Recenze: Plant Tribe

Autor:  Igor Josifovic, Judith De Graaff

Název originálu: Plant Tribe: Living Happily Ever After with Plants

Počet stran: 240

Série: -

Díl v sérii: -

Nakladatelství: Grada

Rok vydání v ČR: 2020


Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelskému domu Grada!


Oficiální anotace:
Druhá kniha autorské dvojice Josifovic a De Graaffová je věnována tomu, jak pěstování rostlin v našem příbytku mění náš život. V každé kapitole jsou informace o rostlinách, průvodce stylem i skutečné interiéry lidí, kteří si pěstování rostlin oblíbili, spolu s radami, jak si použitím správných rostlin dodat svou energii, kreativitu a radost ze života.
V textu najdete také skutečné dotazy čtenářů blogu Urban Jungle, kladené v souvislosti s rostlinami a domácími mazlíčky. Autoři se soustředí především na pozitivní energii, kterou rostliny vnášejí do každého pokoje našeho bydlení a do každé oblasti našeho života.

Moje hodnocení:

Kniha Plant Tribe s podtitulem Šťastný život s rostlinami je jak už název napovídá plná rad a inspirací, jak rostliny využít ke zvýšení životní pohody, energie, kreativity a celkově, jak si pomocí květin zútulnit prostředí. 
 


Jak sami autoři v úvodu zmiňují, tato kniha nemá být další z mnoha zaměřující se na to, jak o pokojové rostliny pečovat. Takových je již nespočetně. Cílem je ukázat, jak úžasné rostliny obohacují životy všech, kteří je ve svém domově přivítají a poskytnou jim útočiště. Jejich filosofií je láska k rostlinám, kterou sdílí ve všech koutech světa. Odtud název Plant Tribe, což znamená celosvětové hnutí milovníků rostlin. 

Postupně je představeno celkem 6 kapitol, vždy s několika podkapitolami a následně rozhovory s lidmi ze všech koutů světa, kteří se řídí stejnou či velmi podobnou filosofií, jako sami autoři, tedy rostliny na prvním místě. O každém z milovníkovi rostlin je vypsáno několik informací typu: místa, kde žijí, profese, oblíbené rostliny, počet rostlin, nápad na rostlinou dekoraci a překvapivě také název instagramového účtu, poté následuje popis toho, jak daná osoba žije, co pro ni rostliny znamenají... některé rozhovory jsou překvapivě velmi dobré a zajímavé.
 
Myslím, že samotné názvy kapitol jsou více než všeříkající:

Milujte své rostliny

Dobrá energie s rostlinami

Štěstí s rostlinami

Krásný život s rostlinami

Rozvoj kreativity s rostlinami
 
Průvodce rostlinami v domě
 
Abych byla upřímná, podle anotace jsem od knihy očekávala něco trochu jiného. Více informací, rad, tipů a triků a méně všeobjímajícího nadšení a lásky ke všemu živému. Sama mám rostliny ráda a myslím, že v každém domě/bytě by nějaká rostlinka být měla, ale v tomhle případě toho na mě bylo moc. Autoři se za každou cenu snaží být pozitivní a ukázat jak velké místo mají, nebo by měly mít rostliny v našem životě. Zároveň se vše točí okolo symbiózy člověka s rostlinou. Informace typu rituální péče o rostliny, pro mě prostě nejsou. 
 


Samozřejmě nechci jen kritizovat. Objevila jsem i několik přínosných rad. Zajímavá byla také závěrečná kapitola, která představuje ideální rostliny do různých pokojů v domě. Jakou rostlinu ideálně pěstovat v kuchyni, ložnici, koupelně... Nutno říct, že o velké části z nich jsem nikdy neslyšela. Zaujala mě také část o výrobě květináčů a různých závěsných dekorací.

Kniha je krásně graficky zpracovaná, je vidět, že s ní někdo dal práci. Obsahuje opravdu velké množství fotografií, barevných stran, různých druhů písma (mě osobně se líbil ten vypadající jako z psacího stroje). Co mě trochu mrzí je měkká paperbacková vazba, která se i při velmi opatrné manipulaci dříve nebo později poničí. 

Obálka knihy je sytě oranžová s fotografií pokoje s rostlinným zákoutím, což poměrně jasně naznačuje i to, jak bude vypadat obsah.



Knihu Plant Tribe si můžete podrobněji prohlédnout a případně také zakoupit na webových stránkách nakladatelství.



     
 
     
 
   

8 komentářů:

  1. Ty fotky v knize jsou moc hezké. Já mám jen pár květin, a to 5 orchidejí, masožravku a bonsai a bohatě to stačí. :D Avšak nejlepší je, když začnou kvést. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotky se opravdu povedly, je jich spousta a stojí za to. :) Přesně s květinami v bytě je vše veselejší.

      Vymazat
  2. Vyzerá to ako pekná aj praktická kniha :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, dá se v ní najít spoustu zajímavých informací. :)

      Vymazat
  3. Nádherná kniha, prohlížela jsem si ji a je fakt krásná :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsme kvůli kotěti musela dát plno rostlin (pokojových květin) k mamce, takže můj "prales" je pryč :(
    Potřebovala bych nějakou "nejedovatou " pro kočky co by zvyšovala vlhkost v pokoji - nebyl by nějaký tip? .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je jasné, kočička je přednější. :) Já takové problémy řešit nemusím, takže žádný tip v záloze nemám. :(

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář.