štěstí ve zkouškovém a úspěšné zakončení semestru :) já teď také moc nečtu, ale s jiného důvodu... ale už jsem si objednala dlouho očekáváný komiks pro mne, tak na ten se vážně těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, štěstí bude potřeba. :D
      Tak přeji, ať se komiks líbí.

      Vymazat
  2. Já když jsem chodila na univerzitu, tak jsem také moc nečetla. Ale tedy bylo to hlavně z důvodu, že jsem u toho chodila do práce. Takže se to moc nedalo stíhat. Ale držím palce, ať zkouškovým bez problémů propluješ a s dobrými výsledky. Když nad tím tak přemýšlím, že jsem ráda, že už mám dostudováno. Jinak tu Pekárnu v Brooklynu a tuto sérii celkově bych si také ráda přečetla. Zatím jsem zvládla jenom první díl. Pořád čtu něco jiného :-)

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) To říkají všichni, že studium bylo fajn období, ale jsou rádi, že ho mají za sebou. Mně už naštěstí moc nechybí... :)
      Sérii Romantické útěky určitě doporučuji, všechny díly. :)

      Vymazat
  3. Také přeji hodně štěstí při zkouškách. Z tvých přečtených knih jsem nečetla ani jednu. Ze série romantických útěku mi chybí první dva díly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna první dva díly séri mi přišly jako jedny z nejlepších z celé série. :)

      Vymazat
  4. Já přečetla za listopad jen tři knihy a chtěla jsem aspoň pět. .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tři jsou také moc pěkné. Hlavně si to čtení užít. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.