Recenze: Papírové dekorace

Rok vydání v ČR: 2020

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada!

Podrobné návody jak vyrobit dekorace z papíru k slavnostním příležitostem, pro vlastní potěšení, nebo jako originální dárky.

V knize jsou vedle názorných postupů připojené také nápady, jak tyto dekorace následně využít, aby jejich „život neskončil“ okamžitě po výrobě – např. instalace květů na dárky, výroba kytic s pr
alinkami, krabičky na drobnosti, dárečky pro děti, darovací obálky s květy, dekorace na slavnostní stůl a mnoho dalšího.

Kniha Papírové dekorace s podtitulem Pro každou příležitost je skvělou volbou pro každého, kdo rád tvoří a zkouší nové věci.

Může se zdát, že vyrábění z papíru je snadné a ničím originální. Ve škole při pracovních činnostech, nebo třeba v družině jsme přeci z papíru vyráběli všichni. V podstatě je to pravda. V této knize je ale několik opravdu krásných výrobků, na kterých téměř není poznat, že se jedná o papírové dekorace. Například květiny, vypadají téměř jako opravdové.

Začněme ale pěkně od začátku. Před tím, než se v knize dočteme o samotném vyrábění, předchází úvod a seznam nástrojů, které budeme potřebovat. V úvodu autorka krásně popisuje, co ji k vyrábění z papíru přivedlo a jak se na první pohled podceňovaná disciplína může stát něčím, co bude chtít každý vyzkoušet. Dále vypráví o koloběhu života papíru, což je nesmírně poeticky vyjádřeno a zároveň pravdivé. Líbí se mi věta, kterou autorka použila: "Záleží jen na našem rozhodnutí, jaký osud mu udělíme." (rozuměj papíru)

Poté už se vrhá na samotné tvoření. Postupně ukazuje dvanáct výrobků. Přičemž každý podrobně popíše několika úvodními slovy, o co se jedná, proč je to si tuto věc vyrobit. Dále nechybí titulek využití s informacemi, jak nejlépe lze danou věc použít, aby vše neskončilo jen výrobním procesem, ale abychom mohli smysluplně použít papírovou dekoraci. Potom samozřejmě výsledná velikost, potřebné nástroje a materiál. Když všechny tyto základní informace zjistíme, je čas přejít k samotné výrobě, která je krok po kroku rozepsaná a nechybí fotodokumentace jednotlivých částí. Myslím, že vše je opravdu velmi podrobně popsáno a zachyceno, takže v podstatě není možné se v postupu ztratit. Jde poznat, že autorka počítá s tím, že pro čtenáře jsou toto jeho první výrobky z papíru, proto se nesnaží o odborné termíny, nebo komplikované popisy. Vše je jasně a logicky podáno.

Na závěr kniha obsahuje ještě několik šablon, které jsou potřeba k jednotlivým papírovým dekoracím.

Musím se přiznat, že já osobně nejsem typ člověka, který by nějak často něco vyráběl. Tahle kniha mě ale na první pohled zaujala, protože zrovna vyrábění z papíru se mi vždycky líbilo a bavilo mě. Proto byla tato kniha jasnou volbou. Zároveň jsem si byla jistá, že se bude líbit i mojí mamince, která je můj pravý opak a něco tvoří v podstatě neustále. Měla jsem pravdu a opravdu se jí kniha zalíbila a určitě si z ní nějaký výrobek brzy vyzkouší.

Grafická podoba knihy je opravdu krásná. Celá je protkaná velkým množstvím fotografií výrobků, nebo výrobních postupů. Nikoho nenechá na pochybách, jak má výsledek vypadat. Co je dobře vymyšlené, jsou jednotlivé kapitoly, kdy každá je v jiné barvě. Takže název kapitoly, různé podnadpisy, ornamenty na pozadí a ve většině případech i barva papíru použitého na výrobek, k sobě ladí a dávají tak každé kapitole jistou ucelenost a čtenáři snadnou orientaci mezi nimi.

Obálka knihy je krásná a myslím, že skvěle ukazuje to, co bude obsahem jednotlivých stránek.

Knihu Papírové dekorace si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.