Mini recenze: Dospělost je mýtus, Kočky útočí

Autor: Sarah Andersenová

Název originálu: Adulthood is a Myth

Počet stran: 112

Série: Dospělost je mýtus

Díl v sérii: #1

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání v ČR: 2016


Oficiální anotace:
Tenhle komiks je pro všechny, kdo dokážou proflákat celé víkendy na internetu, pro které je držení se za ruce na ulici s naprosto úchvatným klukem nesnesitelná agónie, pro všechny, kdo sní o tom, že celý den zůstanou doma a budou se válet v pyžamu. A pro všechny, kdo přemýšlejí, kdy přesně vlastně ta dospělost začíná. Jinými slovy pro nás, kteří prožíváme hrůzy a trapnosti dnešního mladého života.

Připadáš si výjimečný? Máš ostré lokty a neohroženě buduješ svou kariéru? Je pro tebe dospělost vzrušující výzvou, na niž se cítíš plně připravený?
Uff. Tak to si dej odchod.

Tahle knížka je určená pro nás ostatní, Pro nás, kteří promrháváme celé víkendy brouzdáním po internetu, kteří prožíváme nesnesitelnou agónii, když se s někým držíme za ruku, kteří celý den sníme o tom, jak konečně přijdeme domů a převlékneme se do pyžama, a hlavně si neustále lámeme hlavu nad tím, kdy přesně že má vlastně dospělost přijít. Tyto komiksy vtipně ilustrují plejádu každodenních trapných a hrůzostrašných situací, které v moderní době prožívá většina mladých lidí.

Sarah Andersenová je mladá kreslířka z Brooklynu a tahle knížka rozhodně není autobiografická. Ani maličko.

Moje hodnocení:

Knížečka, nebo spíše grafický román/komiks Dospělost je mýtus je něco úžasného. Nečekala jsem, že mi tak moc sedne a pobavím se u něj. Ve velké spoustě jednotlivých částí jsem se viděla a musela jsem se jen smát, jak přesné to je.
Tenhle komiks vlastně nemá žádný děj. Je postaven na tom, že postupně za sebou prohlížíme jednotlivé náhodné krátké komiksové vstupy. Žádné pořadí dělené na témata, nebo podobné situace. Zdá se, že autorka vše seskládala, jak se jí zachtělo bez ladu a skladu. A právě o to je to lepší, když člověk netuší, co ho na další stránce čeká. A kolikrát jsou to opravdu perly.
Myslím, že celý koncept knihy je úžasný a mnoho mladých dospělých i dospělých se v jednotlivých situacích uvidí a ztotožní se s nimi. Já sama jsem se několikrát od srdce zasmála a Dospělost je mýtus se pro mě stala jakýmsi projasňovačem nálady v těchto nepříliš veselých dnech. Jediná škoda je, jak rychle je kniha přečtená.
 

 
Za vyzdvihnutí ještě stojí grafické zpracování, na kterém je kniha postavená a které je také skvělé. Jednoduché černobílé kresbičky, vše jen pár tahy zpracované, jsou skvělé a četbě dodávají úplně jiný rozměr. Obálka knihy, na které je právě ukázka jedné z kreseb nacházejících se uvnitř je myslím všeříkající a skvěle vystihuje, že dospělost je opravdu jen mýtus a každý se s ní vypořádáváme po svém.
 
 
 
 
Autor: Sarah Andersenová

Název originálu: Herding Cats

Počet stran: 112

Série: Dospělost je mýtus

Díl v sérii: #3

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání v ČR: 2018


Oficiální anotace:

Další kniha od autorky komiksů Dospělost je mýtus a Ubulená hromádka štěstí. Nezbytná pro všechny, kteří nemají rádi větší společenství lidí, navazování nových vztahů je děsí, nejlepší kamarád je pro ně kniha – a samozřejmě milují huňaté svetry a kočky.

Moje hodnocení:
 
Stejně jako první díl Dospělost je mýtus i tuhle knihu Kočky útočí lze zařadit do skupiny komisků/grafických románů.
Bohužel tentokrát jsem nebyla tolik nadšená jako při četbě minulého dílu. Jak už název napovídá čekala jsem zejména tématiku koček a situací okolo nich. Překvapivě tam však takových kočičích vsuvek bylo minimum.
Koncept zůstává stejný. Náhodné poskládání jednotlivých krátkých komiksových vstupů dává dohromady zábavný mix situací, ve kterých se více či méně lze vidět. Už jich ale pro mě nebylo tolik, jako v minulém dílu. Přesto knížka působí jako rozjasňovač nálady.
Kromě klasického komiksu, známého z minula, je zde v závěru část s názevm Tvorba ve 21. století - Příručka pro mladého kreativní člověka, kde autorka přidává několik svých tipů jak se stát kreativní osobou, jak může reagovat okolí a hlavně, co mi přijde důležité, je postavení umělce ve společnosti a na internetu. Celkově fungování internetu a případný strach a hrozba šikany. V této části jsou opět komiksové obrázky, ale také poměrně velké množství souvislého textu, což u autorky není obvyklé.
Možná kdybych knihu pročítala jako první, líbila by se mi více. Tahle když mám srovnání, musím konstatovat, že na kvalitu a vtip prvního dílu tahle knížka nemá.
Co se týče grafické stránky a obálky knihy, jsem spokojená. Líbí se styl, kterým autorka ilustruje, jednoduché, poutavé a přesto čtivé. 

12 komentářů:

  1. Dospělost je mýtus mě okouzlila a také jsem se nasmála :D druhý díl Ubulená hromádka štěstí byla slabší a Kočky útočí bylo pro mě zklamání :/ ale tento týden se mi do rukou dostala novinka od autorky Tesáky :) doporučuji, sice je to o upírce a vlkodlakovi, ale člověk se také pobaví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla knihy půjčené a druhý díl bohužel nebyl k dispozici... :/ Tesáky jsem zaregistrovala a zaujaly mě. S největší pravděpodobností se po nich podívám. Děkuji za tip. :)

      Vymazat
  2. Tyhle knížky jsou prostě geniální! Neskutečně povedené komiksy :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nečetla jsem ani jeden díl. Ten předchozí jsem jen tak prošla v práci a nic moc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je třeba mít na to náladu... :) Je vidět, jak rozdílné můžou být názory. :)

      Vymazat
  4. Pořádně jsem vlastně nečetla ani jednu z jejích knížek, ale pravidelně si už třetí (možná čtvrtý) rok, kupuji její diář, který obsahuje většinu komiksů, které jsou i v knihách, takže jsem asi o nic nepřišla :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni existují diáře? Tak to je pro mě novinka. :) Musím se po nich podívat.
      Děkuju za tip. :)

      Vymazat
  5. Obě vypadají dobře, snad se k ním brzy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obě můžu doporučit. (ale hlavně Dospělost... stojí za přečtení) :)

      Vymazat
  6. Neznám ani jednu, ale docela mě názvem obě upoutaly a tvojí recenzí teda nakonec více ta první. Možná bych se po ní mohla prohlédnout, i když komix moc nečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na komiksy také nejsem, ale v tomhle případě jsem ráda udělala výjimku. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.