Recenze: Nová zkouška

Autor: Kinga Litkowiec

Název originálu: Nowy układ

Počet stran: 245

Série: Démoni z Los Angeles

Díl v sérii: #2

Nakladatelství: Red

Rok vydání v ČR: 2022


Oficiální anotace:

Každý člověk má srdce, ale ne každý s ním umí správně zacházet.
Jessica Turner se pomalu sžívá se situací, do které se dostala. Vzniká otázka, jestli je to opravdu tak děsivý vztah, který se dá vydržet jen s největším sebezapřením? Skutečně Jessica jen plní příkazy svého trýznitele, aby ji už konečně propustil?
Dohoda, kte
rou mladá žena uzavřela s ďáblem v lidském těle, získává ze dne na den jinou podobu. Zjišťuje, že to, co pro ni bylo ze začátku nepřijatelné, najednou není tak děsivé, a celá tato brutální erotická hra se jí začíná líbit.
Jenže proměnou neprochází jen Jessica, ale i její trýznitel. Liam O´Dire se dostává do situace, které se chtěl za každou cenu vyhnout. Díky mladé ženě ďábel opět objevil své srdce… A tak dvojice pokračuje ve hře, ale už s jinými pravidly, a také s dalšími postavami, které se do ní zapojují. Objevují se noví hráči, kteří nechtějí hrát fair play. Touží po tom, co vlastní Liam…
Nová zkouška je pokračování erotického románu Kingy Litkowiec Cizí dluh“, který vyšel v r. 2020. Druhý díl série Démony Los Angeles ukazuje vztah obou hrdinů z úplně jiné perspektivy. Je to kniha akční, ale zároveň velmi smyslná, plná vášně a drsné erotiky.

Moje hodnocení:

Kniha Nová zkouška je v pořadí druhým dílem z erotické série Démoni z Los Angeles. V podstatě můžeme říct, že pokračuje přesně tam, kde předchozí díl skončil. 

Opět sledujeme hlavní dvojici Jessicu a Liama, kteří se snaží o společné soužití a vztah, který by byl  vhodný a výhodný pro obě strany. Ani jeden z nich ovšem příliš neví, jak na to, a tak je často velmi složité domluvit se a pochopit názory a požadavky toho druhého. Velkým pozitivem je pro mě to, že i přes tuto novou "vztahovou" roli Liam zůstává pořád tím drsným mafiánem, kterému se nic nepříčí. Ani láska a dívka ho nezměnili (tolik) a nevyměkl. Nebývá to často a z mé strany je to rozhodně plus. Co se týče Jessici, ani ta se příliš nezměnila a stále je tou částečně naivní a částečně drsnou dívkou s prořízlou pusou. 

Častým modelem v jejich vztahu je hádka související s nějakým nedorozuměním, následný frustrovaný odchod Jess do pokoje a pak usmiřování často v posteli. S tím souvisí poměrně značné množství erotických scén. Plus minus stejně výrazných a detailně popsaných jako minule. Některá použitá slova při popisech scén mě ale celkem rozčilovala a danou scénu tím lehce poničila.


Není to ale jen o erotických scénách, objevuje se i několik scén akčnějších. Pravda, s poměrně jasným koncem. Celkově není děj ani chování postav příliš překvapující, ale několikrát se něco nečekaného objeví. 

Temné prostředí mafiánů, drog, zbraní, lehkých dívek a zabíjení dodává knize na poutavosti. Tentokrát se do tohoto světa noříme více, a to díky Jess, která pomalu proniká dovnitř a sleduje, jak vše funguje. Liam jí chce ukázat v čem a jak žije, aby se mohla sama rozhodnout, zda je to pro ní. 

Celkově je kniha fajn a na odreagování a odpočinek naprosto ideální. Není náročná obsahem ani stylem. Opravdu velmi dobře a rychle se čte, navíc se střídají pohledy obou dvou hlavních postav, což je také výhoda. 

Objevuje se několik známých postav, ale také některé postavy nové. Všechny se ale drží spíš na vedlejší koleji a hlavní prostor je věnovaný ústřední dvojici. Konec je víceméně uzavřený. Je to z toho důvodu, že následující díl bude pojednávat o nové postavě a Jess s Liamem budou jen okrajově zmíněni. Minimálně v to doufám, protože bych ráda věděla, jak to s nimi bude pokračovat.

Přesto, že tenhle díl nebyl vůbec špatný, musím přiznat, že ten první (Cizí dluh) se mi líbil o něco víc. Možná je to tím, že teď už jsem věděla, co očekávat a nebyla jsem tudíž tak překvapená. Co mi tentokrát trochu vadilo byly opakující se situace, někdy až zbytečně mockrát po sobě

Obálka knihy není špatná, ale na první pohled je jasné, o jaký žánr se jedná. Ve srovnání s prvním dílem působí decentněji, ale díky zvoleným barvám k sobě krásně ladí a vypadají dohromady opravdu dobře.



12 komentářů:

  1. tak snad se ti třetí díl bude líbit více :) v mé knihovně mám zatím jen dva díly a čekám, až série vyjde celá v češtině :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky v to doufám, ale mezi díly si zas udělám menší pauzu. :)) Obdivuji, že to čekání vydržíš, já většinou musím číst hned a pak napjatě čekat na další díly. :D

      Vymazat
  2. Jak to tak vidím, tak si říkám, že už bych si tento žánr mohla zase po delší době přečíst. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě jsou tyhle knihy relax a odreagování od běžného života a vážnějších knih. :)) Když člověk neočekává nic hlubokého, častokrát najde i zajímavé kousky. :)

      Vymazat
  3. Tato série jde mimo mě. Obálka se mi, ale líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My se většinou v knihách neshodneme, to už jsem si všimla. :))

      Vymazat
  4. Já četla snad jenom první díl a ty další mě popravdě už moc nelákají, ale nikdy neříkej nikdy :D

    OdpovědětVymazat
  5. Tahle série jde mimo mě, na tu erotiku moc nejsem 🙂

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář.