Recenze: Historky z Tinderu

Autor: Lucie Macháčková

Název originálu: Historky z Tinderu

Počet stran: 240

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání v ČR: 2022



Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada, přesněji pak nakladatelství Cosmopolis!

 

Oficiální anotace:

Příběhy o lásce, sexu a dalších katastrofách.

Z nejhorších rande jsou ty nejlepší historky – protože neštěstí nechodí po horách, ale po single holkách! Populární stand-up komička Lucie Macháčková s humorem a nadsázkou glosuje milostné karamboly.

Vtipná kniha plná ironie i optimismu přináší postřehy nejen ze světa seznamov
ací aplikace Tinder. Příběhy o lásce, randění i pořádných trapasech vás rozesmějí a zahřejí na duši – ať už jste single, zadaní, anebo něco mezi.

Dozvíte se:
co se stane, když se zabouchnete na divokém večírku
co dělat, když při šnorchlování v moři omylem narazíte na svého ex
jak nejlépe rozchodit rozchod
proč rozhodně nikdy nechodit se synem své psycholožky
jak to chodí na speed datingu
proč (ne)fungují převozníci
jak přelstít seznamkového podvodníka

Moje hodnocení:

Kniha Historky z Tinderu je, jak už název napovídá, sbírkou krátkých příběhů/historek, které více či méně souvisí se seznamovací aplikací Tinder a s mezilidskými vztahy.

Autorkou knihy je dobře známá stand-up komička Lucie Macháčková. Mně osobně její smysl pro humor a styl sedí, a proto jsem bez váhání sáhla i po její knize. A dobře jsem udělala. Kniha je zcela ve stylu stand-upů a několikrát jsem se při čtení přistihla, že v duchu slyším hlas Lucie a její specifický přednes. 


Kniha obsahuje celou řadu krátkých historek, které mají všechny společnou jednu věc, a to vztahy. Řeší trable s láskou, milostné neúspěchy, seznamování, které dost často nedopadne tak, jak bychom si představovali. Zároveň předkládá i několik rad a tipů, jak se vyhnout dané problémové situaci/muži, nebo seznamy - např. šest typů mužů, které potkáte na speed datingu.

Samozřejmě je třeba brát vše s nadsázkou a se smyslem pro humor. Tak byla kniha napsána a tak má být i interpretována. Přiznám se, že několikrát jsem se skutečně musela nahlas zasmát, a to se běžně u knih nesměji. Bylo to tak trefné...!

S Tinderem osobní zkušenosti nemám, ale takto zprostředkovaně jsem nadšená. V nejbližší době si  profil jistě nezaložím, ale díky této knize vím, jak se na něm chovat a čeho se případně vyvarovat.

Vzhledem k tomu, že se jedná o řadu krátkých historek, četla jsem knihu na etapy. Abych si jednotlivé části užila a zapamatovala. Vše je ale napsáno tak příjemným a přístupným stylem a jazykem, který se nevyhýbá případnému nespisovnému výrazu nebo vulgarismu, že není problém prolétnout knihu během jednoho odpoledne.

Na zlepšení nálady, odreagování se a pobavení je to kniha naprosto ideální. A všem ji jednoznačně doporučuji.

Co se obálky knihy týče, na první pohled mě nijak výrazně neoslnila, ale postupně jsem si na ni zvykla a po dočtení mám pocit, že se ke knize skvěle hodí.





Knihu Historky z Tinderu si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.

6 komentářů:

  1. Tuto knihu mám rozhodně v plánu si přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu ji jednoznačně doporučit. :) Na odreagování a pro pobavení je naprosto dokonalá.

      Vymazat
  2. knihu znám, ale jelikož neznám komičku, tak to není úplně můj šálek čaje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je samozřejmé. Ne každý máme stejný smysl pro humor.. :)

      Vymazat
  3. Tohle byla fajn kniha na odreagování, pěkná recenze 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Přesně tak, na odreagování a pobavení to je naprosto ideální.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.