Recenze: Vůbec o nic nejde


Autor: Barbora Vajsetlová

Název originálu: Vůbec o nic nejde

Počet stran: 176

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2022

 

 

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!

 

Oficiální anotace

Někdy se věci zvrtnou způsobem, který by nikdo nečekal. Je ten, kdo si u manžela prosadí volný víkend, opravdu vítěz? Co se skrývá za zdánlivě dokonalým chováním jednoho gentlemana? Je žena špatná matka, když má jedno své dítě radši než druhé? A jak profesionální zloději kradou, tedy shánějí dárky k narozeninám?

Povídky o
tom, jak důležitá je pro nás láska ve všech podobách, co nalháváme sobě i ostatním a jak umíme být pošetilí i velkorysí, spojuje jako červená nit prvek překvapivé pointy, který čtenáře dovede pobavit i ohromit.

Moje hodnocení:

Kniha Vůbec o nic nejde je povídkovou sbírkou obsahující celkem 20 krátkých povídek. Všechny ale mají totožné jedno, a to tématiku lásky v různých podobách, která do značné míry ovlivňuje život nás všech.

Obvykle knihy obsahující pouze povídky moc nevyhledávám. V tomto případě jsem ale udělala výjimku, a to ze dvou důvodů. Za prvé se mi líbí tématika lásky a to jak nás všechny určitým způsobem propojuje a za druhé díky autorce, od které jsem před dvěma roky četla její román Bokovka a hodně mě zaujal. Doufala jsem, že i z této knihy budu nadšená a nakonec se tak stalo. I když trochu v menší míře, než u výše zmiňované knihy. 


Jak již bylo řečeno, kniha obsahuje 20 povídek. Některé jsou opravdu hodně krátké, jiné nepatrně delší. A ačkoliv se na první pohled může zdát, že si jsou všechny budou podobné, není tomu zcela tak. Autorce se podařilo opravdu vytvořit dvacet odlišných osobitých příběhů. Jsou vyprávěny z pohledu různých lidí (mladá žena, otec od rodiny, babička, matka...) a opravdu se styl, jazyk a vyznění liší podle vypravěče. Dále jsou to také různá témata, která se neopakují, a pokud ano, působí zcela odlišným dojmem. Co se mi hodně líbilo je překvapivá, neočekávaná pointa, kterou velká většina oplývá. V některých případech je to opravdu něco a díky například poslední větě dostává celá povídka úplně nový rámec. Hned několik na první pohled banálních příběhů v sobě ukrývá zajímavé a silné poselství.  

Kniha se čte opravdu velmi dobře a i díky krátkosti povídek a nízkému počtu stran svádí k rychlému přečtení. Osobně ale doporučuji, a sama to i praktikuji, číst na několik fází vždy jen pár povídek. Zážitek z četby je potom silnější a člověk si jednotlivé příběhy lépe zapamatuje. 

Důvod mého nižšího hodnocení je jednoduchý. U povídek mám jeden problém, který mě "trápil" i u této knihy. Přijde mi, že se příběh nestihne pořádně rozvinout a najednou je konec. U některých povídek je to v pořádku, ale našla jsem několik takových, které by dle mého názoru stály za rozpracování a vůbec bych se za něj nezlobila. Řada informací by mohla být dovysvětlena, případě podrobnější probrána, stejně tak popisy charakterů by šly více do hloubky. To je ale čistě můj povídkový problém a se psaním autorky zcela jistě nesouvisí ani trošku.

Obálka a grafická podoba knihy se mi líbí a ve společnosti Bokovky vypadá skvěle. Obě knihy jsou minimalisticky laděny s květina a dominující výraznou barvou a vypadají opravdu dobře.





Knihu Vůbec o nic nejde si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

4 komentáře:

  1. s některými povídkami se čtenář nechce rozloučit a jiné by snesl kratší :D také to tak mívám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já moc povídky nemusím, ale jak na tuhle knihu pořád někde narážím, tak si říkám, zda ji taky nezkusím... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já povídky také moc nemusím, ale tahle výjimka mě velmi mile překvapila. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.